Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Menkää töihin siitä elkääkä pelatko netissä! Kyllä tekevälle töitä riittää! Laiskurit! Minä olen tehnyt koko ikäni kolmea eri työtä samaan aikaan.
Jokainen on onnensa seppä, kyllä työtä tekevä saa, koulutus, koulutus, koulutus- ja VIXUT!
Menestys on säkää!
Oletpas sinä äitisi/isäsi näköinen
Hulle ne sienet sinne metsään mätänemään jättää.
Ihan hyvin voi työpäivän jälkeen lähteä niitä poimimaan ja sitten säilömään/pakastamaan/kuivamaan.
Pullamössöt ostavat sieniä kaupasta.
On se kyllä kumma, kun ei tuo naapurin lapsiperhe lähde lauantaina ennen kymmentä reippailemaan. me olimme jo hiihtäneet tuohon aikaan toistakymmentä kilometriä ja samalla keräsimme klapeja tuvan lämmikkeeksi.
Aina pitää siellä Internetissä roikkua. Ei kyllä ennen ollut kaiken maailman Internettejä, kyllä puhelinluettelosta löytyi kaikki tarvittava tieto.
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju tämä on! Osa osuu nilkkaan, suurin osa ei.
Boomer vm. 1969
69 on X sukupolvea, ilmankos ei osu toope.
Se on hyvä että tulee Nato-sotilaita Helsinkiin. Amerikkalaiset miehet ovat muutenkin niin komeita, kuten se Ridge.
Soon kauhiaa jos on liian ylypiä.
Kyllä meidän lapset on aina pärjänneet, lapsenlapsikin valmistuu juuri maisteriksi. Mutta kyllä on entisten naapurien asiat hullusti. Kuulin juuri, että se Minnakin oli nähty baarissa ihan kännissä, ei vissiin käy töissä. Voi voi. Meidän Kirsikään ei ole enää missään tekemisissä sen Minnan kanssa.
Ollaan Kaukon kanssa juuri menossa keräämään sieniä ja mustikoita, vaikka minulla tuo selkä on viime aikoina vihoitellut. Sitten vielä illalla leikataan nurmikko niin ei jää huomiselle kun mennään mökille.
Nyt se meidän lapsenlapsi suunnittelee alkavansa eduskuntavaaliehdokkaaksi. Juuri facebookissa tykkäsin, oli siellä jossain herraseurueessa. Tulee katsomaan ensi viikolla mummoa ja vaaria. Kyllä siinä on niin fiksu likka kuin olla ja voi.
Kauko käy ukkokerhossa niin siellä olivat puhuneet että sen Veli- Matin perheen asiat eivät ole hyvin. Poika kuulemma eroamassa ja nähty päivystyksessä aika sekavana. Tytärhän niillä asuu pääkaupunkiseudulla, on lihonut ihan muodottomaksi kun näin vilaukselta facebookissa. Meidän lapset vielä niin nuorekkaita ja urheilullisia.. viinaakaan eivät ota kuin saunakaljan joskus. Juuri vävy teki vastatkin meille ja lupasi tulla maalaamaan taloa jahka töiltään ehtii. Puhui että ylennys olisi tulossa ja palkankorotus. Saavat sitten mökinkin maksettua niin n asiat hyvin. Ei haittaa hinnannousu, niin hyvin on heidän asiat.
Kävin juuri ostamassa ensi viikoksi lapsenlapsen herkkujen valmistukseen tarvikkeita. Onhan sillä itselläänkin nyt varaa herkutella vaikka missä fiineissä ravintoloissa mutta kyllä mummo haluaa silti helliä. Ostin Sokokselta marimekon astioita Venlalle, kun on niin sisustusihmisiä. Siinä on kyllä niin siisti ihminen kuin olla ja voi. Muistan kun pienenäkin tykkäsi mummon kanssa imuroida.
Mutta kuulitko siitä Pertin lapsenlapsen törttöilystä. Oli mennyt krapulassa töihin ja nyt sai potkut. Jotkut puhuvat, että on paljon ulosottovelkaakin. On se kyllä murheellista voi voi..
Olen kaikkivoipa, kaikkitietävä mutta synnyttämäni olennot eivät osaa mitään.
Olen siis 1) suurten ikäluokkien edustaja 2) Jumala ?
Ei tarvitse teeskennellä, kun on syntynyt 1945!
Sirkka soitteli minulle ja kyseli, että muistanko sitä Eeroa lapsuudesta ja nuoruudesta. Meidän pikkuserkkua . Niin kyllä muistan kun yhdessä navetassa silloin lapsena leikittiin ja autettiin vanhempia. Nyt on käynyt ilmi, että meidän pikkupikkuserkkumme Sebastian on aikoinaan opiskellut torvensoittajaksi ja esiintynyt Ruotsin sinfoniaorkesterissa. Oli lähettänyt Marketalle postikortin niin siitä Sirkka tiesi. Jotakin sukuselvityksiä olivat tehneet, niin siitä käynyt ilmi. Äidin puoleista sukua ovat nämä Silliset. Asuivat aika isossa maalaistalossa missä käytiin koko perheen voimin.
( keittelee kahvia ja laittaa pullaa ja piparia pöytään )
Niin Sirkka sanoi juuri sitä, että meidän suvun pikkupikkupikkuserkuthan asuvat nykyään Mikkelissä. Heistä en muista kuin Birgitan kun hänet taas sapasin vuonna 71 lavatansseissa ja siinä sitten meidän suku rupatteli ja tanssi . Oli puhetta silloin, että Birgitalla olisi eri isä kuin näillä muilla niin sitä Sirkka soitti ja että muistanko miten asia oli.
( Mitäs teille kuuluu, joko se auto on saatu kuntoon kokonaan. No hyvä. )
Kaivan teille kohta valokuvakansion niin saatte nähdä kuvan Birgitasta. On suvun näköä mielestäni. Oli jossain kauneuskilpailussakin pärjännyt. Meidän Tiinulla on vähän samoja piirteitä kuin Birgitalla.
Ai hitto, nyt se Sirkka soittaa. No hei taas. Ahaa, siis facebookissa. Olisiko pikkupikkupikkuserkun sukulaisia vai onko sittenkin toista sukuhaaraa. Samannimisiäkin saattaa olla. Katsoin että kaunispiirteinen ainakin niinkuin Birgitta..
( Ottakaa sieltä jääkaapista mitä haluatte. Keijo meni juuri kauppaan, niin grillataan illalla.)
Niin Sirkka mitä sanoit siitä sukuhaarasta..
Olen katkera, että joudun asumaan osakkeessa kerrostalossa, vaikka minun poikani on sentään ylioppilas!!
Suurta ikäluokkaa ei enää ole, se on ikääntynyt ikäpolvi.
Kuule, niin se vaan se Maurin tyttärenpoikakin osti osakkeen, vaikka on vaan projektitöissä.
Tänään en nukahtanutkaan kesken Kauniiden ja Rohkeiden, kun sain aamulla nukuttua puoli seitsemään.
No kyllä vaan sain kaunista matonkudetta, kun oli punaista viiruksi. Kaikki kuluneet kankaat kannattaa leikata matonkuteeksi. Jospa sitä joskus sais lähdetyksi kansalaisopistoon matonkudontakurssille. Ei sitä ennenkään mattoja kaupasta ostettu. Höh.
Ai tapasit diskossa Jukan? Onkohan se Saastamoisen Elsan poika? No, Juopperihan se nykyään on, olen vaan niin tottunut sen omaa sukua nimeen. Rinteelän Elsasta aina puhuttiin, se kun on niiden talon nimi...
Matka kouluun oli 40 kilometriä, ja se piti hiihtää kesät talvet, ja ylämäki ja vastatuuli oli kumpaankin suuntaan!
Mies on hommattava ennen kuin täyttää 20v., että pääsee muuttamaan pois kotoa.