Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei saa enää sanoa.
Mulla on niin vähän kokemusta, mutta mun tuntemat suurten ikäluokkien edustajat eivät puhu tai käyttäydy noin.
Heillä on fiksuja mielipiteitä ja ajatuksia ja auttavat mielellään.
En siis ymmärrä tällaista yleistämistä ja mustamaalaamista.
Minusta se on raukkamaista.
Minusta raukkamaisempaa oli suurten ikäluokkien tekemä eläkekusetus. Siinä nuoremmat ikäluokat pistettiin heidän eläkkeidensä maksajiksi.
Onnittelut Pirkolle 70-vuotispäivän johdosta ja kesäterveiset täältä Kangasalta.
- boomeri soittaa kansanradioon
Olisi minullakin lukupäätä ollut mutta ei koskaan kotoa kannustettu opiskelemaan. Mutta nyt on poika lääkärinä Jämsässä ja tienaa hyvin! Ei nuista Railin lapsista yksikään yliopistoon päässyt tai jos pääsikin ei koskaan valmistunut. Ilmankos Raili ei niistä koskaan puhu ja heti vaihtaa aihetta jos yritän kysyä. Outo se sen vanhin poikakin, sillähän oli semmonen pitkä tukanhamppu jo lukioaikoina. Huumeet varmaan sortanu sen elämän.
Luunappia vaan teille haukkujille. Ja vähän tukkapöllyä. Tai selkäsaunaa. Pylly paljaaksi vaan ja risulla!
Tuo Korhosen poika se kulkee vain mustissa, mikä lie saatananpalvoja sekin on. Kyl on varmasti kuuma noissa vermeissä, pistäis ees tuulitakin ton nahkasen sijaan! Ei toi poika mitään mistään tiedä, ei viitti ees vanhaa isäänsä auttaa mökillä. Siellä se kuulemma vaan istuu ja jotain videoita kattelee kännykästään. On se kumma kun nykyään ei nuoret ihmiset jaksa yhtään, heti on masennusta ja sairaslomaa kun tulee ykskin vastoinkäyminen elämässä! Toista se oli silloin ku minä ja sinä oltiin nuoria. Mekin äiteen kaa muutettiin vähän väliä pakoon velkojia, ku isähän pelas aina meidän rahat. Mut silti oltiin ahkeria ja tehtiin työtä eikä maristu.
(Boomerit aamukahvilla terassilla)
minua ei kiinnosra tämä aihe,,,,eilö ole muiya uutisia kysyb vaan,?????
Miksi kutsutaan sitä sukupolvea joka on suurten ikäluokkien ja x-sukupolven välissä?
Vierailija kirjoitti:
Lapsenlapsi tyrkytti jotain koirankakkatarraa meidän roskikseen. Muiden koirien pakoja sinne haisemaan!!! Vouhottaa kierrätyksestäkin. Meillä poltetaan kaikki tai laitetaan sekaroskiin.
Jätteitä ei saa heittää metsään vaan rauniolle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsutaan sitä sukupolvea joka on suurten ikäluokkien ja x-sukupolven välissä?
Ei siinä ole useimmissa maissa välissä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Xullamössösukupolvi
Lapsenlapsia en hoida ja perintöä en jätä. Nykyään lusmuillaan tahallaan työttöminä, toista se oli ennen kun risusavottaa riitti kaikille ja ahkerimmat käveli tehtaisiin ja sai heti töitä. Nykyään ei osata, valitetaan vaan. Jokainen voi ansaita ison eläkkeen kun tekee vaan ahkerasti töitä.
Opettelet siellä töissä nyt sen homman ja jäät sitten sinne. Minäkin olen 40 vuotta ollut samalla työnantajalla.
Kyllä lapset kuuluu tehdä ennen kuin täyttää 30.
Outoja nykyajan kakut, kermakakku ja taatelikuivakakku parhaat.
Autolainaa ei kyllä voi ottaa ennen kuin asunto on maksettu.
Minä en mitään osakkeita osta, kyllä tavallinen tili on paras niin on rahat turvassa.
Enkä opettele mitään verkkopankkeja.
Ei ennen masennuttu, tehtiin vaan töitä lujasti.
Minähän en sähköautoa osta, ajelen katumaasturillani mökille ees taas ja viis veisaan jääkö maapallosta mitään jäljelle. Ei koske minua!
minun nuoruudessa tollaset miehet olisi saaneet turpaan. ei olisi kestäneet päivääkään.
(isäni, kun puhuttiin pridestä)
Jokainen on onnensa seppä-
tietysti kun valitsi vain syntymäaikansa oikein.
lapsukaiset eivät ehdi töihin kun pitää mennä manskulle istumaan vastustamaan asunnoiden talvi lämmitystä ja autoilua.
Mekin on lennetty vuosikymmenet etelänlomille eikä silloin mistään ilmastonmuutoksesta vouhkattu. Töitä tehtiin ahkerasti niin oli varaa matkustaa, ostaa talo ja kesämökki. Omalla ahkeruudella kaikki saatu ja hyvä eläke ansaittu. Pitäis vielä noi eläkerahastot avata ja käyttää meidän hyväksi, sitähän se yks kansanedustaja ajaa että saatais kaikki mikä meille kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ennen masennuttu, tehtiin vaan töitä lujasti.
Kyllä, työviikko oli 6-päiväinen vielä 70-luvun alussa. Eli sunnnuntai ainoa vapaa, ellei tehnyt vuorotyötä.
Ja vanha jääkaappi soudettiin keskelle järveä ja upotettiin sinne!