Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa

Vierailija
06.07.2021 |

Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.

Kommentit (1110)

Vierailija
881/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se olisi parempi kun ei ärsytettäisi tuota Venäjää. Olisipa Kekkonen vielä johtamassa maata.

Tässä on kommentti, jossa on vähän perääkin. Vaikka en itse kuulu niin sanottuun baby boomer -ikäluokkaan (vuosien 1945 - 1950 välillä syntyneet), olen riittävän vanha tietääkseni suurin piirtein, minkälaisten silmälasien läpi se ikäluokka nykyistä maailmanmenoa katselee. Totta puhuen aika moni ketjuun kirjoittanut onnistuu kuvailemaan lähinnä baby boomer -ikäluokan omien vanhempien kokemuksia. 

Suurista ikäluokista oli kyse. Tämä ketju ei liity mitenkään baby boomereihin.

Ai ei vai... ?! Mitä ihmeen suurta ikäluokkaa täällä sitten teeskennellään? Olen aina luullut, että baby boomer -ikäluokilla tarkoitetaan, monissa muissakin läntisen Euroopan maissa kuin vain Suomessa, heti toisen maailmansodan päättymisen jälkeen syntyneitä ikäluokkia, eli suurin piirtein vuosien 1945 - 1950 välillä maailmaan putkahtaneita.

Vierailija
882/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11- vuotiaana aloitin lapsenhoitajana. Miksei nuorille kelpaa mennä kotiavuksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se musiikki ennen toisenlaista. Oli Dylanit ja Donovanit, Neil Youngit ja Billy Joelit. Nyt ei kuule kuin räppiä!

Vierailija
884/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli taas liian isoja ja kamalia kaaleja kaupassa! Jäi ostamatta. Miksi myyjätytöt eivät paloittele niitä joka asiakkaalle sopivaksi tai tilaa jo valmiiksi vain pieniä kaalinpäitä?

Vierailija
885/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katkera, että joudun asumaan osakkeessa kerrostalossa, vaikka minun poikani on sentään ylioppilas!!

Sori, baby, niin sanotun suuren ikäluokan vanhemmat saattoivat pitää ylioppilasta jotenkin ihmeellisenä, mutta ei se sodan jälkeen syntynyt sukupolvi, josta nyt puhutaan. Minunkin toinen vanhemmistani oli kirjoittanut ylioppilaaksi 50-luvun alussa, eikä sekään mitään tavatonta ollut. Itse olen vuosimallia 1955.

Me suuret ikäluokat olemme syntyneet sodan jälkeen Kainuun ja Pohjois-Karjalan korpiin asutustiloille. Kansakouluun käveltiin ja lähin oppikoulu oli kaupungissa sadan kilometrin päässä. Ruotsiin ja etelään tehtaalle töihin lähdettiin heti, kun kansalaiskoulun kurssi päättyi. Jotta älä sinä porvari meille huutele. 

886/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy miksi sähkölaskuni on niin kallis. Minulla on vain 200 neliömetrinen omakotitalo keskellä metsää ja vuosikulutukseni on 27 000 kwh vuodessa. Dieselinkin hinta on tullut niin ylös en voi enää tehdä työmatka-ajojani täysperävaunurekallani vaikka en sitä tarvitsekaan, Sanna Marin ja viher vasemmisto paha.

Vierailija
887/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdatus oli vähän sekava.  Viimme tiedon muk. suurikäluokkaamme olisi  63...65 syntyneet.

Työeälmän osalta eväät olivat huomattavasti heikommat kuin  45...52 syntyneillä. Jos sodan jälk. suurikäluokka olisi joutunut kohtaamaan vastaavan työ"elämän," valtaosa olisi tehnyt itsarin.

Vierailija
888/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun miehes vika kun ei teillä oo omistusasuntoa ja silti moottoripyörällä ajaa, mummallekki näytin pihalla ku tultiin että tuos se pyörä ny on. Kuinka teillon varaa tälläses rivitaloos vuokralla asua? Ja siskooski kävi joka toinen viikonloppu ja hyvin jaksoivat ajaa sen 200 kilometriä suuntaansa. Olis kannattanu sunki mennä hoitoalalle ku sillä on aina töitä.

Tännekkö te nyt meinaatte jäädä asumaan? Olis niin kiva ku useemmin nähtääs ja täällä oot iltarukouksis, voihan sitä jumalaan uskoa vaikkei kirkkoon kuulukkaa.

Ja korjauttakaa seuraavan kerran se auto täälö, jos oli vähä rehellisempää väkeä täälä maalla.

Ootpa laiha. Onko sulla taas joku syömishäiriö? Ei ne nivelvaivat painosta oo kii eikä sokeritauti, tulevat sullekki vielä.

Vierailija
889/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs täällä vieläkin kirjoitellaan? Ei tässä ole sen enempää miettimistä, nyt vaan heti huomenaamulla rupeatte kyselemään töitä, kyllä töitä tekevälle löytyy, raha ei kasva puussa. Minäkin hommasin työpaikan kävelemällä 25 kilometrin päässä olevalle huoltoasemalle, esittelin itseni, puristin voimakkaasti kättä kun käteltiin ja omistajamies kysyi, koska voin aloittaa. Sitten kun sain rahaa, ostin polkupyörän jolla kuljin työmatkat kesät talvet. Sittemmin iso ketju osti huoltoaseman ja ylenin vastaavaksi, ja vähitellen minun rehti työpanokseni johti esimiesasemaan. Omalla rahalla olen ostanut perheelle talon, huvilan, autot, veneet ja ulkomaan matkat.

Koskaan en ole tukia käyttänyt. On se kumma kun nykynuoriso ei saa töitä itselleen.

Vierailija
890/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten omat pentuni hukkaavat tavaransa jatkuvasti ja miten niiden kamat on aina hukassa. Omassa nuoruudessani mulla oli huolellisuus täys kymppi. Olen myöskin alusta asti tehnyt selväksi etten ole talossani mikään kotiorja, vaan lasten täytyy itse alusta asti osata huolehtia tavaroistaan. 

(Äitini joka oli pienestä asti passattu piloille ja jonka repun äiti pakkasi jopa lukioon.) 

Vierailija
891/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Johdatus oli vähän sekava.  Viimme tiedon muk. suurikäluokkaamme olisi  63...65 syntyneet.

Työeälmän osalta eväät olivat huomattavasti heikommat kuin  45...52 syntyneillä. Jos sodan jälk. suurikäluokka olisi joutunut kohtaamaan vastaavan työ"elämän," valtaosa olisi tehnyt itsarin.

1947 on syntynyt eniten lapsia, mutta 1963 syntynert oli jonkin aikaa määrältään suurin elossa oleva ikäluokka. tarkistin kuitenkin ja viimeisimmäm tilaston mukaan se on 1983 syntyneet mashanmuuton ansiosta.

Vierailija
892/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuonna -45-syntynyttä miestä istuvat keskussairaalan odotussalissa ja juttelevat:

Kato nyt tuotakin pitkätukkaa, onko se h*nttari vai mikä? Pitkiätukkia jätkiä räkimässä joka paikassa, pipot silmillä kesät talvet, taitavat myydä huumeita.

Kuule tyttö, niin sinä siinä, tuoppa meille miehille siitä aulan automaatista kahvit. On se nykyään kuule helppoa, ennen sun olis pitäny keittää ne ite hhheheehheee!

Vierailija
893/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei teidän teini saanut kesätöitä? Kyllä hyville tekijöille aina töitä löytyy. Siitä vaan menee reippaasti kysymään. Minä olin 12-vuotiaasta lähtien kesät töissä pellolla ja sitten kauppa-apulaisena, niih. On se kummallista tämä nykyaika kun ei työt maita.

Vierailija
894/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

1947 on syntynyt eniten lapsia, mutta 1963 syntynert oli jonkin aikaa määrältään suurin elossa oleva ikäluokka. tarkistin kuitenkin ja viimeisimmäm tilaston mukaan se on 1983 syntyneet mashanmuuton ansiosta.

Voi hyvää päivää, eikö ihmiset oikeasti tajua, mitä "suuret ikäluokat" tarkoittaa? Ei se siihen liity, kuinka moni niistä on juuri nyt elossa, ne sodan jälkeen syntyneet on suuret ikäluokat vielä silloinkin kun jokainen niistä on mullan alla, haloo.

Vierailija
895/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä mustikat mätänee mettään kun ei kukkaan viitti niitä noukkia. Minunko tässä on pakko pahoilla polvilla sinne lähtee, ettei taimaalaiset ehi ensin parhaita paikkoja riipimään.

Vierailija
896/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuossa äsken lihasopan ja sitä me syödään sitten Reijon kanssa monta päivää. Kattila on tuossa valmiiksi hellalla odottamassa, kunhan vaan laittaa levyn päälle, niin siinä sitten kätevästi lämpenee. Turhaan sitä kattilaa nostelee edestakaisin jääkaappiin. En ymmärrä kun meidän Minna aina on nostelemassa ruokia jääkaappiin, kun täällä käy lastensa kanssa kylässä. Lämpimät ruuat kyllä säilyy hellalla monta päivää!

Terveisin, Ritva

Vierailija
897/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoista puheenollen. Emäntä sanoi, että kun kaksi arkkupakastinta on jo mustikoita täynnä. Mutta kun sieltä suonlaidasta löysin vielä niin suuria mustikoita kuin karpaloita. Eihän niitä nyt voi sinnekään jättää mätänemään.

Pakkohan ne on kerätä vaikkei mihinkään mahtuisikaan.

Vierailija
898/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa hävetä! Mitä ihmisetki sanoo?

Vierailija
899/1110 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haudasta kommentoidaan?

Vierailija
900/1110 |