Mikä on lapsen kaverisynttäreillä mielestänne sopiva lahjan arvo?
Olin aivan järkyttynyt kun oma lapseni sai pk-kavereiltaan mm. Barbien ja Bratzin lahjaksi.... Minusta sopiva arvo on maksimissaan 10€ ja mieluummin 5€.
Miten voisi kutsuun laittaa ensi kerralla korrektisti että "ei kalliita lahjoja"? Kummit ja isovanhemmat on eri asia, mutta kaverit.... miten välttää kilpavarustelu.
Kommentit (111)
mutta joskus se ei ihan onnistu. Joskus taas tekee hyvän löydön halvalla.
Omasta mielestäni esim. 1 little pets tai sellainen pikkuinen kolmen euron lego-paketti olisi hyvä, mutta ei kukaan tuo niin halpaa. Kyllä se hintataso täällä on noin 10 euroa, vähän allekin voi olla, mutta ei paljoa.
Jos haluaa ostaa ns. kunnon lelun/palapelin/kirjan, jota ei tarvitse antaessa hävetä, niin kyllä se maksaa sen 10 euroa.
lasten äidit toivat lahjaksi 2-3 euron lahjat ihan jokainen. Kyllä siinä nolotti vähän jokaista.
Itse en ole ajatellutkaan, että niitä lahjoja arvostellaan näin kamalasti. Mulle on aivan sama, onko jonkun tuoma lahja maksanut 2 vai 20 euroa. Pääasia on, että ne kaverit on siellä synttäreillä.
Itse ostetaan yleensä jotain, mistä arvellaan päivänsankarin tykkäävän ja aika usein meillä lapset valitsevat lahjat (kohtuuden rajoissa) eli katsovat yleensä sellaista, mistä itse tykkäisivät. Hinnat kavereille on yleensä 20 molemmin puolin.
niin kyllä se jotain kertoo siitä missä arvossa kaveriaan pitää.
Ei ole käytetty sen enempää rahaa kuin ajatustakaan. Mikäs siinä sitten jos mammoille kelpais saman tasoiset tarjottavat, mutta siitä se arvostelu vasta syntyisikin kun tarjolla olis pelkkiä popcorneja tai rusinoita.
Se on LAPSEN lahja LAPSELLE, ei äitien paremmuudenosoituskilpailu! Ja kuka tarjoaa 100€ kakkua kun harva lapsi edes tykkää kakusta?
Nyt menee noin 20e/lapsi. Ja jos niin hyvin on asiat kuin viime vuonna, niin synttärikutsuja satelee..Ystäväperheen lapsille lahjaan voi käyttää enemmänkin.
Tosin jos löydän esim. kauniin mekon aletangosta, niin hyvin voi viedä senkin..En yleensä katso paljon lahja maksaa, vaan onko se sellainen, että saaja tykkää.
Lastenlasten lahjat ovat käsiinhajoavaa krääsää. Minusta tämä on noloa.
Mutta kuitenkin minusta tuo 5-10 euroa on kaverisynttärilahjan sopiva arvo. Ostakoon kalliimpaa se kenellä on varaa. Kummilapsiin (joita meillä on PALJON) panostetaan enemmän.
Voihan se olla, että ne lahjaan käytetyt 2 € on jonkun viimeiset rahat eli käytetään kaikki mitä on. Onko se sitten vähemmän arvoista, kuin jos varakkaan perheen lapsi tuo 15 egen lahjan?
niin kyllä se jotain kertoo siitä missä arvossa kaveriaan pitää.
Ei ole käytetty sen enempää rahaa kuin ajatustakaan. Mikäs siinä sitten jos mammoille kelpais saman tasoiset tarjottavat, mutta siitä se arvostelu vasta syntyisikin kun tarjolla olis pelkkiä popcorneja tai rusinoita.
2 eurolla ei saa muuta kuin ROSKAA! Kuka haluaa tuoda roskaa lahjaksi? Sellainen joka ei pidä ystäväänsä edes 10 euron lahjan arvoisena.
