Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia on niin paljon työttömiä lähihoitajia?

Vierailija
11.07.2014 |

Viime luvun mukaan meillä on noin 6000 työtöntä lähihoitsua. Miksi?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:22"]

Mistäköhän mahdoit repäistä ton lukusi?? Kun kaikkialla toitotetaan nimenomaan hoitajaPULAA.

[/quote]

Tästä:

toimialaonline.fi -> tilastokanta -> työmarkkinat -> kuukausitilastot -> 1220. Työnhakijat koulutuksen, sukupuolen ja ikäryhmän mukaan

Sieltä valitaan sopivat muuttujat 2014 toukokuu, FIN KOKO MAA, xx sukupuolet yhteensä, ikä yhteensä, xx työllisyyskoodit yhteensä, 3711 terveys- ja sosiaalialan peruskoulutus ja lopuksi työnhakijoita laskentapäivänä.

Moisen urakan jälkeen Hae taulukko ja sen jälkeen saatte ihan itse keksiä miten xls-tiedosto tallennetaan ja avataan.

Itseasiassa puhuin vähän omiani. Työttömiä lähihoitajia on yli 15000 pelkästään peruskoulutuksella, ja vielä enemmän ammattikoulutuksella.

Vierailija
22/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

[/quote]

Miten taukosyöminen työttömyyteen vaikuttaa?

Vierailija
24/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

[/quote]

Aha, eli taukoruuat onkin syy ettei ole töitä?!

Itse töissä monesti vedin rahkan tai pirtelön kun EI OLLUT AIKAA istahtaa. Eli lennosta syöty ja kahvikupponen koneen äärelle, jonka lähes aina kylmänä hörpin sit kirjausten ohella.

Kyllä vedän röökiä, mutta samaa tekee lekurit ja saikkaritkin. Samoin moni saikkari vetää tauoilla pullaa ja muuta paskaa naamasta alas kun ei ole aikaa syödä paremmin. Lekureille myös tuntuu kelpaavan karkit ja muut herkut.

Vierailija
25/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

[/quote]

[/quote]

No siten, että lähihoitajan työssä tarvitaan hyvää kuntoa ja normaalipaino, jotta sitä voi tehdä. Kaikki mainitsemani seikat vaikuttavat noihin negatiivisesti.

Vierailija
26/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

[/quote]

Itse töissä monesti vedin rahkan tai pirtelön kun EI OLLUT AIKAA istahtaa. Eli lennosta syöty ja kahvikupponen koneen äärelle, jonka lähes aina kylmänä hörpin sit kirjausten ohella.

Kyllä vedän röökiä, mutta samaa tekee lekurit ja saikkaritkin. Samoin moni saikkari vetää tauoilla pullaa ja muuta paskaa naamasta alas kun ei ole aikaa syödä paremmin. Lekureille myös tuntuu kelpaavan karkit ja muut herkut.

[/quote]

Röökihuulet ja epäterveellistä ruokaa syövät edustavatkin isompaa ryhmää työttömissä kuin työssäkäyvissä. Kas, siinä se vaikutus!

Vierailija
27/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

[/quote]

[/quote]

No siten, että lähihoitajan työssä tarvitaan hyvää kuntoa ja normaalipaino, jotta sitä voi tehdä. Kaikki mainitsemani seikat vaikuttavat noihin negatiivisesti.

[/quote]

Voi v*tun vatupassi! Et taida olla kattonut missään hoitohenkilökunnan kokoja! Mun työpaikalla ei juurikaan normaalipainoisia ole ,taitaa itseasiassa olla vain kolme, niin kyllä ylipainoisetkin työnsä hoitaa.

Vierailija
28/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

[/quote]

[/quote]

Röökihuulet ja epäterveellistä ruokaa syövät edustavatkin isompaa ryhmää työttömissä kuin työssäkäyvissä. Kas, siinä se vaikutus!

[/quote]

Mistähän sinä nuo tietosi oikein revit? :D

Niin paksua pajun köyttä koitat nyt syöttää että huhhuh!

Et edes tiedä kuinka moni hoitaja tupakoi, kun vain harvat käyvät työaikanaan röökillä. ;)

Vierailija
29/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tupakointi ei vaikuta siihen voitko vaikka vanhainkodissa vaihtaa vaippaa vanhukselle tai syöttää ruokaa.

Vierailija
30/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi v*tun vatupassi! Et taida olla kattonut missään hoitohenkilökunnan kokoja! Mun työpaikalla ei juurikaan normaalipainoisia ole ,taitaa itseasiassa olla vain kolme, niin kyllä ylipainoisetkin työnsä hoitaa.

[/quote]

Itse asiassa olen katsonut. Ja jos itse vilkaiset vaikkapa alasi lehtiä, huomaat niistäkin että ylipainoiset ovat saikulla useammin, jäävät eläkkeelle aiemmin tai tulevat työkyvyttömiksi lihavuudesta johtuvien sairauksien vuoksi.

Ei kai oikeasti voi olla uutta tietoa, että ylipaino on terveysriski? Hoitotyö on lisäksi usein todella raskasta fyysisesti ja tilat pieniä. Kyllä siinä saa pullukka melkoisesti puhista että pysyy normaalin työkaverinsa tahdissa.

Vierailija
31/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Riippuu varmaan ihan ihmisestä miten paikat kestää. Niinkuin normaalipainoisellahan ei voi paikat revähtää tai ranteet kipeytyä tai vaikka päässä napsahtaa.

Ja pullukan hitaus on varmasti asiakkaan kannalta hyvä. Silloinhan jää sitä jokaisen tärkeänä pitämää seuraa ja sosiaalista kanssakäymistä asiakkaan kanssa ;) noita hommia kun ei saisi edes normaalipainoiset tehdä liukuhihnalta.

Vierailija
32/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Et edes tiedä kuinka moni hoitaja tupakoi, kun vain harvat käyvät työaikanaan röökillä. ;)

[/quote]

Tämähän on ihan yleissivistystä: alemmilla sosiaaliluokilla on huonommat elintavat. Kun lähihoitaja on tupakoija/ylipainoinen, hänen riskinsä jäädä työttömäksi kasvaa, koska hänen kuntonsa huononee koko ajan.

Vierailija
33/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tämähän on ihan yleissivistystä: alemmilla sosiaaliluokilla on huonommat elintavat. Kun lähihoitaja on tupakoija/ylipainoinen, hänen riskinsä jäädä työttömäksi kasvaa, koska hänen kuntonsa huononee koko ajan.

[/quote]

xD

Ei voi olla TODELLISTA!!! Säkö tosiaan kuvittelet jokaisen saikkarin ja lekurin olevan atleetteja ja terveellisesti eläviä? :D Tervetuloa todellisuuteen, hekin ovat ihmisiä, jotka dokaavat, tupakoivat, syövät huonosti ja osa on jopa lihavia.

Voi jessus mikä idiootti sä oot!! :D

Vierailija
34/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

xD

Ei voi olla TODELLISTA!!! Säkö tosiaan kuvittelet jokaisen saikkarin ja lekurin olevan atleetteja ja terveellisesti eläviä? :D Tervetuloa todellisuuteen, hekin ovat ihmisiä, jotka dokaavat, tupakoivat, syövät huonosti ja osa on jopa lihavia.

[/quote]

Osaatko lukea ollenkaan? ISO OSA LÄHIHOITAJIEN TYÖTTÖMYYDESTÄ JOHTUU HEIDÄN ELINTAVOISTAAN. Ja vaikka oma empiria ei tilastosta käykään, niin tuntemistani lähäreistä (noin 10) 80% tupakoi. He ovat myös niitä, jotka ovat saikulla useammin ja joilla on terveysongelmia. Tämä pätenee myös isommalla otannalla, tupakan vaarat tuntien.

Vierailija
35/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:05"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:49"]Iso osa lähihoitajista tekee itse itsestään työttömiä omilla elintavoillaan. Vedetään röökiä, ei välitetä työergonomiasta ja syödään tauolla ties mitä paskaa kun ei muka ole aikaa. Vaikka samassa ajassa saa syötyä ruisleivän kuin suklaapatukankin.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

xD

[/quote]

Ah, en pysynyt kärryillä nyt - muualla työskentelevänä pääsee aina unohtumaan lähäreiden ikuinen alemmuuskompleksi sairaanhoitajia ja lääkäreitä kohtaan :) eli vertaat itseäsi heihin. Ok. No, tilastollisesti tarkasteluna he tosiaan tupakoivat vähemmän ja ovat myös terveempiä kaikin puolin. Kai sinä tämän tiesit?

Vierailija
36/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun taso laskee viesti viestiltä. Lähihoitajien massatyöttömyyden syy ei ole raskas työ, huono paikkakunta tai epäterveelliset elintavat.

Avoimeksi jää sekin kysymys että paljonko lähihoitsuja koulutetaan vuodessa.

Vierailija
37/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 19:03"]Ketjun taso laskee viesti viestiltä. Lähihoitajien massatyöttömyyden syy ei ole raskas työ, huono paikkakunta tai epäterveelliset elintavat.

Avoimeksi jää sekin kysymys että paljonko lähihoitsuja koulutetaan vuodessa.

[/quote]

Mikä sitten on syy? Elintavat ja siitä johtuva epäkelpoisuus lähihoitajan työhön on toistaiseksi ainoa varteenotettava selitys.

Vierailija
38/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleen että lähihoitajia kaikessa yksinkertaisuudessa koulutetaan liikaa eikä duunia ole kaikille?

Vierailija
39/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapoliittisesta lähihoitajakoulutuksesta valmistuu ns. pikakoulutettuja hoitsuja, joilla perustaidot jo alkuunsa puutteellisia. Sieltä niitä valmistuu koko ajan, mutta harvan heistä valitsisin töihin...eikä valitse moni muukaan.

Vierailija
40/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koska olen VAIN lähihoitaja joka mässyttää paskaa, vetää röökiä ja on työtön. Olen ketjun pahis. Vertaan itseäni sairaanhoitajiin(???) ja koen alemmuuden tunnetta.

Joo-o. Kyllä on hyvä, että täältä sain vastauksen siihen MIKSI olen työttömänä!! Mitä olisinkaan tehnyt ilman av-mammojen analyysia? Kiitos teille tästä!

Taiiiii sit ei!

Mutta, koska keskustelu menee tälle tasolle paremmin koulutettujen puolelta niin olkoot minun puolestani. Haukkumista ja solvaamista EN hyväksy vaikka täällä kirjoittelisi itse ylilääkäri. ;)