Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan sitten ala hoitamaan, jos lapsia hankitte. Yks riittää sitten. Lapsista on vain vaivaa.
Käykää kastelemassa kukat, kun me mennään eläkeläisporukalla muuten ensi viikolla Espanjaan. Pitää käydä katselemassa joka toinen päivä. Tulkaa sitten hakemaan lentokentältä sunnuntaina kello 07.45.
Aina pitää kysyä palveluksia. Kysyvä ei tieltä eksy.
Ei ne kysy palveluksia vaan jakelevat määräyksiä.
No mutta kylläpäs sinä olet kasvanut.
Kiusallista kyllä, taitavat olla välillä oikeassakin.
Ellamummo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuota "minä olen lapseni hoitanut ja se riittää minulta, en hoida enää lapsenlapsia" kuultiin me boomeritkin aikanamme, ei se mikään nykyajan juttu ole, vaikka te nuoret niin luulette.
Me vaan sitten uskottiin se asia, eikä kiukuteltu vastaan eikä haukuttu vanhempiamme.Jännä että minä en ole törmännyt tuohon asenteeseen missään. Itse olin jatkuvasti isäni äidillä kun vanhemmat tekivät töitä ja rakensivat taloa. Sitten kun sain itse lapsia, jopa vanhempani sisarukset tappelivat siitä, kuka saa viettää aikaa eniten lasteni kanssa. Ja nyt, kun olen itse isoäiti, haluan vaalia kaikkia niitä hetkiä jotka saan jakaa lastenlasteni kanssa. On itsestäänselvää että olen käytettävissä lapsenvahdiksi milloin vain.
Joten en ole ikinä törmännyt missään asenteeseen: "minä olen lapseni hoitanut ja se riittää minulta, en hoida enää lapsenlapsia"
No nyt törmäät. Jokainen hoitakoot omat lapsensa ja sopiva etäisyys lapsiin ja lapsenlapsiin on 400 km. On oikein mukava tavata pari kertaa vuodessa muutaman päivän ajan ja hoitaakin, mutta minulla on omakin elämä elettävänä. Terveisin Ella
Tämä 🙌 nykyään veden tulee ja menee ja niin menen minäkin kunhan koronalta pääsen ja kerkiän. Lapset hoitakoon omat mukulansa, silloin tällöin kiva nähdä mutta mikään ilmainen baby-sitteri en oo 😜
Ainakin minun isovanhempani, jotka ovat suuria käluokkia, ovat aivan ihania. Ovat syntyneet v.1945 ja täyttävät tänä vuonna 77 vuotta. Pidän heistä paljon enemmän kuin vanhemmistani, jotka ovat syntyneet 1968 ja 1969.
Koska menette naimisiin? Juuri kun pari vasta kihlannut toisensa.
Miten tuo 35-vuotias sukulaismies ei ole vielä edes naimisissa? Minun nuoruudessani 25-vuotiaana oltiin naimisissa ja oli 3 lasta (koulutuksena kansakoulu). Onkohan se homo? Minun nuoruudessani sellaista ei olisi katseltu.
Tuo internet on kyllä sellainen syöpä että pitäisi lopettaa kokonaan. Nuoret vain oppivat huonoille tavoille eikä perinteinen elämä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan ihmiset eivät jaksa normaalia elämää, uuvutaan jo peruskoulussa.
Vielä teillä tulee ikävä tätä sukupolvea ja häpeätte käytöstänne. Itkette kun ette viitsineet jututtaa enemmän ja tutustua paremmin.
Kävin lenkillä illalla yhdeksän jälkeen. Isäni kommentti tähän "niin myöhään?". Kuvastaa täydellisesti suuria ikäluokkia. Aikaisin heräävä on kunnon ihminen ja yöllä ei saa olla hereillä koska kunnon ihmiset nukkuu öisin. Lapsena tästä oli jatkuvat huutoriidat. Nyt aikuisena on oma tupa, oma lupa ja teen miten tykkään.
Luontaisena ilta/yövirkkuna aamuheräämiset ei onnistu,
Aina täällä lääkärissä joutuu jonottamaan! Ollaan oltu jo 10 MINUUTTIA!!! Missä kaikki lääkärit on?!
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo 35-vuotias sukulaismies ei ole vielä edes naimisissa? Minun nuoruudessani 25-vuotiaana oltiin naimisissa ja oli 3 lasta (koulutuksena kansakoulu). Onkohan se homo? Minun nuoruudessani sellaista ei olisi katseltu.
Tuo internet on kyllä sellainen syöpä että pitäisi lopettaa kokonaan. Nuoret vain oppivat huonoille tavoille eikä perinteinen elämä kiinnosta.
Tai kuten se yksi autokauppias lausahti: "koko internet pitäisi räjäyttää!" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mies taisi hoidella autokauppaa melkeinpä käteisellä.
Yksi olisi vielä:
Nainen poliisina/liikennelentäjä/sotilaana?!?! Ei minun nuoruudessani moista olisi hyväksytty. Naiselle soveliaita ammatteja ovat sairaanhoitaja, kokki, KANSAkoulunopettaja yms. Miehille on omat ammatit ja naisille on omat ammatit. Mitä ne muutkin ajattelisi tuosta?
Jokos se on perunannostoloma?
Mitäköhän tuokin musta mies täällä sairaalassa lääkärintakissa on, ei kai vain yritä viedä lompakkoa?
Kyllä kunnon kansalainen kirkkoon kuuluu (vaikkei usko edes jumalaan).
Teen lumitöitä, joten salilla ei tarvitse käydä.
Hän (naapurin FM Pena) on sentään Lukenut ihminen.
Hyvät suhteet Neuvostoliittoon ja Suomen ylivertainen armeija riittää, Natoa ei tarvita.
Pullamössöä nykyajan varusmiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mies taisi hoidella autokauppaa melkeinpä käteisellä.
Yksi olisi vielä:
Nainen poliisina/liikennelentäjä/sotilaana?!?! Ei minun nuoruudessani moista olisi hyväksytty. Naiselle soveliaita ammatteja ovat sairaanhoitaja, kokki, KANSAkoulunopettaja yms. Miehille on omat ammatit ja naisille on omat ammatit. Mitä ne muutkin ajattelisi tuosta?
Entäs pappi, kävin rippikoulun 1989 ja meillä oli naispappi rippikoulussa, varmaan aika alkuaikoja kun naispapit olivat jo virassa.
MIIIIIINÄÄÄÄÄÄ olen tehnyt niiiiiiiin paljon muiden hyväksi, MIIIIIINÄÄÄÄÄÄ olen hyvä ihminen.. Jos olette eri mieltä kanssani niin kosto elää!!!! 😡😡
Turha sitä tänne mökille on tulla loisimaan! Täällä on kuulle kaikki vieraat osallistunu töiden tekoon! Noi sun kakaraskin on jo niin isoja, että voivat tota rantatietä haravoida!
Nykyään ei viitsitä edes joutomaita hoitaa vaan annetaan kasvaa kaikkea rikkaa. Ei ole homma eikä mikään myrkyttää niin pysyy siistinä!
Naapurissa asuu susipari! Enhän minä nyt heitä vahdi, satun vaan näkemään kun postilaatikolla käyn ja pyykkiä ripustan.
Ruokaa alan pian tästä laittamaan, koska lapset tulossa syömään. Ruskeaa kastiketta ja perunaa. Mietin tässä errä laitanko kyljyksiä vai makkaraa sekaan. Kiva se on passata lasta, kun kylään tulee. Saa sitten istua rauhassa, kun on niin ahkerasti opiskellut. On näet yliopistossa.
Minä en ainakaan sitten ala hoitamaan, jos lapsia hankitte. Yks riittää sitten. Lapsista on vain vaivaa.
Käykää kastelemassa kukat, kun me mennään eläkeläisporukalla muuten ensi viikolla Espanjaan. Pitää käydä katselemassa joka toinen päivä. Tulkaa sitten hakemaan lentokentältä sunnuntaina kello 07.45.
Aina pitää kysyä palveluksia. Kysyvä ei tieltä eksy.