Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa

Vierailija
06.07.2021 |

Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.

Kommentit (1110)

Vierailija
841/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ikäluokka oli aidosti eteenpäinpyrkivä ja meillä oli kunnianhimoiset tavoitteet. Me täytimme yliopistot niin, ettei luentosaleissa istuimet riittäneet. Opiskelimme itsellemme hyvät ammatit. Teimme uraauurtavia tutkimuksia, kehitimme infraa, rakensimme hyvinvointivaltiota. Edistimme tasa-arvoa ja naisten asemaa ja kaikkien oikeutta yhtäläiseen koulutukseen ja luokkanousuun. Edistimme kansainvälisiä suhteita ja teimme Suomea tunnetuksi maailmalla.

Vierailija
842/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi nuoret ovat niin vastuuttomia, että käyttävät kuukautissiteitä. Ne tuhoavat luonnon. He voisivat ihan hyvin käyttää kaikki semmoista kuukuppia. Kuulemma niitä on erikokoisia, joten takuulla mahtuu jokaisen hotteroon, oli sitten synnyttänyt tai ei. Sehän on tosi kätevä, kun sitä voi pitää viikon ja sitten vaan kertaheitolla pytyllä antaa kaiken valua pois. Kyllä minä olisin silloin aikoinaan käyttänyt. Ja nyt kun on niin paljon semmoisia työttömiä ja syrjäytyneitä, jotka vaan kotona ovat, he voivat tehdä niin kuin minun äitini nuorena: antaa valua vaan jalkoja pitkin, ei sitä kukaan siellä navetassa huomannut. Jaa mutta täytyykin lähteä kauppaan, Tenat on loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on keskustelufoorumin aiheen ulkopuolella, vaadin tätä poistettavaksi. !

Vierailija
844/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennetaan hyvä yhteiskunta joka lapsemme voivat tuhota ja uhriutua jos joutuisi itsekin panostamaan eikä saakkaan ihan kaikkea elämässä toisten antamana

Vierailija
845/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole törmännyt tuollaisiin.

Vierailija
846/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS KETJUUN PÄÄSYSTÄ 🙂

Vierailija
847/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin sitten viime yönä potkukelkoilla Sörkasta Tapanilaan evakkoon kun alkoivat H:giä pommitamaan venäläiset

Vierailija
848/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin muutamia kommentteja. Minusta moni olisi sopinut äitini lausumaksi. Hän olisi nyt 101-vuotias, jos olisi elossa. Kova lapsuus, ei ollut aina ruokaakaan, ei mahdollisuutta koulunkäyntiin, vaan paimeneen joskus 11-vuotiaana. Komea (tästä äiti välillä mainitsi, että hänen miehensä sentään on komeampi kuin meidän silloiset miehet), mutta sodan henkisesti vammauttama mies, josta erosi 1. kerran viisikymppisenä. Olin oikeudessa todistamassa isän väkivaltaisuudesta, olin  jotain 17-vuotias. Kuitenkin äiti ja pikkusisko muuttivat takaisin "kotiin" maalle, siskon takia. Ei viihtynyt kaupungissa. Äiti oli katkera (en edes ihmettele), kaikkitietävä, lapsiaan aina moittiva, ei juuri kehuja tullut. Hyvin ennakkoluuloinen ja tuomitseva, epäili esim. minun sairastavan aidsia kun olinkin yhtäkkiä vähän laihtunut. En jaksanut enkä voinut oikein koskaan sanoa vastaan. Olin oppinut olemaan hiljaa, ettei hän suutu. Osasi pitää mykkäkoulua, mikä oli minusta kaikkein kamalinta.

Niissä pienissä huoneen ja keittiön asunnoissa oli varmaan muillakin ahdistavaa, ei voinut koskaan olla omissa oloissaan, rauhassa. Jos oli riitatilanne, pihalle voi paeta. Siksi kesät olikin hienoa aikaa, omaa tilaa sai vaikka istumalla tikapuilla talon takana.

Vierailija
849/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katkera, että joudun asumaan osakkeessa kerrostalossa, vaikka minun poikani on sentään ylioppilas!!

Sori, baby, niin sanotun suuren ikäluokan vanhemmat saattoivat pitää ylioppilasta jotenkin ihmeellisenä, mutta ei se sodan jälkeen syntynyt sukupolvi, josta nyt puhutaan. Minunkin toinen vanhemmistani oli kirjoittanut ylioppilaaksi 50-luvun alussa, eikä sekään mitään tavatonta ollut. Itse olen vuosimallia 1955.

Vierailija
850/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Pirjokaan käynyt hautuumaalla kastelemassa. Vaikka ohi siitä joka päivä ajaa. Me isän kanssa käytiin ja oli niin rumat ruskettuneet orvokit.

Vierailija
851/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hyvä koulutus, niin kyllä sen jälkeen töitä piisaa.

Vierailija
852/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn ja pääoman ristiriita on politiikan alku ja loppu.

Vierailija
853/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöyttään se faija lähti ryssää vastaa sotimaan. Otto-Wille Kuusisen hallitus olis meille onnen tuonut.

Vierailija
854/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten näistä kommenteista näkee, olette mitään saamaton sukupolvi. Ei käy kateeksi, ottakaa lääkkeen säännöllisesti, niin jaksatte edes aamulla herärä valittamaan ja nostamaan ilmaiset etuutenne.

Vierailija
855/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölömöyttään se faija lähtu rysssäää vastaan sottimaan. Kuusisen hallitus olisi onnen tuonut.

Vierailija
856/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen opiskelut ja työt? Eläkkeellähän tässä on oltu täydellä eläkkeellä jo kuusikymppisestä ja yks tuttu pääsi eläkeputkeen jo viisviitosena. Eläkekin karttui mukavasti kun viimeisiltä vuosilta sai superkertymän ja työnantajakin järkkäsi viimeisillle vuosille hyvät korotukset. Mikäs tässä ollessa - nuoremmat ikäluokat tekee vuosikausia pidemmät työurat että yhteiskunta saa meille eläkkeet maksettua. Itse saavat huonommat eläkkeet myöhemmällä iällä, mutta mitäs se meitä enää liikuttaa. Kehtaavat vielä valittaa, vaikka nykyään kaikki pääsee töissä niin helpolla.

Vierailija
857/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi parempi kun ei ärsytettäisi tuota Venäjää. Olisipa Kekkonen vielä johtamassa maata.

Vierailija
858/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se olisi parempi kun ei ärsytettäisi tuota Venäjää. Olisipa Kekkonen vielä johtamassa maata.

Tässä on kommentti, jossa on vähän perääkin. Vaikka en itse kuulu niin sanottuun baby boomer -ikäluokkaan (vuosien 1945 - 1950 välillä syntyneet), olen riittävän vanha tietääkseni suurin piirtein, minkälaisten silmälasien läpi se ikäluokka nykyistä maailmanmenoa katselee. Totta puhuen aika moni ketjuun kirjoittanut onnistuu kuvailemaan lähinnä baby boomer -ikäluokan omien vanhempien kokemuksia. 

Vierailija
859/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa omituinen ketju!

Vierailija
860/1110 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kommentti, jossa on vähän perääkin. Vaikka en itse kuulu niin sanottuun baby boomer -ikäluokkaan (vuosien 1945 - 1950 välillä syntyneet), olen riittävän vanha tietääkseni suurin piirtein, minkälaisten silmälasien läpi se ikäluokka nykyistä maailmanmenoa katselee. Totta puhuen aika moni ketjuun kirjoittanut onnistuu kuvailemaan lähinnä baby boomer -ikäluokan omien vanhempien kokemuksia. 

Suurista ikäluokista oli kyse. Tämä ketju ei liity mitenkään baby boomereihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme