Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa

Vierailija
06.07.2021 |

Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.

Kommentit (1110)

Vierailija
781/1110 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuota "minä olen lapseni hoitanut ja se riittää minulta, en hoida enää lapsenlapsia" kuultiin me boomeritkin aikanamme, ei se mikään nykyajan juttu ole, vaikka te nuoret niin luulette.

Me vaan sitten uskottiin se asia, eikä kiukuteltu vastaan eikä haukuttu vanhempiamme.

Jännä että minä en ole törmännyt tuohon asenteeseen missään. Itse olin jatkuvasti isäni äidillä kun vanhemmat tekivät töitä ja rakensivat taloa. Sitten kun sain itse lapsia, jopa vanhempani sisarukset tappelivat siitä, kuka saa viettää aikaa eniten lasteni kanssa. Ja nyt, kun olen itse isoäiti, haluan vaalia kaikkia niitä hetkiä jotka saan jakaa lastenlasteni kanssa. On itsestäänselvää että olen käytettävissä lapsenvahdiksi milloin vain.

Joten en ole ikinä törmännyt missään asenteeseen: "minä olen lapseni hoitanut ja se riittää minulta, en hoida enää lapsenlapsia"

Vierailija
782/1110 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurifirmassa on viisi markkaa isompi tuntipalkka, sinne vain hommia kysymään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1110 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse teeskennellä olevani boomeri, koska olen sitä oikeasti, ja koen hyvin vieraaksi suurimman osan ketjun viesteistä. Koko idea on jo vähän ikävä, jos tarkoitus on ainoastaan pilkata meidän ikäluokkaamme, syntymävuodelleen kun ei kukaan mitään voi. Lisäksi soisin, että te nuoremmat joskus vaikka pysähtyisitte oikeasti kuuntelemaan, mitä sanottavaa meillä on, sen sijaan että vain tekisitte karrikoituja yleistyksiä. Toivon, että kaikki teistä saisivat kokea monen sukupolven yhteyttä, niin vanhempien kuin nuorempienkin. Jatkuvuudessa on elämän perusta.

Vierailija
784/1110 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisen boomerin tuntee sitä kun hän puhuu kuin itse olisi taistellut talvi- ja jatkosodassa (oikeasti se oli oma isä joka taisteli), ottaa kunnian jälleenrakennuksesta ja hyvinvointivaltion luomisesta (vaikka itse oli liehulettinen taistolainen opiskelija), haukkuu nykynuorison (vaikka itse on kasvattanut omat lapsensa "nykynuorisoksi"), kieltää ilmastonmuutoksen olevan  totta (tai ainakaan se ei ole aiheutunut resurssien liikakäytön seurauksena). 

Vierailija
785/1110 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret juoksee heti pienimmänkin vastoinkäymisen eteen tullessa kaikenmaailman terapeuteille, luulevat, että elämä jotenkin siitä avartuu. Saahan sitä rahaa haaskata siihen, että itket murheitasi jollekin ”mielenasiantuntijalle”, joka ynähtelee juttuihini jotain puolivillaista.

Joo, paljon parempi vetää viinaa ja hakata lapset ja vaimo. 

Vierailija
786/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla kasvatettu jo varhain tunnekylmäksi ei osaa edes empatian tai myötäelämisen aakkosia.  Eli ap ei tunne myötätuntoa ja luulee, että ketju on jollain tavalla hauska ja viihdyttävä? 

Suurelta osin tämä onkin hauska ja viihdyttävä 😀

Vaikka oikeita boomereita ei perheeseeni olekaan osunut, kun vanhemmat olivat 20-luvun lapsia ja itse 60-luvun puolivälistä.

Joitakin ketjun kommentteja kuulen jopa tiettyjen tuttujen äänellä korvissani.

N57

Vierailija
787/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma puhelimessa: Mistä mun nyt pitää painaa?

Ongelma tietokoneen kanssa: Mistä mä painan nyt?

Ongelma tv:ssä: Mistä mun nyt pitää painaa?

Ongelma induktiolieden käytössä: Painanko mä nyt tästä?

Onglema kodin hälytinjärjestelmän käytössä: Mistä tätä painetaan?

Ongelma airfryerin käytössä: Mitä nappia pitää painaa?

😂

Vierailija
788/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudessa syötiin 10 irtokarkkia, nyt likat lyö naamaansa tiiliskivellisen irtareita ja esittelee ilkosillaan itseään onlifanissa, oikeita töitä ei oo tehneet päivääkään, mistä lie raha tulee. Rasvaimuun pittäin päästä. Hiuksiaankaa eivät viiti kasvattaa, pittää saaha intialaisen tukka päähän äsäp.

Ramppaavat masennuksen takia lääkärissä ja itteään valokuvaavat päivät pääksytysten. Lapsista ei puhettakaan. Pitää kuulemma päästä matkustelemmaan Dubaihin, eikö oo intternetistä kuullet ihmisoikeuksista. Minä kuljin Chekevaara-kylttien kanssa jo 1960-luvulla. Nämä maatuskat makaavat vaan sängyssä - ovat opiskelevinaan. Tytön tyttökin just valmistu verhoilijaksi. Ei oo kuulemma päässyt asiaan harjottelun jälkeen. Pyysin minun emma-tuolin verhoilemaan, ei kuulemma kerkiä kun sosiaalinen media vie kaiken ajan.

Vierailija
789/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön aloitus ja paska ketju.

Omat vanhempani ovat sodan jälkeen syntyneitä, eivätkä kyllä noita kriteerejä täytä mitä täällä ladellaan.

Enemmänkin nämä täällä ovat niitä ennen sotaa syntyneiden sanontoja ja ne ovat myös aapeeitten ennakkoluuloja …. Niin….ennakkoluuloja.

Juuri näin! 

Ja samalla ihmettelen, miten tälläinen ketju saa olla täällä...

Vierailija
790/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se semmonen puumeri on?

Metsähän se on, höpsö.

Vierailija
791/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nyt ostamaan röökiä ja perjantaipullon.

Pelaan samalla loton s marketissa. Katson onko olutlaatikko ja makkara alessa.

Kannatan punamultaa.

Tilaan ajan toyotan huoltoon.

Saavat laittaa samalla kesärenkaatkin.

Vierailija
792/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ketju tämä on! Osa osuu nilkkaan, suurin osa ei.

Boomer vm. 1969

Vierailija
793/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutiset

Vierailija
794/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuota "minä olen lapseni hoitanut ja se riittää minulta, en hoida enää lapsenlapsia" kuultiin me boomeritkin aikanamme, ei se mikään nykyajan juttu ole, vaikka te nuoret niin luulette.

Me vaan sitten uskottiin se asia, eikä kiukuteltu vastaan eikä haukuttu vanhempiamme.

Jännä että minä en ole törmännyt tuohon asenteeseen missään. Itse olin jatkuvasti isäni äidillä kun vanhemmat tekivät töitä ja rakensivat taloa. Sitten kun sain itse lapsia, jopa vanhempani sisarukset tappelivat siitä, kuka saa viettää aikaa eniten lasteni kanssa. Ja nyt, kun olen itse isoäiti, haluan vaalia kaikkia niitä hetkiä jotka saan jakaa lastenlasteni kanssa. On itsestäänselvää että olen käytettävissä lapsenvahdiksi milloin vain.

Joten en ole ikinä törmännyt missään asenteeseen: "minä olen lapseni hoitanut ja se riittää minulta, en hoida enää lapsenlapsia"

No nyt törmäät. Jokainen hoitakoot omat lapsensa ja sopiva etäisyys lapsiin ja lapsenlapsiin on 400 km. On oikein mukava tavata pari kertaa vuodessa muutaman päivän ajan ja hoitaakin, mutta minulla on omakin elämä elettävänä. Terveisin Ella

Vierailija
795/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvoin 6-lapsisessa perheessä pienessä kylässä Itä-Suomessa. Sodan päättymisestä oli 5 vuotta. Sodan jäljet olivat vielä nähtävillä, pommituksissa katkenneita puita, vaurioitunut asemarakennus, taisteluluhauta lähimetsässä, jossa leikimme. Naapuritalon väkeä oli kuollut pommituksissa.

Kyläkaupassa oli vain niukasti ostettavaa. Maitotuotteet ja munat ostettiin maatilalta. Isäni oli opettaja pienessä kyläkoulussa, kouluruokana oli hernekeittoa tai akanaista kaurapuuroa, kotoa tuotu maitopullo ja leipäpalat. Parasta oli puolukkapuuro, oppilaat olivat keränneet marjat. Jäätelöä sai vain kesäisin kaupungista, jonne mentiin junalla. Jouluna sai usein puusukset. Leikkikavereita oli paljon, ulkona viihdyttiin kesät ja talvet.

Vierailija
796/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön aloitus ja paska ketju.

Omat vanhempani ovat sodan jälkeen syntyneitä, eivätkä kyllä noita kriteerejä täytä mitä täällä ladellaan.

Enemmänkin nämä täällä ovat niitä ennen sotaa syntyneiden sanontoja ja ne ovat myös aapeeitten ennakkoluuloja …. Niin….ennakkoluuloja.

Juuri näin! 

Ja samalla ihmettelen, miten tälläinen ketju saa olla täällä...

Huumori on vaikea laji.

Vierailija
797/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei pidä hötkyillä, maltti on valttia, ei ole missään jäniksen selässä nyt. Yhteistyöllä ja avunannolla on ennenkin idänsuhteita hoidettu. Kyllä se vaan pitää hyväksyä, että on jättiläinen tuossa naapurissa. Parempi neuvotella siis asioista venäläisten kanssa yhteisymmärryksessä kuin saada suojaa Natolta, jolla on ydinaseita. Putin antoi meille kissankin. 

Vierailija
798/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olepas nyt reipas poika.

Vierailija
799/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut silloin minun nuoruudessa aikaa masentua. 

Se ja sekin on jo kuollu

Vierailija
800/1110 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotiaasta olen työtä tehnyt...tietysti, kun sai töitä vaatimuksitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan