Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kääntää puukkoa haavassa (köyhä perhe ja matkustaminen)

Vierailija
11.07.2014 |

Kaverillani ei taida olla minkäänlaista ymmärrystä köyhän perheen elämästä. Vähän väliä soittelee, että nyt ollaan huvipuistossa, nyt ollaan menossa risteilylle tai tulossa siltä, eilen oltiin jossain puuhapaikassa ja toissapäivänä ravintolassa.

Tuntuu että nyt kesälomalla ovat perheensä kanssa monta kertaa viikossa jossain erikoisessa paikassa tai vähintään mansikoiden ja herneiden kera rannalla tai grillaavat jotain herkkuja.

Meillä ei ole tuohon varaa. Kiukuttaa. Ei voi lapsillekaan sanoa että nyt ne oli taas jossain hiton sisävesiristeilyllä.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 10:16"]

Olen itse vasta äskettäin tajunnut, että ehkä mun työtön kaveri ei olekaan arvostanut mun ulkomailta lähetettyjä postikortteja. Olen pitänyt korttien lähettämistä kivana eleenä, koska itse tykkään saada kortteja matkoilta. Minusta on ihana kuulla muiden matkoista ja kivoista asioista. Jopa silloin kun itselläni ei ollut lomaa tai rahaa matkustella. Olen kyllä huomannut, ettei minun kuulumiset häntä kiinnosta muutenkaan. Kai se sitten tosiaan on niin, että vaikeinta on olla ystävä sellaiselle, jolla menee paremmin.

[/quote]Mä olen joutunut tiputtamaan ystäväpiiristäni työttömiä ja muuten vähävaraisia juuri siksi, että en ole voinut puhua heidän kanssaan omasta elämästäni, mutta minun pitäisi kuitenkin aina jaksaa kuunnella heidän elämästään. Meni siis vähän maku näistä suhteista, kun joutuu olemaan aina varovainen, mitä sanoo. Yhteiset puheenaiheet alkoivat loppua, koska elämämme ovat kulkeneet niin eri suuntiin. Olen saanut heidän tilalleen uusia ystäviä, joiden kanssa voi jutella kaikesta mahdollisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme