Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Mitä, ekkö ota lauvantaimakkaraa leivän pääle? Nii mikä oot, vekkaani? Jaa, no on mulla tossa meetvurstiakin? Ei kelepaa? On tää kyllä ihan mahdotonta tää nykyaika kun ei enää edes syyä normaalisti, ennen sitä otettiin mitä saatiin eikä valitettu. Kyllä on vallan hulluksi menny tämäki.
Tiiäkkö, Veijon nuorin tyär meni jo sillo kolme vuotta sitten naimisiin eikä niillä ole lasta vieläkään. Mikähän siinä, eikö pysty vai kuinka. Kovia ovat kylä reissaamaan, se on nykyään vähän tollasta kun pitää tuola maailmala ympäriinsä luuhata eikä mihinkään sitouduta. Kuka siitäki sitte vanhana huolehtii, nii.
Minä kyllä ymmärrän tämän päivän nuorison ulkonäköpaineita. Kaikenmaailman somekanavat levittävät päivän trendiä. Tällä viikolla takamuksen kuuluu olla valtava, samoin rintojen, seuraavalla viikolla jo ollaan toisessa äärimmäisyydessä. Pysy siinä sitten mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se olisi parempi kun ei ärsytettäisi tuota Venäjää. Olisipa Kekkonen vielä johtamassa maata.
Tässä on kommentti, jossa on vähän perääkin. Vaikka en itse kuulu niin sanottuun baby boomer -ikäluokkaan (vuosien 1945 - 1950 välillä syntyneet), olen riittävän vanha tietääkseni suurin piirtein, minkälaisten silmälasien läpi se ikäluokka nykyistä maailmanmenoa katselee. Totta puhuen aika moni ketjuun kirjoittanut onnistuu kuvailemaan lähinnä baby boomer -ikäluokan omien vanhempien kokemuksia.
Suurista ikäluokista oli kyse. Tämä ketju ei liity mitenkään baby boomereihin.
Ai ei vai... ?! Mitä ihmeen suurta ikäluokkaa täällä sitten teeskennellään? Olen aina luullut, että baby boomer -ikäluokilla tarkoitetaan, monissa muissakin läntisen Euroopan maissa kuin vain Suomessa, heti toisen maailmansodan päättymisen jälkeen syntyneitä ikäluokkia, eli suurin piirtein vuosien 1945 - 1950 välillä maailmaan putkahtaneita.
Taas nuoriso takertuu lillukanvarsiin. Kyllä sillon kun minä olin nuori lillukoita kerättiin monta kymmentä ämpäriä ja mustikkaa kans! Nyt mennään vaan muille maille lennellään sinne tänne poika, tsehtseh kun on teillä hyvä koira tässä, ajaako se jänistä? Vaikka ei tässä kyllä jäniksen selässä olla, paitsi kassajonossa nuoriso voisi ymmärtää päästää vanhemmat ensin.
kyllä neljäs piikki varmasti jo vapauttaa, ja onhan uusien rokotteiksiväitettyjen kokeilu omalla vastuulla sentään kansalaisvelvollisuus josta kenenkään ei ole lupa laistaa
Mihkään etelään tarvi Suomen kesästä matkustella eikä kirjoja ostella, niitä saa lainata kirjastosta. Kaverit, mitkä ihmeen kaverit ? Mihin tuon ikäinen tarvitsee kavereita. Tarvii mitään uusia vaatteita ostaa koko ajan, ostaa niin että on kasvunvaraa ja korjauttaa vanhat. Meillä mitään sosiaalitukia ole koskaan haettu eikä kunnaliskotiin jouduttu. Teen teidät perinnöttömäksi mutta Teijalle ( uusi nuori muija ) takaan turvatun elämän kun minusta aika jättää. Ittehän leipänne taotte. Teijalla ja minulla on yhteiset rahat, tottakai. Olen vanhanaikainen mies. Teija laittaa meillä ruoat ja pitää huolta minusta. Nyt ette voi tulla kesämökille kun Teija ja minä ja Teijan porukkaa on mökillä. Sitten jos tuutte niin älkää poimiko kantarelleja kun Teija niin tykkää niitä kerätä itselleen ja sukulaisilleen. Olette aikuisia ihmisiä niin itse saatte itsenne elättää, on minulla rahaa mutta se on minun rahaa. Tilattiin juuri matka Mauritiukselle, mennään sinne kun Teija tulee tyttöjen festareilta. Vuokrasin Teijalle mökin sinne viikoksi.
Ei jaksa teeskennellä ku elämä on niin pskaa.
Mä oon eronnu ku mies oli täys pska.
Äiti se oikein on emäpska, samoin ex anoppi oli ihan hirviöpska.
Mun työ oli persiistä joten en viittiny enää mennä.
Suuret ikäluokat inhottaa mua syvästi, ne kerää marjoja ja sieniä, se homma ahistaa ja tympii mua erityisesti, yöks! Lisäks ärsyttää ne eläkeläiset jotka aina säästää ja ostaa tarjouksii.
Onnex mua varten on sossu, sieltä saa fyrkat, kyllä mä pärjään. Hyvä etten hankkinu pskoja kakaroita, se ois ollu pahin moka ja pilannu mun elämän totaalisesti.
Että näin... kirjoitti:
Mun työ oli persiistä joten en viittiny enää mennä.Suuret ikäluokat inhottaa mua syvästi, ne kerää marjoja ja sieniä, se homma ahistaa ja tympii mua erityisesti, yöks! Lisäks ärsyttää ne eläkeläiset jotka aina säästää ja ostaa tarjouksii.
Onnex mua varten on sossu, sieltä saa fyrkat, kyllä mä pärjään. Hyvä etten hankkinu pskoja kakaroita, se ois ollu pahin moka ja pilannu mun elämän totaalisesti.
Nyt veit sanat suustani ! Mulla ihan nuo samat, paitsi menin tekemään 2 kiljuvaa pentua. Ne rajottaa mun mahkuja miesmarkkinoilla aika pahasti !
Kaikki kommentit kuulostavat siltä, että kirjoittajat asuvat maalla tai ovat sieltä kotoisin.
Yhtäkään noista kommenteista en ole stadissa eläessäni kuullut, olen kuitenkin jo 72 ja syntynyt ja asunut täällä koko elämäni.
Myöskään naapurikateutta en ole havainnut, tämä sivuhuomautuksena.
Vierailija kirjoitti:
Että näin... kirjoitti:
Mun työ oli persiistä joten en viittiny enää mennä.Suuret ikäluokat inhottaa mua syvästi, ne kerää marjoja ja sieniä, se homma ahistaa ja tympii mua erityisesti, yöks! Lisäks ärsyttää ne eläkeläiset jotka aina säästää ja ostaa tarjouksii.
Nyt veit sanat suustani ! Mulla ihan nuo samat, paitsi menin tekemään 2 kiljuvaa pentua. Ne rajottaa mun mahkuja miesmarkkinoilla aika pahasti !
Tämmösiä niistä sitten tuli, suurten ikäluokkien kasvattamista lapsista. Että pieleen meni sekin homma.
Oletpas sinä kasvanut sitten viime näkemän... (liioiteltut eleet)
Että näin... kirjoitti:
Päivänselvää pässinlihaa, että ukko, anoppi ja äiti ovat paskoja. Lapset myös jos on erehtynyt hankkimaan. Sylettää pelkkä ajatuskin.
Arkun kansi just rojahti alas!