Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin sitten tissuttelun

Vierailija
19.07.2014 |

Olen tissutellut jo monta vuotta. Iloon, suruun, ahdistukseen. Työssä olen käynyt koko ajan, mutta heti kotiin saavuttua on alkanut se viininlipitys. Eilen sitten ensimmäistä kertaa, kun mulla oli vesilasi siinä viinilasin vieressä, huomasin, että se vesi maistui paljon paremmalta. Mietin, että mitä järkeä tässä on? Mitä minä siitä tissuttelusta saan? Pelkkää rahanmenoa ja mahdollisia terveysongelmia. Päätin lopettaa. Olen aika päättäväinen ihminen; yleensä kaikki päätökset pitävät. 

Muita?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että tuosta se sun olotilas vaan kohenee! Varmasti tekee tiukkaa välillä ja vieroitusoireitakin tulla, mutta kyllä sä ne kestät! :) Jatkuvassa tissuttelussa ei ole mitään positiivista.

Vierailija
2/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Näin minäkin sen näen. Luulen, että kyseessä oli lähinnä psyykkinen riippuvuus, ja huono tapa. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän peukkuja ja toivotan onnea ja menestystä. Minulla raittiutta 3 vuotta 10 kuukautta.

Vierailija
4/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Näin sen juuri pitääkin olla. Kukaan muu ei pysty lopettamaan juomista paitsi se henkilö itse. Se halu lopettaa täytyy löytyä omasta mielestä. 

Vierailija
5/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Vierailija
6/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemiä ap ! Hyvä ja fiksu oivallus. Uskon että saat pahan tapasi karsittua, koska ymmärsit itse sen haitallisuuden tai pikemminkin "hyödyttömyyden" ja olet motivoitunut lopettamaan :) Lipitä vettä tilalla, hyväksi kropalle ja saat ehkä siitä alkuun helpotusta.

Vierailija
7/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä toi! :)

Vierailija
8/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sä!! Tuu raportoimaan kuukauden päästä, uskon että pystyt lopettamaan.

Vierailija
9/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on tullut tissuttelija, pikku hiljaa. Aiotko lopettaa kokonaan, vai suoda itsellesi juhlajuomat?

Vierailija
10/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Mutta en juo vettä:'( Vain alkoholia tai limuja. Tissuttelija myös, en pääse eroon. Voi olet oikea sankari, ap!!

Vierailija
11/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:49"]

Minustakin on tullut tissuttelija, pikku hiljaa. Aiotko lopettaa kokonaan, vai suoda itsellesi juhlajuomat?

[/quote]

Saa nähdä. Tarkkailen miltä tuntuu nyt kun olen lopettanut. Jos on paljon psyykkisiä vieroitusoireita (fyysisiä en usko tulevan), niin sitten harkitaan kokonaan lopettamista. En usko olevani alkoholisti, mutta jos alkaa tulla kiusauksia, niin mietitään sitten uudelleen. Joka tapauksessa pidän nyt ainakin pari kuukautta kokonaan taukoa. 

ap

Vierailija
12/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä AP! Jos vesi alkaa tökkiä, vaihda kivoihin mehuihin ja limsoihin. Eihän ne mitään kalorittomia ole mutta paljon, paljon parempi vaihtoehto kuin jatkuva tissuttelu.

Vierailija
13/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:47"]

Hyvä sä!! Tuu raportoimaan kuukauden päästä, uskon että pystyt lopettamaan.

[/quote]

Niin tulenkin. :) Uskon niin myös, koska yleensä kaikki päätökseni pitävät. Ongelma on vaan se, ettei aina ole niin motivaatiota päättää. 

ap

Vierailija
14/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno päätös! Nostan hattua.

Vierailija
15/19 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:45"]

Tsemiä ap ! Hyvä ja fiksu oivallus. Uskon että saat pahan tapasi karsittua, koska ymmärsit itse sen haitallisuuden tai pikemminkin "hyödyttömyyden" ja olet motivoitunut lopettamaan :) Lipitä vettä tilalla, hyväksi kropalle ja saat ehkä siitä alkuun helpotusta.

[/quote]

Nimenomaan! Olen tehnyt vesikannuun jääkaappiin erilaisia vesidrinkkejä. Lisännyt hanaveteen basilikaa, kurkkuviipaleita, mansikoita ja sitruunaa. On muuten tosi hyvää, suosittelen. Lähinnähän tässä on se lipitystapa, ja vesi kyllä toimii. 

Vierailija
16/19 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että yksi ystävä lopettaisi tissuttelun... Ei vain tissuttele vaan myös kännää silloin tällöin. Syksyllä ja talvella useammin. Mutta ei minulla taida olla mitään vaikutuskeinoja.

Vierailija
17/19 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:56"]

Niin tulenkin. :) Uskon niin myös, koska yleensä kaikki päätökseni pitävät. Ongelma on vaan se, ettei aina ole niin motivaatiota päättää. 

ap

[/quote]

Voin olla väärässä, mutta minusta tuo, että ei ole motivaatiota päättää, on pienempi ongelma kuin päätöksessä pysyminen. Minusta sinun kannattaisi hyödyntää tuo hyvä ominaisuutesi, että päätöksesi yleensä pitävät; motivaatiotahan olet saanut jo esim. tämän palstan kannustusviesteistä. Tsemppiä! :)

Vierailija
18/19 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 00:01"]

Toivoisin, että yksi ystävä lopettaisi tissuttelun... Ei vain tissuttele vaan myös kännää silloin tällöin. Syksyllä ja talvella useammin. Mutta ei minulla taida olla mitään vaikutuskeinoja.

[/quote]

Voithan keskustella hänen kanssaan, syyllistämättä tai tuomitsematta. Sano olevasi huolestunut hänestä. Onko ystäväsi masentunut? Alkoholi on Suomen yleisin itselääkitys masennukseen ja ahdistukseen, vaikka se vain laskee serotoniinitasoja, eikä auta. Pahentaa tilannetta. Mutta totta on, että ystäväsi itse on haluttava lopettaa. Usein siihen tarvitaan jokin kimmoke, kuten sairastuminen, uskoontulo, rakastuminen. 

nimim. Kokemusta on

Vierailija
19/19 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2014 klo 23:56"]

ap

[/quote]

Voin olla väärässä, mutta minusta tuo, että ei ole motivaatiota päättää, on pienempi ongelma kuin päätöksessä pysyminen. Minusta sinun kannattaisi hyödyntää tuo hyvä ominaisuutesi, että päätöksesi yleensä pitävät; motivaatiotahan olet saanut jo esim. tämän palstan kannustusviesteistä. Tsemppiä! :)

[/quote]

Kiitos! 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan