Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa

Vierailija
06.07.2021 |

Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.

Kommentit (1110)

Vierailija
1101/1110 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te tiedätte, että vuonna 1983 syntyneet ovat nyt suurin ikäluokka.

Niinpäs näkyy olevan, hauskaa, että täällä nelikymppiset nauravat iselleen.

Vierailija
1102/1110 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto, nehän kadehtii teitä, suuri ikäluokka! :)

Terveisin yksi sieltä välimaastosta.

Huh, ei sentään. Kyllä ärsyttää enemmän kun itseään korottavat ja kehuskelevat jälleenrakentaneensa suomen ja kovasti tekivät töitä, lomia ja vapaata ei muka ollut ja lapsensa kasvattivat ihan yksin. Hyvin on unohtunut kun mummo hoiti lapsiansa, kaljaa oli aikaa juoda, röökiä sai vetää asunnoissa ja autoissa, pennut pistettiin keskenään pihalle avain kaulassa eikä paljon kiinnostanut miten koulussa menee. Herkästi annettiin selkään eikä kukaan sanonut mitään. Lainaa sai pankista helposti ja töitä oli saatavilla ilman minkäänlaista koulutusta. Eläkkeensä maksamme me, seuraavat sukupolvet. Että juu, en näin 47-vuotiaana ole kateellinen tuolle porukalle vaan vihainen. Hyvä se on nyt meitä sitten arvostella kun itse jättivät kasvattamatta ja pääsivät itse helpolla aikanaan. Minä taidan kuolla ennenkuin eläkeikä alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1110 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaali haisee, igor taas kylvämässä kateutta ja eripuraa eri ikäisten välille. Rintamalle nekin vielä joutuu....

Vierailija
1104/1110 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellinen aloitus. Omat isovanhempani kuuluvat suuriin ikäluokkiin, eikä tulisi mieleenkään pilkata heitä.

Jos taas olisit yhtä ikäluokkaa vanhempi eli näiden suurten ikäluokkien lapsi, olisit kuullut jokaisen tässä ketjussa mainitun repliikin ainakin kerran. Jonnet ei muista. T. 50v

Vierailija
1105/1110 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitus on aika ilkeä aloitus. Ei ole elänyt itse tuota aikaa, mitä se oli aikoinaan itse kullekkin. Ei elämä kaikille ollut helppoa, joskaan ei nykyäänkään. Ap voisi enemmän keskustella vanhempien ihmisten kanssa ja saada arvokasta tietoa historiasta. Ei vanhempia ihmisiä tule täällä haukkua ja arvostella, koska se on todella ala-arvoista. En itse myöskään arvostele täällä nuorempia. Me kaikki olemme kuitenkin syntyneet silloin, kun on tarkoitus. Ei kukaan voi itse sille historialle tai menneisyydelle mitään, ei edes omalle syntymä ajankohdalle. 

Vierailija
1106/1110 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta mitkä tatuoinnit, ennen semmosia oli vain merimiehillä! Kyllä ennen naiset tunnisti naisiksi ja miehet miehiksi.

Vierailija
1107/1110 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun pitäisi vastata sen äitisi soittoihin ja antaa sen hoitaa teidän lasta. Se on sairaus se alkoholismi. Vanhempiaan pitää kunnioittaa.

Sitä paitsi sinä olit hankala lapsi ja vaativa. Ei sellaista jaksa.

Vierailija
1108/1110 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 50 v., mutta tulin hyvälle tuulelle äsken lähikaupassa, kun teinipoika kysyi lähikaupassa reippaasti kassalta kesätöitä. 

Sanoi, että on paperit ja suositukset mukana - kehen voin olla yhteydessä.

Kassa kysyi esimieheltään puhelimella ja ohjasi takahuoneeseen. Toivottavasti saa poika työpaikan. 

Vierailija
1109/1110 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat jo haudassa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto, nehän kadehtii teitä, suuri ikäluokka! :)

Terveisin yksi sieltä välimaastosta.

Huh, ei sentään. Kyllä ärsyttää enemmän kun itseään korottavat ja kehuskelevat jälleenrakentaneensa suomen ja kovasti tekivät töitä, lomia ja vapaata ei muka ollut ja lapsensa kasvattivat ihan yksin. Hyvin on unohtunut kun mummo hoiti lapsiansa, kaljaa oli aikaa juoda, röökiä sai vetää asunnoissa ja autoissa, pennut pistettiin keskenään pihalle avain kaulassa eikä paljon kiinnostanut miten koulussa menee. Herkästi annettiin selkään eikä kukaan sanonut mitään. Lainaa sai pankista helposti ja töitä oli saatavilla ilman minkäänlaista koulutusta. Eläkkeensä maksamme me, seuraavat sukupolvet. Että juu, en näin 47-vuotiaana ole kateellinen tuolle porukalle vaan vihainen. Hyvä se on nyt meitä sitten arvostella kun itse jättivät kasvattamatta ja pääsivät itse helpolla aikanaan. Minä taidan kuolla ennenkuin eläkeikä alkaa.

Tämä on kyllä aikamoista yleistystä ja hölynpölyä. 

Tai siis osa ihmimistä toimii edelleen noin, riippumatta siitä milloin ovat syntyneet. Eivät siis huolehdi lapsistaan , jouvat kaljaa ja polttavat tupakkaa autossa ja kotonaan. Antavat lapsilleen selkään, eivätkä välitä miten näillä menee koulussa tai ylipäätään elämässä.

Itse en suuriin ikäluokkiin kuulu, mutta olen syntynyt 60-luvulla ja nähnyt näiden suurtenikäluokkien elämää, eikä se suuresti poikennut omasta nuoruudesta.

Lainaa ei todellakaan saanut helposti ja piti aina olla säästettynä itsellä paljon, ennen kuin lainaa herui. 

Lapsille ei ollut kunnallisia hoitopaikkoja joten kun äiti lähti töihin, kun lapsi oli 3kk hoitajaksi piti joku mummo hommata.  Ja harva niitä lapsia omalla mummollaan hoidatti, paitsi, kun alaluokkalaisilla alkoi kesäloma ja vanhemmat töissä, niin monen oli pakko laittaa lapset esim maalle, jos vanhemmilla oli maatila, että lapsi ei jäänyt pitkäksi päiväksi yksin kotiin. Avainkaulalapsia oli, koska ei ollut iltapäiväkerhoja eikä muuta ja lapset kulki avaimet kaulassa että pääsivät kotiin, kun vanhemmat oli töissä.

Ja kyllä niitä lapsia on silloinkin kasvatettu, tyyli on vain ollut erilainen, kuin nyt. 

Ja mitä noihin eläkkeisiin tulee, niin ei se ole sanottua, että välttämättä eläkepäiviä näkee, oli syntynyt koska tahansa. 

Itsellä eläkeikään vielä vajaa 3 vuotta ja nyt on sairastettu aivoverenvuoto ja useampia TIA kohtauksia ja töissä vaan pitää jaksaa. 

Ainoa mikä tuossa kirjoituksessa pitää paikkansa on tuo, että ennen sai töitä helpommin ja ilman koulutustakin. Mutta ei enää esim minun ikäluokalle se ole ollut mahdollista niinkään. Kyllä sitä piti ammatti opiskella. 

Vierailija
1110/1110 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajumala että joku siis kadehtii noin paljon 50-luvulla syntyneitä! Siis niitä ei-toivottuja vahinkojahan kaikki olivat. Heidän vanhemmat sodan murjomia, köyhääkin köyhempiä, nämä boomerit sitten koittivat jotenkin selvitä siinä kauheassa kilpailussa kun joka paikassa oli liikaa pentuja. Oikeasti ei ollut opuskelupaikkoja eikä opintolainoja puhumattakaan opintorahoista. Totta kai oli töitä kouluttamattomille, koska sitähän se kansa oli.

Boomerit synnyttivät vain vähän lapsia ja hoitivat heitä hyvin ja koettivat kouluttaa, koettivat antaa sen mikä olisi ollut oma suuri haave.

Kovasti ovat rakentaneet yhteiskuntaa ettei kenenkään tarvitsisi elää niin kuin he joutuivat elämään. Ja nyt nämä sitten ilkeävät pilkata, kyllä kiittämättömyys on saastaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi