Älä osta näitä kosmetiikkatuotteita!
Listataas kosmetiikkaa, joka on ollut totaalinen virheostos ja pettymys, joka ei tehnyt sitä mitä luvattiin!
Aloitan: Maybellinen Cils Demasq - vedenkestävän silmämeikinpoistoaine on ihan sysipaskaa! Minulla on aiemmin ollut Nivean vastaavaa, nyt ostin tuota Maybellinea tarjouksesta, mutta ei olisi kannattanut. Kyseessä on siis aine, jossa pullossa kaksi eriväristä nestettä sekoitetaan ravistamalla ja tuon seoksen pitäisi poistaa vedenkestävä meikki vaivattomasti. Sitä tuote ei vaan tee, vaan pitää tuhtoa ja hangata ihan hemmetisti, ja siltikin ainetta tarvitaan kolme kertaa niin paljon kuin tuota Niveaa. Surkea tuote, älkää ostako!
Kommentit (166)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 19:21"]
Mavalat ei mulla ainakaan kuivu samana päivänä (kolme kerrosta + aluslakka) ja yöllä jää aina lakanakuviot. Mulla on myös voimakas VNL, joten yhdellä-kahdella kerroksella pärjää ani harvoin. Kaivaako joku oikeasti hiustenkuivainta kuivattaakseen lakat nopeammin :D Ei kuulosta kätevältä. Itse ruttaisin kynnet 100 % varmasti sitä fööniä kaivaessa.
Lakkoja on paljon,koska koostumuksia ja värejä on paljon ja kyllähän ne kuluvat,
jos tekee kynsiä kavereille tai jos vaihtaa lakkaukset parin päivän välein. Jos 5 milliä keskivertoa lakkaa riittää noin 10 lakkauskertaan, niin onhan se nyt aivan liian nopeasti loppu. Jos lakka on aivan todella ihana, miks mä haluaisin sen loppuvan? :D Silloin mielummin 15 ml. Ja taas tuo hintalaatusuhde-perustelu. En osta omia salonkilakkojani Suomesta, jolloin millilitran hinnaksi tulee maksimissaan 0,40 euroa, kun mavalan millilitrahinta on päälle euron. Juuh, kumpihan voittaa :--D
[/quote]
No harva lakka kuivaa hyvin, jos sitä laittaa 4 kerrosta putkeen. Minusta se näyttääkin jo tökeröltä. Mieluummin vaikka kynnenväristä lakkaa alle ja sitten yksi tai kaksi kerrosta sitä varsinaista lakkaa. Ja sen föönin voi ottaa jo valmiiksi esiin ja tökätä töpselin seinään, niin ei tarvitse lakat kynsissä mitään kaivella. Eikö ammattilaisetkin kuivaa kynnet jollain kuivaimella? Ei asiakkaan tarvitse istua tuntikausia salongissa odottamassa lakan kuivumista.
Niin ja itse vertasin toki Suomen hintoja, koska kai niitä Mavaloitakin saa ulkomailta jostain halvemmalla.
Laskin muuten huvikseni, kauanko 550 putelia kynsilakkaa riittää yhdelle ihmiselle, jos kynnet lakkaa joka toinen päivä. Ja tämä siis, jos lakkaa on 5 ml, ja se sinun arviosi mukaan riittää 10 lakkauskertaan. Vastaus on 30 vuodeksi! Jos sinun lakkasi ovat kokoa 15 ml, niin sitten toki 90 vuodeksi. Aikamoista lakan tuhlausta, kun suositus on pullon kyljessä on käyttää lakka 2 vuoden kuluessa. Mutta siis harrastuksensa kullakin. :D
- kaikki Biothermin kasvovoiteet, ärsyttävät ihoa
- Chanelin deodorantit, armoton kutina
- e.l.f.:n luomiväripaletit, järkyttävä "laatu"
En ymmärrä, miksi lähes kaikki haukkuvat Lumenen ripsareita. Itse tykkään Blueberry-ripsiväreistä, joissa mielestäni on pigmenttiä ja tekevät hennoista ripsistäni näyttävät.
Mä taas en ymmärrä kuinka joku voi tykätä Lumenen ripsiväreistä! Juuri mitään ei ripsille tee, ja sekin vähä leviää silmänympäryksiin päivänmittaan. Lumenen laatu on surkea.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:32"]
No harva lakka kuivaa hyvin, jos sitä laittaa 4 kerrosta putkeen. Minusta se näyttääkin jo tökeröltä. Mieluummin vaikka kynnenväristä lakkaa alle ja sitten yksi tai kaksi kerrosta sitä varsinaista lakkaa. Ja sen föönin voi ottaa jo valmiiksi esiin ja tökätä töpselin seinään, niin ei tarvitse lakat kynsissä mitään kaivella. Eikö ammattilaisetkin kuivaa kynnet jollain kuivaimella? Ei asiakkaan tarvitse istua tuntikausia salongissa odottamassa lakan kuivumista.[/quote]
ammattilaisten toimintatapa on aluslakka, 1-2 kerrosta värilakkaa ja päällyslakka... siihen päälle kynsien viilaukset ym manikyyrijutut niin kyllä siinä lähes tunti vierähtää, pikamanikyyri tietysti eri juttu. ei kauaa ehdi odotella kerrosten kuivumista, mutta ei tarvitsekaan, jos lakka on hyvä eikä kamalaa jankkia... Ei siis mitään kuivaimia ole, ainakaan en ole nähnyt. Puhaltaminen ei edes auta kuivumiseen.
Lancomen Hypnose ripsari oli jättipettymys. Olin kuullut niin paljon hyvää siitä, että päätin kokeilla kun jossain oli alessa ja joo, bad idea. Niin keskinkertainen ripsari kuin vain olla ja voi ja ei ollenkaan hintansa arvoinen. Muutenkin Lancomen tuotteet ollet aikalailla pettymyksiä; luomiväreissä ei mitenkään ihmeellisen paljon pigmenttiä ja tuntuivat aika markettitavaralta. Jatkossa pysyn kyllä Max Factorin ripsareissa. Ai niin, Max Factorilla on myös yksi ripsaripettymys, nimittäin False Lash Effect 24 h. Se kirjaimellisesti jää ripsiin ainakin 24 h, eikä sitä oikeasti meinaa saada pois vaikka mitä meikinpoistoaineita käytin.
Lorealin nude magique bb light oli pettymys. Sopii ehkä tummaihoiselle, mutta vaaleaihoiselle aivan liian tumma. Muutenkaan noi bb-voiteet ei mitkään sovi ihan vaaleaihoiselle. Sama homma mekkivoiteissa, tarpeeksi vaaleaa sävyä suomalaiselle iholle ei löydy. Ja aika paljonhan näkee liian tummaa meikkivoidetta käyttäviä!
Minusta taas kaikki silmämeikin poistoaineet on huonoja minulle. Minulla on niin rasvoittuva iho, että ainoa liner, joka pysyy on MACin liquidlast liner, ei lähde millään tarkoitukseen kehitetyllä tuotteella, vaikka kuinka hinkkaisi (mitä ei silmille viitsi edes tehdä). Oliivi-tai kookosöljy sen sijaan poistaa tämänkin nätisti, ikinä en enää meikinpoistoainetta osta.
Bare minerals original aiheutti kaksi isoa ihonalaista filmiä, jotka molemmat jättivät isot arvet. Everyday minerals paljon parempi ja halvempi.
Itse käytän ns. markettikosmetiikkaa, joten kalliimmista merkeistä en osaa sanoa.
Omassa käytössä olen todennut Rimmelin ja Maybellinen kynsilakat ja ripsivärit huonolaatuisiksi. Lakat ei pysy ja ripsarit sotkee. Etenkin Maybellinen ripsareitten harjaosia inhoan, levittäminen hankalaa. Lumenen luomiväreistä huonoja kokemuksia. Pigmenttiä vähän, haaleat värit.
