Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia on niin paljon työttömiä lähihoitajia?

Vierailija
11.07.2014 |

Viime luvun mukaan meillä on noin 6000 työtöntä lähihoitsua. Miksi?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmaisia, joita kukaan ei halua ottaa duuniin.

Vierailija
2/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on kuusi-helvetin-tuhatta. Ei kaikki voi kärsiä mt-ongelmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei? Kyllä kun katsoin samassa koulussa opiskelevia hoitsuja, löytyy niitä jo yhdestä koulusta useita kymmeniä. Mt-ongelmaisia lh opiskelijoita siis.

Vierailija
4/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat asua paikkakunnilla, joissa ei ole mitään töitä

Vierailija
5/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työolot? Ei ole herkkua olla (lähi)hoitaja vaikka jossain vanhustenhoidossa. Moniko noista haaveilee alan vaihtoa? Hoitajista on pula, tai niin ainakin jokapaikassa kerrotaan. Ehkä lähihoitajia on vihdoin koulutettu liikaa?

Vierailija
6/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko lähihoitsuja otetaan koulutukseen vuosittain? Kellään tietoa?

Vierailija
7/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tehneet lh:n töitä kenties koskaan vaan jääneet esim. jostain tehtaasta työttömäksi. Hoitoala ei vaan sovi kaikille. Moni on voinut nuorena opiskella väärän ammatin.

Vierailija
8/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijöistä pula, koska palkka huono ja työ rankkaa.moni hatkitsee alan vaihtoa

Vierailija
9/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan koulutusta tyrkytetään suunnilleen jokaiselle, niin ihmepä tuo että jossain vaiheessa on ylitarjontaa...

Vierailija
10/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selät paskana.

Vierailija
11/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 16:59"]Työolot? Ei ole herkkua olla (lähi)hoitaja vaikka jossain vanhustenhoidossa. Moniko noista haaveilee alan vaihtoa? Hoitajista on pula, tai niin ainakin jokapaikassa kerrotaan. Ehkä lähihoitajia on vihdoin koulutettu liikaa?

[/quote]

Tuskin liikaa koulutettu. Minulle tarjottiin opiskeluaikana kolmea eri työpaikkaa ja töitä olisi ollut aamusta iltaan. Kaikki eivät sovellu alalle, vaatii paljon enemmän kuin perus toimistoduuni. Ihan omalla kokemuksella voin sanoa. ;)

Vierailija
12/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua mennä töihin vaan lusmuilla kotona.

Vierailija
13/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittelee yksi työtön lähihoitaja. Olin vielä viime syksynä töissä ja se kaikki paska mitä pelkästään minun niskaani kaadettiin aiheutti sen, että itseluottamukseni meni täysin. Olen tässä koittanut terapiaan asian puitteissa päästä vaan eipä ole aikoja ei. En uskalla mennä töihin tällä hetkellä, koska pelkään ihan ylikaiken sitä, että saan samat paskat niskaan uudestaan.

Tiedän kuitenkin osaavani asioita hyvin ja näin,mutta se miten esimieheni huusi minulle ja haukkui tyystin teki tehtävänsä. Samoin sen jälkeen hänen ja hänen esimiehensä käytös minun läheisyydessäni oli todella alentavaa ja halventavaa. Itkien töissä kävin ja yritin parhaani jaksaa loppuun asti. En jaksanut, vaan jouduin uupumuksen takia sairaslomalle. Kyllä kolleegat katseli surullisena ja voimattomina kun itkien menin sairaslomaa hakemaan.

Miksi sitten en ole töissä? Noh, suurin syy on tämä tilanne ja toisena se ettei ole töitä! Hankala tehdä töitä kun niitä ei ole.

Vierailija
14/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyyskurssein koulutetuista osa täysin soveltumattomia alalle. Lisäksi jos on juuri ja juuri peruskoulun läpäissyt on lähihoitajan työ tänä päivänä vaativaa. Entisistä narlkareita ja päihdeongelmista kärsivistä kouluttautuu päihdeterapeutteja..lähihoitajia..monenlaisia syitä..

Vierailija
15/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jossain tuppukylässä missä ei ole töitä mutta aivan varmasti pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
16/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän mahdoit repäistä ton lukusi?? Kun kaikkialla toitotetaan nimenomaan hoitajaPULAA. No itse olen tehnyt lähärihommia ennen kuin valmistuin korkeakoulusta ja se on aikas raskasta. Ei se hoitojuttu mun mielestä ole raskasta, vaan työn monotonisuus. Aamupesut, syötöt, piikit, llääkkeet, pesut, iltaruuat, todella tylsää samaa rutiinia aamusta iltaan. Mut joillekin se sopii ja ne tykkää. En mä tajua miten selkä on paskana kuten joku tuolla heitti. Jos lähärillä on hyvä peruskunto niin ei mummojen nostelu sitä riko. Asia erikseen ovat sitten jotkut pullamössöfatsot

Vierailija
17/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30% on mielenterveysongelmaisia tai eri tavoin persoonallisuushäiriöisiä, 30% ei halua tehdä lähihoitajan työtä ja keksii miljoonia verukkeita, miksi ei ja 30% ei oikeasti ole työttömänä vaan ainoastaan työnhakijana eli heillä ei ole vakipaikkaa, mutta töitä riittää. Heillä on TEMin tilastoissa työttömän status, koska heillä ei ole kuin päivän parin työsopimuksia, mutta työttömyysetuutta he eivät saa. Ja 10 % on oikeasti työttömiä, jotka etsivät tosissaan töitä esim. paikkakunnan vaihtamisen takia tms.

Vierailija
18/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:07"]

Selät paskana.

[/quote]

Itse olen sairaanhoitaja mutta muistan kuinka tarkasti lääkäri syynäsi selkäni työhöntulo tarkastuksessa ja kyseli onko selkäkipuja yms.

Vierailija
19/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajia ei enää palkata erikoissairaanhoitoon eivätkä kaikki voi olla vuodeosastolla töissä. Esimerkiksi mielenterveys- ja päihdetyöhön erikoistunutta lähihoitajaa ei oteta psykiatriseen sairaalaan töihin, vaan pitää olla sairaanhoitaja.

Vierailija
20/61 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. Hoitajista on pulaa, mutta tarjolla on sijaisuuksia, eli kuukaudessa voi olla yhteensä vaikka vko töitä. Ja tietysti samana aamuna soitetaan että tuletko iltavuoroon.. Kuka tuommoista jaksaa? Ja vielä samaan aikaan ku tekee pätkähommia niin tuet viivästyy..

Vakipaikkoja on harvalla tarjolla ja jos on niin niihin vakinaistetaan ne, jotka ovat vuosia jaksaneet tuota paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän