Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Ostimme mieheni kanssa ensimmäisen televisiomme ja kävimme ensimmäistä kertaa Tukholmassa kun minä olin valmistunut maisteriksi ja saanut työpaikan. Kävimme ensimmäisen kerran ulkomailla kun mieheni oli valmistunut diplomi-insinööriksi. Hellahuoneessa asuttiin vuokralla ja säästettiin rahaa omistusasuntoon. Nykynuoret reissaavat kaiket talvet Thaimaassa ja downshiftaavat kaiket kesät vaikka työpaikasta ei ole tietoakaan.
Kyl ne omat perunat on sit niin hyvii. Kyl myö ainakii viljellää itteämme varten niin kauan kun vaan suinkin kykenee. Myö syyää sit perunaa kyl ihan joka päivä. Jos ei perunaa ol pöyäs, niin kyl Markku jo saanoo et eiks ol perunaa.
Eihää ne mitää ol ne kaupast ostetut. Onhaa se nyt ihan toista kun saa omast maasta. Ja huomenna Markunkaa mennää mustikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se olisi parempi kun ei ärsytettäisi tuota Venäjää. Olisipa Kekkonen vielä johtamassa maata.
Tässä on kommentti, jossa on vähän perääkin. Vaikka en itse kuulu niin sanottuun baby boomer -ikäluokkaan (vuosien 1945 - 1950 välillä syntyneet), olen riittävän vanha tietääkseni suurin piirtein, minkälaisten silmälasien läpi se ikäluokka nykyistä maailmanmenoa katselee. Totta puhuen aika moni ketjuun kirjoittanut onnistuu kuvailemaan lähinnä baby boomer -ikäluokan omien vanhempien kokemuksia.
Suurista ikäluokista oli kyse. Tämä ketju ei liity mitenkään baby boomereihin.
Baby boomerit tarkoittaa alun perin suuria ikäluokkia eli juuri Toisen maailmansodan jälkeen syntyneitä.
Mitenkäs noi sun orvokit on niin huonon näköisiä. Niitä pitää nyppiä, että jaksaa kukkia. Et sitten ole viitsinyt rikkaruohojakaan kitkeä. Tuollahan ihan selvästi yksi nokkonen pilkistelee. Tuota syysasteria ei kyllä pitäisi laittaa kun se on niin kova leviämään.
MINÄ olen kärsinyt ja tehnyt töitä kaikista eniten maailmassa. MINUN mielipiteeni on ainoa oikea. MINUN ei tarvitse arvioida omia käyttäytymismallejani taikka tapaani puhua tai keskustella tai kohdella muita koska :
Lapsuuden ulkopaskahuussi
Kantovesi
Heinätyöt
100km hiihtäminen kouluun -tsiljoonan asteen pakkasessa
Asuminen pienessä pirtissä 20 henkisen perheen kanssa
2 sisarta kuoli isorokkoon
Oli vain yhdet kengät
Vaikka kurjan lapsuuden jälkeen olin todella onnekas ja pääsin kiinni pitkään työuraan hyvällä palkalla tehden töitä inhimilliseen tahtiin verrattuna nykyajan hikipaja-meininkiin ja älyttömiin vaatimuksiin kerryttäen mojovan eläkkeen ja ostaen suht nuorella iällä oman asunnon - SILTI MINULLA on loputon oikeus asennoitua maailmaan rankan lapsuuteni pohjalta... ( aivan kuin muilla ei olisi tapahtunut lapsuudessa rankkoja ja traagisia asioita ).
En viitsi perehtyä syihin miksi minua nuorempi sukupolvi ei mahdollisesti menestynyt yhtä hyvin kuin minä ja ikätoverini, vaan pidän itseäni nuorempia mieluummin laiskoina pullamössöinä. Näin säilytän itsestäni itselleni kuvan äärimmäisen erinomaisesta ihmisestä, joka tienkin olen.
Olis töitä tarjolla riuskalle miesporukalle. Tulkaa maanantaina kuudelta linja-autoasemalle.
Lapio mukaan.
Mikä siinä on kun nykynuoriso ei enää osaa soittaa, vaikka koko ajan ovat siinä puhelimessa kiinni, en kyllä ymmärrä kun pitää niitä kaiken maailman wots uppeja vaan lähetellä mutta ei saada sanaa suusta, niih.
Hyvää.illanjatkoa.palstalaisille...!
Tämä Vera Stanhope tutkii on sitten hyvä sarja. Ja perään tulee puoli yhdeksän uutiset. Tietää sitten mitä maailmassa tapahtuu kun katsoo ne. On se Puuttin hullu mies. Hyvä että liityttiin Natoon (olen unohtanut, että olin taistolainen ja myöhemmin rauhanpuolustaja ja vielä viisi vuotta sitten vastustin Natoa ankarasti). Raja vaan kiinni ja aita siihen. Onneksi tulee eläkkeisiin korotus nyt elokuussa. Ensi viikolla on aika neljänteen koronarokotukseen. Kyllä ne on hulluja ne jotka ei sitä ota, se on henki pois jos koronan saa. Tuo Ritvan pojanpoika ei ole ottanut, eikö ole vastuuton! Lukiota käy, nyt alkaa kolmas vuosi. Ei sitä pitäs kirjotuksiin saada osallistua jos ei rokotusta ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se olisi parempi kun ei ärsytettäisi tuota Venäjää. Olisipa Kekkonen vielä johtamassa maata.
Tässä on kommentti, jossa on vähän perääkin. Vaikka en itse kuulu niin sanottuun baby boomer -ikäluokkaan (vuosien 1945 - 1950 välillä syntyneet), olen riittävän vanha tietääkseni suurin piirtein, minkälaisten silmälasien läpi se ikäluokka nykyistä maailmanmenoa katselee. Totta puhuen aika moni ketjuun kirjoittanut onnistuu kuvailemaan lähinnä baby boomer -ikäluokan omien vanhempien kokemuksia.
Aivan totta viimeinen lauseesi! Kyllähän ei-buumeri 101 vuotta sitten syntynyt äitini tosiaan moitti miestään, että sinne menitte Suur-Suomea tekemään. Olihan isä Laatokan rannikolla jatkosodassa. Ja ihan kakarana :(
TE ETTE ymmärrä mitään... Minä. Sentään jo nuorena...ettäs tiedätte. Teistä vellihousousta mihinkää!!! Kyllä vaan nuoret on...pilslls ja huonosti kun pensaverolin tyttö hallituksen... Kyllä pitäisi aikuiset.miehet hoitaa... Olin telakalla töissä 40vuotta... Osaamista on. jo ennen kuin olit kakkavaipoissas...
Jokos loma on varattu? Joka talvi mennään! Me mennään koko ajan, joka päivä. Ei jakseta maata missään. Ollaan kokoajan menossa. Aamusta iltaan.
Keskiviikkoisin ja lauantaisin on saunapäivä ja silloin peseydytään. Muina päivinä ei peseydytä vaikka kuinka paljon hikoilisi.
On meillä kotona suihkukin, mutta se on vain siivousvälinevarastona eikä sitä saa käyttää peseytymiseen. Ulkosauna on ainoa oikea pesupaikka.
Lapsenlapsi rikkoi vuosikymmenien perinteen eikä antanut lapsenlapsenlapselle toiseksi nimeksi Juhani.
Jätän siksi perinnöttä kokonaan.
Sinä olet kyllä komia ja lihava! Siis niin lihava olet! Aina kehun kaikille kuinka lihava olet!
Naapurin Aimo kuoli toissapäivänä.. syöpä oli levinnyt keuhkoihin 😂😂😂
Oli se onni, kun olin teini-ikäinen, niin Twiggy oli idoli. Ei tarvinnut tunkea botoksia sinne ja silikonia tänne, sai olla ihan oma hoikka itsensä!
Heräsin jo aamuyöstä. Kun en sitten saanut enää nukuttua niin katsoin telkkarista niitä frii-kanavan ohjelmia, kuten hengenvaarallisesti lihava ja murhaaja kotonani. Jälkimmäistä katsoessani kyllä nukahdin uudelleen.