Tatuoidut naiset hääpukuohjelmassa
Katson juuri tätä suomalaista hääpukuohjelmaa ja en voi kuin ihmetellä noita monien morsianten kirjavia tatuointeja. En lähtökohtaisesti ole tatuointeja vastaan, mutta jotenkin tuo kontrasti klassisen kauniiden valkoisten hääpukujen ja värikkäiden käsivarsitatuointien välillä on vaan niin räikeä, että mietin vain että ihanko oikeasti nuo ihmiset on miettineet leimansa loppuun asti. Joku räväkkä, runsaasti tatuoitu nainen voisi näyttää upeita näyttävässä,värikkäässä puvussa, mutta valkoinen prinsessapuku yhdistettynä tatuoituihin käsivarsiin näyttää minun silmään aika kummalliselta. Olenko ainoa? Voitteko tatuoidut morsiamet valaista hieman tätä teidän esteettistä näkemystä? En halua ilkeillä, vaan aidosti kiinnostaa. Ulkomaisissa hääpukuohjelmissa harvemmin näkee tatuointeja näkyvillä paikoilla.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä kommentteja "mitä se sinulle kuuluu, anna muiten elää". Niinhän ap antaakin, mitä ihmettä? Hän vaan kysyy "Voitteko tatuoidut morsiamet valaista hieman tätä teidän esteettistä näkemystä?"
Kun hänen (ja monen muun mielestä) tuossa on selkeä esteettinen ristiriita.
Ja kyllähän ne morsiamet haluavat olla kauniita. Ei haluta pelkästään kaunis puku, vaan halutaan olla kauniina siinä puvussa. Joten en myöskään ymmärrä kommentteja "miksi naisen pitää olla kaunis". Ei ole mikään pakko, mutta harva kai valitsee hääpukunsa ajatuksella, että "olisinpa siinä mahdollisimman ruma" tai "ei väliä, miltä näytän, kunhan on jotain päällä".
No en ole morsian mutta olen tatuoitu nainen. Minusta tatuoinnit eivät rumenna minua, vaan (yllätys yllätys) pidän tatuoinneistani ja kannan niitä ilolla ja ylpeydellä. Joten omasta mielestäni tatuointini eivät rumentaisi minua morsiamena hääpuvun kanssa. Ihan yksinkertaisesti, minä olen minä ja minä olen tehnyt valinnan hankkia tatuointeja ja se ei tietenkään muutu miksikään, jos joskus hääpäivää vietän. Näyttäisin hääpuvussa omalta itseltäni, tatuoinnit osana sitä kokonaisuutta, ja näyttäisin itseni ja mieheni mielestä hyvältä, joten kenenkään muun mielipide ei todella kiinnostaisi. En suunnittele elämääni sen mukaan, että näyttäisin mahdollisimman sovinnaiselta, morsiamena tai muutenkaan. Tykkään omasta tyylistäni ja omista nahoistani, tiedän kyllä että kaikki eivät pidä tatuoinneista mutta eipä se minua haittaa.
Kiitos sulle vastauksesta.
En tarkoittanutkaan, että tatuoinnit rumentaisivat sinua. Kysymys ei ole se, että miten tatuoidun morsiamen rumat tatuoinnit ja kaunis mekko istuvat yhteen. Koska kauneus on ehdottomasti subjektiivinen asia.
Itsekin kirjoitat, että tykkäät omasta tyylistäsi, ja se on hieno juttu. Kysymys onkin, että eikö se klassinen valkoinen häämekko ole ristiriidassa sinun tyylisi kanssa?
Kuvittelisin, että jos itse pitäisin tyylistä, johon kuuluvat tatuoinnit, niin ei se valkoinen klassinen "prinsessamekko" tuntuisi omalta. Haluaisin hääpäivänä päälleni jotain, mikä näyttäisi enemmän minulta.
Mutta eihän se, että on tatuoitu sulje mitenkään pois sitä että haluaa klassisen valkoisen hääpuvun. Miksi valkoinen häämekko olisi ristiriidassa kenenkään tyylin kanssa? Emme me voi päätellä toisten tyylimieltymyksiä sen perusteella ovatko he tatuoituja vai eivät.
Olen tatuoitu ja käytin hääpäivänäni valkoista pukua. Olin oma itseni ja pukeuduin juuri niin kuin halusin.
Omiin tatuointeihin tottuu, ja kyllä, lähtökohtaisesti ne on mietitty ihan loppuun asti. Minäkin pidän omistani vielä vuosien jälkeen, enkä peitellyt niitä hääpäivänänikään. Ja kuten tuo aiempi vastaajakin sanoi, muiden mielipide tästä ei voisi vähempää kiinnostaa. Muiden ei tarvitse tykätä tai ymmärtää.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
On kyllä huvittavaa miten ihmiset jaksaa vaivata päätään muiden ihmisten asioilla.
Enkä puhu nyt aloittoittajasta joka oli hyvin asiallinen.
Katsokaas kun jokaisella on oma käsitys kauneudesta ja ainutlaatuisuudesta.
Jos tykkää hankkia tatuoinnin,
niin pitäiskö sen jälkeen kulkea pitkissä vaatteissa, ettei se vaan näy!!
Mun pappalla oli iso tatuointi kun olin pieni ja se oli musta siisteintä ikinä! Joo oli huono ja kännipäissäni sen ottanut, mut silti.
Nyt tyttärelläni on myös ja on musta tosi kaunis.
En näe siinä mitään pahaa jos vapaaehtoisesti sellaisen ottaa.
Antakaa kaikkien kukkien kukkia!
Ei oo teiltä pois!
Just mietin itse et elämässä on suuriakin huolia joten ois varmaan hyvä jättää nää pienet murehtimatta. Turha negatiivisuus vaan saa mielen huonoksi.
Sinulla on tosi erikoinen käsitys asiallisesta. Ap kyseenalaistaa tatuoitujen ihmisten oikeuden käyttää tietynlaista pukua ja tämä on sinusta ihan asiallista? Vai onko niin että kun ap ilmoittaa että ei hänellä ole mitään tatuointeja vastaan, niin uskot saman tien? Vaikka koko aloitus on täysin ristiriidassa tuon väitteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä kommentteja "mitä se sinulle kuuluu, anna muiten elää". Niinhän ap antaakin, mitä ihmettä? Hän vaan kysyy "Voitteko tatuoidut morsiamet valaista hieman tätä teidän esteettistä näkemystä?"
Ja kyllähän ne morsiamet haluavat olla kauniita. Ei haluta pelkästään kaunis puku, vaan halutaan olla kauniina siinä puvussa. Joten en myöskään ymmärrä kommentteja "miksi naisen pitää olla kaunis". Ei ole mikään pakko, mutta harva kai valitsee hääpukunsa ajatuksella, että "olisinpa siinä mahdollisimman ruma" tai "ei väliä, miltä näytän, kunhan on jotain päällä".
No en ole morsian mutta olen tatuoitu nainen. Minusta tatuoinnit eivät rumenna minua, vaan (yllätys yllätys) pidän tatuoinneistani ja kannan niitä ilolla ja ylpeydellä. Joten omasta mielestäni tatuointini eivät rumentaisi minua morsiamena hääpuvun kanssa. Ihan yksinkertaisesti, minä olen minä ja minä olen tehnyt valinnan hankkia tatuointeja ja se ei tietenkään muutu miksikään, jos joskus hääpäivää vietän. Näyttäisin hääpuvussa omalta itseltäni, tatuoinnit osana sitä kokonaisuutta, ja näyttäisin itseni ja mieheni mielestä hyvältä, joten kenenkään muun mielipide ei todella kiinnostaisi. En suunnittele elämääni sen mukaan, että näyttäisin mahdollisimman sovinnaiselta, morsiamena tai muutenkaan. Tykkään omasta tyylistäni ja omista nahoistani, tiedän kyllä että kaikki eivät pidä tatuoinneista mutta eipä se minua haittaa.
En tarkoittanutkaan, että tatuoinnit rumentaisivat sinua. Kysymys ei ole se, että miten tatuoidun morsiamen rumat tatuoinnit ja kaunis mekko istuvat yhteen. Koska kauneus on ehdottomasti subjektiivinen asia.
Itsekin kirjoitat, että tykkäät omasta tyylistäsi, ja se on hieno juttu. Kysymys onkin, että eikö se klassinen valkoinen häämekko ole ristiriidassa sinun tyylisi kanssa?
Kuvittelisin, että jos itse pitäisin tyylistä, johon kuuluvat tatuoinnit, niin ei se valkoinen klassinen "prinsessamekko" tuntuisi omalta. Haluaisin hääpäivänä päälleni jotain, mikä näyttäisi enemmän minulta.
No tuossa et ole kyllä väärässä, uskon että jos menisin naimisiin niin en valitsisi perinteistä häämekkoa. Haluaisin varmaan ainakin osittain värillisen mekon, joka olisi vähän boheemityylinen, ehkä jotain pellavaa ja pitsiä tms, tai muuten vähän maanläheisempi kuin sellainen jäykkä valkoinen satiinimekko. Tykkään paljon vintagetyylisistä häämekoista ja voi olla myös, että valitsisin pitkähihaisen mekon jossa tatuoinnit jäisivät piiloon. Jos menisin nykyisen mieheni kanssa naimisiin, niin häät eivät varmasti muutenkaan olisi perinteiset, sillä olemme molemmat kirkosta eronneita ja kammoamme ajatusta isoista, seremoniallisista sukuhäistä yms. Jos saisin päättää häistämme yksin, menisimme maistraatissa naimisiin ja pitäisimme jossain luonnon helmassa pienet juhlat aivan lähimpien perheenjäsenten ja ystävien kesken. Eli joo, ehkä morsiamen tatuoinnit eivät olisi se epätavallisin asia hypoteettisissa häissäni...
Toisaalta ajattelen myös, että on paljon tatuoituja ihmisiä, jotka kuitenkin tykkäävät perinteisistä häistä ja haluavat sellaiset itselleen. "Ihan tavallisilla" ihmisillä on myös tatuointeja, ja koska tatuointeja ei tosiaan voi riisua niin silloin ne ovat mukana häissä. Joku voi tykätä sekä tatuoinneista että prinsessahäistä, vaikka ne joillekin ehkä tuntuvat ristiriitaisilta makuvalinnoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää ja lapsellista ilkeilyä koko ketju. Keitä te tatuointien arvostelijat oikein luulette olevanne (haluanko edes tietää), ja mitä oikein saatte irti siitä että haukutte tatuointeja ja tatuoituja ihmisiä netissä?
Kyllä mä tiedän kuka mä olen, ei mun tarvitse luulla itsestäni mitään.
Mun mielestä tatuoinnit ovat rumia, saan kai mielipiteeni ilmaista? Tatuoitua ihmisiä en hauku, ihmettelen vain, miksi älykäs ihminen haluaa kroppansa töhriä tatuoinneilla.
Haukuthan sinä :D Siis mitä ihmettä? Haukkua räksytät ja lisäät perään valheen että et hauku.
Meneekö pubiruusulla tunteisiin?
Heitä sidukka huiviin niin helpottaa. Minäkin vilkaisin eilen jotakin hääpukuohjelmaa ja ole täysin samaa mieltä kuin ap. Mielipiteitä on moneksi , mulla eri sulla eri ja hyvä niin. Minusta valkoinen prinsessaunelma ja tatskat on rumia.
On kyllä vaikeampaa törmätä kokonaan tatuoimattomaan ihmiseen. Suurimmalla osalla on ainakin 1 tatuointi, se saattaa olla juuri jossain selässä tai rintakehässä mistä ei niin helposti näy kaikille.
Itselläni on ehkä 1 kaveri itseni lisäksi, jolla ei ole ollenkaan tatuointeja eikä aikeita hankkia sellaista. Kaverini ovat kaikkea amiksen käyneistä korkeakoulutettuihin, joten ihan sieltä yliopistotutkinnon hommaneistakin löytyy tatuoituja.
Silloin kun käytin tinderiä ja kävin treffeillä, suurin osa miehistä myös oli tatuoituja. Nekin harvat, joilla ei tatuointeja ollut, usein suunnittelivat sellaisen ottamista. Naamatatuoidut toki lensi suoraan vasuriin jo.
N27
On tatuoinnit kyllä rumia Eniten harmittaa kun kaunis nainen pilaa itsensä niillä lopullisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mauton muoti. Only in Finland. Ehkä vähän brittien alemmissa yhteiskuntaluokissa esiintyy myös. Etelän lentokentillä charterkoneiden lähtöporteilla ei tarvitse arvailla mihin suuntaan koneet ovat lähdössä. Näihin morsiuspukuohjelmiin hakeutuu ihan tietynlaisia tyyppejä, ehkä siitä johtuu tuo ap:n mainitsemien tatuointien määrä.
Asun Keski-Euroopassa ja ihan yhtä paljon tatuointeja näkyy täällä. Tinderiä kun selailee yli puolella miehistä näkyy kuvia, äsken juuri istuin iltaa puistossa ja valehtelematta kaikilla näköpiirissä olleilla miehillä oli sääri/pohje/käsivarsi leimattu, ja naisista ehkä 3-4/10. Ja nämä vain niitä joiden kuvat on näkyvissä.
On hankaloittanut deittailua vähän kun itse olen tatuoimaton ja haluaisin mieluummin tatuoimattoman miehen... Ehkä joku pieni kuva menisi mutta kokohiha ei.
Minustakin ihminen näyttää lähes poikkeuksetta paremmalta tatuoimattomana kuin tatuoituna. En kuitenkaan ole ollut kumppaninhaussa asian suhteen ehdoton. Potentiaalisia miehiä on muutenkin niin vähän, että jos vielä tatuointien perusteella karsisi, tuskin jäisi jäljelle yhtäkään. Jos tatuoinnit sopivat ihmisen persoonaan ja tyyliin, en koe niitä ylitsepääsemättömäksi ongelmaksi. Eksälläni oli pari suht näyttävää tatskaa ja hänelle ne jopa sopivat. Sellainen mies kyllä karsiutuu heti josta päällepäin näkee että tatuointi on otettu vain "koska muillakin on", eikä se sovi muuhun habitukseen ollenkaan.
Itselläni ei ole tauointeja.
Tanskassa ja Norjassa asuneena voin sanoa että ihan yhtä lailla siellä oli tatuoitua porukkaa kuten Suomessakin. Yksissäkään häissä en tosin käynyt mutta eiköhän ne tatuoinnit sielläkin näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerää ja lapsellista ilkeilyä koko ketju. Keitä te tatuointien arvostelijat oikein luulette olevanne (haluanko edes tietää), ja mitä oikein saatte irti siitä että haukutte tatuointeja ja tatuoituja ihmisiä netissä?
Kyllä mä tiedän kuka mä olen, ei mun tarvitse luulla itsestäni mitään.
Mun mielestä tatuoinnit ovat rumia, saan kai mielipiteeni ilmaista? Tatuoitua ihmisiä en hauku, ihmettelen vain, miksi älykäs ihminen haluaa kroppansa töhriä tatuoinneilla.
Haukuthan sinä :D Siis mitä ihmettä? Haukkua räksytät ja lisäät perään valheen että et hauku.
Meneekö pubiruusulla tunteisiin?
Joo, et tosiaan hauku... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä huvittavaa miten ihmiset jaksaa vaivata päätään muiden ihmisten asioilla.
Mun pappalla oli iso tatuointi kun olin pieni ja se oli musta siisteintä ikinä! Joo oli huono ja kännipäissäni sen ottanut, mut silti.
Ei oo teiltä pois!
Just mietin itse et elämässä on suuriakin huolia joten ois varmaan hyvä jättää nää pienet murehtimatta. Turha negatiivisuus vaan saa mielen huonoksi.Sinulla on tosi erikoinen käsitys asiallisesta. Ap kyseenalaistaa tatuoitujen ihmisten oikeuden käyttää tietynlaista pukua ja tämä on sinusta ihan asiallista? Vai onko niin että kun ap ilmoittaa että ei hänellä ole mitään tatuointeja vastaan, niin uskot saman tien? Vaikka koko aloitus on täysin ristiriidassa tuon väitteen kanssa.
Ap puhui omasta puolestaan jos huomasit
. Ei hän haukkunut tatuointeja yleensä vaan kertoi OMAN mielipiteensä, toisin kuin moni muu tämän ketjun vastaajista, joilla nyt tuntuu menevän tunteisiin jokainen tatuointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella klassinen? Perinteinen suomalainen hääpuku oli musta, valkoinen on peräisin kuka tietää mistä. -eri
Voitko vastata tähän? En siis arvostele vaan aidosti ihmettelen, miksi kummassa sonnustaudutte valkoisiin häämekkoihin ja väitätte niitä klassiseksi. Teidän kuuluu pukeutua mustaan hääpukuun. Kuvittelisin että valkoinen ei edes tunnu teille omalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo teiltä pois!
Just mietin itse et elämässä on suuriakin huolia joten ois varmaan hyvä jättää nää pienet murehtimatta. Turha negatiivisuus vaan saa mielen huonoksi.Sinulla on tosi erikoinen käsitys asiallisesta. Ap kyseenalaistaa tatuoitujen ihmisten oikeuden käyttää tietynlaista pukua ja tämä on sinusta ihan asiallista? Vai onko niin että kun ap ilmoittaa että ei hänellä ole mitään tatuointeja vastaan, niin uskot saman tien? Vaikka koko aloitus on täysin ristiriidassa tuon väitteen kanssa.
Ap puhui omasta puolestaan jos huomasit
. Ei hän haukkunut tatuointeja yleensä vaan kertoi OMAN mielipiteensä, toisin kuin moni muu tämän ketjun vastaajista, joilla nyt tuntuu menevän tunteisiin jokainen tatuointi.