Mulla taas Lumenen ripsarit toimivat. Siis ne, joissa on kapea ja kuin kuminainen harja. En tarvitse paljon väriä ripsiin, koska ripseni on luonnostaan mustat, hiukan vaan ilmettä korostamaan. Inhoan ns. suttuisia hämähäkkiripsiä, ja sitä kun jälki näyttää sotkuiselta. Noita Lumenen ripsareita ei juurikaan tarvitse laittamisen jälkeen korjailla.
Estee Laudeein BB-voide levittyi huonosti kuivakkaan koostumuksensa takia.
Rasvaisen naaman omaavat huomio, täällä olisi kokemuksia toiselta samanlaiselta.
Itselläni on tosiaan rasvainen iho ja olen kokeillut todella monia meikkivoiteita. Kerron muutaman kokemuksen viimeisimmistä ostoksistani. Nämä kaikki ovat markettihintaisia, opiskelija kun olen niin muuhun ei varaa.
Maybellinen Pure BB-voide rasvoittuvalle iholle on aikas surkeaa. Se ei auta rasvaisuuteen mitenkään, naama alkaa kiiltää n. tunnin päästä kuin olisi saunassa ollut, eikä tuotteen salisyylihappo ole ainakaan omiin finneihini auttanut pätkääkään. Harmi, sillä voiteen light-sävy on itselle lähes napakymppi.
Maybellinen Dream Matte Mouse-vaahto on oikein hyvää, levittyy loistavasti, peittää hyvin ja pysyy. MUTTA. Ainakin itsellä tämä tökötti tukkii ihohuokoset huolella ja tuloksena on pahentunut akne. Purkki on myös epähygieeninen, kun tökkii sormin sitä meikkivoidetta ja bakteerit jäävät muhimaan sinne, yöks.
Rimmelin Stay Matte on lähestulkoon vitsi. Tuote on todella ohutta, ihan kuin meikkivoiteeseen olisi laitettu sekaan vettä! Siltä se tuntuu. Ei meinaa tarttua kunnolla, joku sanoikin täällä että 'hylkii ihoa' mikä on aivan totta. Jouduin sitä pari päivää käyttämään, kun rahat olivat loppu ja kirjaimellisesti sai korjata kiiltävää pärstää puolen tunnin välein paksulla puuterikerroksella ettei olisi näyttänyt hikiapinalta.
Yksi hyvä on pakko mainita. Nimittäin Maybellinen Superstay Better Skin-meikkivoide! Sopii rasvaiselle iholle erinomaisesti! Pysyy todella hyvin, levittyy ihan kivasti, pitää kiillon poissa tuntikausia(omalla kohdalla tämä erityisesti lähestulkoon ihme) ja sävy blendautuu oman ihon värin mukaan erinomaisesti. Tosin voin kuvitella, että kuivan ihon omistajalle kyseinen tuote saattaa olla katastrofi, niin 'tököttiä' se on.
Lumenen meikkivoiteiden taso vaihtelee todella paljon, on surkeista 'ihan ok'-skaalalla. Double Stay Mineral on esimerkiksi ihan jees, kun taas Hydra Drops kestää naamassa ehkä tunnin ja sulaa sitten pois.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 23:27"]Ammattilaiset täällä arvioivat kosmetiikkatuotteita :D
[/quote]
Ei tarvitse olla suutari tietääkseen, että kengät ovat paskat.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 12:15"]
En muista sen tuotteen tarkkaa nimeä, mutta se on Maybellinen bb-voide, valkoinen tuubi jossa liila korkki.. Se on valkoista kämmenellä ja siinä on jotain pigmenttirakeita.. Siis miten kukaan voi käyttää sitä? Se oli ihan helvetin tummaa ja mun lärvi oli ihan laikukas ja punertava nakkinaama!! Ja maksoi varmaan 17e.. Paska tuote.
[/quote]
Mulla on toiminut ihan loistavasti! Tosin sekoitan sitä astetta vaaleampaan meikkivoiteeseen, 1 osa meikkivoidetta ja 3 osaa tuota voidetta. Säädän määriä vuodenajan mukaan, ja aion ehdottomasti ostaa lisää!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 01:44"]Biozellin Color mask mustille hiuksille..