Ja ne lähes sadan euron kakut oli yhteisille äiti, iskä, lapsisynttäreille, jonne sitten tuotiin tätä 2 euron muovikrääsää. Kyllä siinä punotti yhden sun toisen vanhemman posket kun kahvin jälkeen oli tarjolla konjakit.
Noissa halpismuovituotteissa on sekin, että eivät välttämättä ole edes turvallisia. Sisältävät enemmän sitä sun tätä kemikaalia ja ovat muutoinkin heikkotekoisia. Ei kukaan kaipaa sellaista roskiskamaa kotiinsa pyörimään.
Mä ainakin menen kauppaan ja valitaan lapsen kanssa yhdessä sopiva lahja, ja sitten katsotaan hinta. No, ihan älyttömän kalliita ei oteta. Tietysti riippuu vähän lahjasta, mitä saa maksaa. Esimerkiksi huomenna on synttärit, joihin lahja maksoi 18 Euroa. Sattui olemaan kiva hyllyssä ja hintakin siedettävä, joten meidän lahja oli siinä.
Rahaa tulee ja menee, ja se lahja menee siellä ostoskärryn pohjalla rikkana rokassa.
mutta siis, en silti odota että saa hienoja lahjoja sen takia, mutta siinä olen kyllä samaa mieltä, että alle 10e ei saa muuta kuin roskaa. Se on vaan valitettava tosiasia. Mutta jokainen tietty menee sen oman kukkaronsa mukaan, jos voi ostaa vain 5e lahjan, niin ei siitä pidä huonoa omaatuntoa ottaa. Mutta, ei pidä myöskään arvostella niitä, joilla on varaa (tai halua) ostaa vähän kalliimpi lahja.
Kyllä siinä punotti yhden sun toisen vanhemman posket kun kahvin jälkeen oli tarjolla konjakit.
kivaa, ei mitään sellaista jota ostaisin omalle lapselleni. Enkä usko, että kukaan vieraistakaan olisi ostanut omilleen niitä 2 euron muovihökötyksiä, vaan koko lahjan ostamisen idea oli selvästi heillä ollut se, että se pitää saada mahdollisimma HALVALLA.
Mikäs siinä sitten, jos 2 eurolla saisi jotain kunnollista, mutta kun ei saa.
Tyypillinen suomalainen asenne, että se on joko änkyräkännit tai ei mitään.
1 konjakki kahvin kanssa. Hui kauheeta. Meillä oli posliiniastiatkin. Ajattele, LAPSEN synttäreillä posliiniastiat. Hui kauheeta.
Eikä todellakaan katso pitkin nenänvarttaan parhaan ystävänsä huolella valitsemaa Tiimarin kruunua.
Siis miten te oikein kasvatatte lapsenne, jos he itsekin haluavat kallista tavaraa, ja vieläpä toisilta _lapsilta_????
sen lahjan.
Turha puolustella, että voi kun tämä meidän Erkki-Urpo ihan itse valitsi tämän meidän käytetyn muoviauton teidän Arttu-Einarille.
Vai tarjoaako teillä lapsi tarjottavat toisille lapsille? Että synttärisankari ihan itse ostaa ja valitsee mitä haluaa tarjota synttärivierailleen?
Myöntäkää vaan, että itse ajattelette sitä rahaa aina ensimmäiseksi, ettekä halua pistää yhtään senttiä toisen ihmisen lahjaan. Kaikesta pitäis selvitä halvalla, mielellään tietysti ilmaiseksi.
on epäsopivaa. Ajatus on, että lapsi muistaa toista lasta, ja että lahjan on syytäkin olla pieni ja vaatimaton. Omatkaan lapseni eivät tavarassa ui, ja olen yrittänyt heitä opettaa siihen, etteivät liikaa myöskään tavaraa arvostaisi.
Ruokatarjoiluilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Mutta mun mielestä niidenkin on syytä olla lapsille suunnattuja. Aikuisten en usko mitään erityistä spektakkelia odottavan. Minä en ainakaan odota.
Tarrat, värikynät ja vihot ovat kulutustarvukkeina minusta parhaita lahjoja.