Niin. Ap oli sitä mieltä että tietynlaiset ihmiset eivät saa käyttää tietynlaista pukua, tai jos käyttävätkin niin heidän pitäisi perustella se ap:lle. Erikoista, että et pidä tuota tatuointien haukkumisena ja muiden vartalon arvosteluna.
Laittakaa linkkiä ohjelmaan. Satuhäät vai unelmahäät vai mikä? Onko uusia jaksoja? Kiitos!
Yhtä mautonta kuin tatuointi on valkoinen hääpuku yhärin yllä jolla on lapsia neljän eri miehen kanssa.
Valkoinen kuuluu neitsyelle jonka puhtautta tuo väri kuvaa.
Miksi ihminen olisi kellekään velkaa selityksiä omista päätöksistään koskien ulkonäköään? Miksi tatuoitu ei saisi pitää kauniina valkoista pitsiunelmaröyhelöpukua? Miksi halutaan taas kerran laittaa ihmisiä karsinoihin, joissa pitää olla yhtä asiaa aina ja ikuisesti ja mitään ei saa sekoittaa?
Mulla saattaa olla jakkupuku ja pääkallo korvikset ja tennarit, toisaalta voi olla maiharit ja pinkki mekko. Nämä kaikki on omasta mielestäni esteettisesti kauniita ja siksi niitä käytän. Välillä kuljen ilman meikkiä, välillä goottimeikillä, välillä instagram-meikeillä. Joskus on hiukset harjaamatta ponnarilla, joskus kiharoilla ja toisella kertaa kynin ne lyhyeksi. Edelleen, nämä kaikki on samassa ihmisessä ja olen jokaisesta tyylistä pitänyt.
Samoja ihmisiä, jotka täällä itkee tatuoinneista niin varmaan ahdistaa miehet mekoissa ja naiset rekkakuskeina :D Herätkää, ei eletä enää puritanismin aikakautta ja jokainen saa itseään toteuttaa. Se ei sinua satuta.
Hääpukuohjelmat tehdään ihmisille, jotka haluavat katsoa niitä.
Oletan, että Suomessa on suuri määrä naimisiin meneviä naisia, joilla on tatuoidut käsivarret?
Tatuoinnit: maksettuja mustelmia!
Olen pistänyt merkille, että tällä palstalla esiintyy hämmentävän paljon mielestäni epäkorrektia tatuointi-inhoa, raivoa jopa. Kertoneeko vain siitä, että suurin osa kommentoijista on vanhakantaisia, tasapäisiä arvokonservatiiveja, joilla olisi petrattavaa käytöstavoissa. No, pahoittelut pienestä piikistä, mutta älkää nyt ihmiset viitsikö olla noin ahdasmielisiä, tai ainakaan moukkamaisia ulosanniltanne. Itse olen keski-ikäinen nainen, jolla ei ole tatuointeja, mutta pidän kyllä muiden ihmisten tatuointeja pääsääntöisesti kiinnostavina, jopa kauniina tai upeina, jos on taidolla tehty, eivätkä ne mielestäni oletusarvoisesti ketään rumenna tai pilaa. Lisäksi naurettavan vanhanaikaista (ainakin länsimaisissa yhteiskunnissa) linkittää yhä tatuoinnit rikollisiin ja merimiehiin. Ja kyllä, mielestäni tatuoinnit sopivat vallan mainiosti vaikka valkoisen hääpuvun kanssa, siinä missä minkä muunkin tahansa vaatteen. Missäköhän on universaalisti määritelty, että valkoinen hääpuku edustaa kauneutta ja tatuointi rumuutta. Aivan hyvin se kalvakka kauhtana voi jonkun mielestä olla ruma, kun taas värikäs ja näyttävä tatuointi kaunis.
Kyllähän tatskat ja hääpuvut riitelevät keskenään aika räikeästi, ei sitä voi kauniiksi sanoa. Mutta häät ovat vain yhden päivän, kaipa siitä selvitään.
Minä ymmärrän hienosti näitä kommentteja. Tuo "ihmettely" ja "estetiikasta huolestuminen" on vain toisten kyttäämistä, arvostelua ja kontrollointia. Ei mitään muuta.
"Ihmettelen miksi ylipainoinen käyttää klassista valkoista hääpukua. En siis arvostele vaan aidosti kiinnostaa miksi ylipainoinen käyttää tuollaista pukua. Eihän se edes sovi ylipainoiselle. Kuvittelisin että se ei edes tunnu hänelle omalta. Minulla ei siis ole mitään ylipainoisia vastaan, mietin vain että jos joku ylipainoinen voisi asiaa valaista."