Mitä tuote lupaa?
Saa aikaan intensiivisen kiillon ja antaa hiuksiin lisää tummuutta ja syvyyttä.
Jepjep. Ekalla kerralla läiskin päähän ja annoin olla suositellun ajan. Ei mitään tulosta. Juurikasvu näytti tismalleen samalta, eikä sitä hehkutettua kiiltoakaan näkynyt missään. Hiukset tuntuivat karheilta. Ajattelin sitten, että tuotteen pitää olla kauemmin ja kokeilin toisella kertaa jättää tökötin pitemmäksi aikaa. Huuhdellessa hiukset tuntuivat tosi kuivilta ja peilistä näkyi, että tuote ei ollut tarttunut tippaakaan. Hiukset jököttivät päässä. Ihan täysin turhaa. Niin ja hiukseni ovat ihan 'normaalit'
[/quote]
Mä oon tykännyt noista, tosin en oo mustaa kokeillut. Eikä tuote lupaa toimia käsittelemättömään hiukseen..
[/quote]
Onko sun lukemisen ymmärtäminen nolla? Tuskin on käsittelemättömässä hiuksessa juurikasvua!
Itse olen kans huomannut että juuri mikään värjättyyn hiukseen tarkoitettu 'hoitoväri' ei toimi
[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 01:44"]Biozellin Color mask mustille hiuksille..
Mitä tuote lupaa?
Saa aikaan intensiivisen kiillon ja antaa hiuksiin lisää tummuutta ja syvyyttä.
Jepjep. Ekalla kerralla läiskin päähän ja annoin olla suositellun ajan. Ei mitään tulosta. Juurikasvu näytti tismalleen samalta, eikä sitä hehkutettua kiiltoakaan näkynyt missään. Hiukset tuntuivat karheilta. Ajattelin sitten, että tuotteen pitää olla kauemmin ja kokeilin toisella kertaa jättää tökötin pitemmäksi aikaa. Huuhdellessa hiukset tuntuivat tosi kuivilta ja peilistä näkyi, että tuote ei ollut tarttunut tippaakaan. Hiukset jököttivät päässä. Ihan täysin turhaa. Niin ja hiukseni ovat ihan 'normaalit'
[/quote]
Mä oon tykännyt noista, tosin en oo mustaa kokeillut. Eikä tuote lupaa toimia käsittelemättömään hiukseen..
[/quote]
Onko sun lukemisen ymmärtäminen nolla? Tuskin on käsittelemättömässä hiuksessa juurikasvua!
Itse olen kans huomannut että juuri mikään värjättyyn hiukseen tarkoitettu 'hoitoväri' ei toimi
[/quote]
En ole tuo lainattu, mutta eihän juurikasvu ole käsiteltyä hiusta...?
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 12:15"]En muista sen tuotteen tarkkaa nimeä, mutta se on Maybellinen bb-voide, valkoinen tuubi jossa liila korkki.. Se on valkoista kämmenellä ja siinä on jotain pigmenttirakeita.. Siis miten kukaan voi käyttää sitä? Se oli ihan helvetin tummaa ja mun lärvi oli ihan laikukas ja punertava nakkinaama!! Ja maksoi varmaan 17e.. Paska tuote.
[/quote]
Tää on aivan totta sanasta sanaan. Itse ostin kans tämän ja petyin totaalisesti. Nyt kuukauden päivät putkilo lojunut peilikaapissa koskemattomana. Niin turha ja paska tuote että varmasti en naamaani laita, voiskin käydä heittämässä roskiin koko paskan.
Lumenen vihreässä putkilossa oleva natural code - maskara. Ihan onnetonta lirua joka varisee pitkin poskia. :(
Maybellinen sininen Rocket volum ripsiväri ei lähde pesussa millään!
Sitten Broadway fashion diva color changing kynsitarrat irtoavat heti!