Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Isälleni, joka asuu palvelutalossa, jää kuukaudessa palvelutalomaksujen jälkeen käteen vain 150 euroa, jolla pitäisi elää. Miten siitä maksat oman asunnon vastikkeen, parturikäynnit, teatterikäynnit? Ai, miksei olla laitettu asuntoa myyntiin tai vuokralle kun isä lähti palvelutaloon? Noo, kun... Eihän niistä vuokralaisista tiedä, rikkovat vaikka koko asunnon.
2000-luvulla menin kolmikymppisenä eräälle tehtaalle töihin ja hämmästys oli suuri, miten saattoikaan vielä 2000-luvulla olla niin 70-luvulle jämähtäneitä suurien ikäluokkien edustajia työnjohtajia, ja osasivat kyllä sitten v-ittuilla ja olla M-ulkkuja! No monta vuosikymmentä oli heillä vissiin aikaa harjoitellakin tuota taitoa... perkele sentään!! Onneksi enimmät kyrvänsyylät jäi eläkkeelle melko pian...
Minä olen tehnyt tämän työtehtäväni omalla tavallani jo 30 vuotta eikä ole ennenkään mitään sanottu!!
(Tositapaus työelämästä: pian eläkkeelle jäävä nainen voitelee jokaisen pullan erikseen, kun nuoremmat käyttävät ruiskua, jolla voitelee koko pellin samassa ajassa.)
Kyllä armeija pitää käydä. Siviilipalveluksen käyneet eivät tule saamaan koskaan töitä. Varusmiespalvelus on erittäin arvokasta työkokemusta, jota vaaditaan kaikilta miehiltä.
Kannattaa käydä siellä armeijassa se johtajakoulutus. Sen avulla pääset työelämässä pomoksi. Itsekin menin suoraan armeijan jälkeen työjohtoon.
Alkaa olla jo parhaat mehut puserrettu. Eiköhän palata taas tutumpaan eli miesten haukkumiseen.
Kyllä minä kyylään siellä vauvapalstalla mitä minusta kirjoitat. Luulitkos etten osaa. No, minä en ollut kyllä niitä äitejä jotka salaa päiväkirjoja luki, mutta nythän ne asiat on siellä avoinna vaikka koko maailmalle. Kyllä minä sinut sieltä tunnistan. Muistit kyllä väärin, ei ne toppahousut ollut serkun vanhat. Ei ollut, vaan ihan uudet Seppälästä Leenan puodista ostetut ja maksoi 50 mk.
Lapsenlapset ovat minulle rakkainta maailmassa.
Mitä se nyt semmonen, että pojanpoika vetelehtii kesälomalla kymmenen viikkoa? Miten siinä saa aikansa kulumaan? Kyllä vaan mun aikana kakstoistavuotiaille kesätöitä löyty, taitaa olla äitinsä opettanu laiskaks.
”Ai minun atk-historia? Meillä olisi töissä juuri pitänyt alkaa opetella atk:ta, mutta minä loikkasin eläkkeelle, ettei tarvi!” (Tämä atk-peruskurssin aluksi, kun kaikki palvelut netissä ja ilman nettiä ei enää pärjää)
”Verottaja vie kaiken!” (Sitten luetellaan ja lasketaan moneenko kertaan veroja on maksettu.)
”Miksi te erositte?! Olisitte mennyt naimisiin niin ei olisi se (ex) päässyt jättämään sinua!” (Pallo jalkaan ja parisuhde on taattu)
Vierailija kirjoitti:
Talvisin kouluun kuljettiin hiihtämällä. Kesät oltiin mansikkapellolla.
Ei suuret ikäluokat hiihtäneet kouluun kuin jossain Taivalkoskella. Kaupungissa ratikalla ajoivat.
Saatana sinä kelluit vielä minun munissani, kun minä olin jo kolomekymmentä vuotta soittanut näläkäviulua!
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisten kaipuu keski-ikäisten ja vanhusten elämään on selvästi hyvin vahvaa aloituksesta päätellen. Kaikki tämä elämässänne tulee ehkä toteutumaan, tekemättä yhtään mitään. Turhaa ilkeillä ja jeesustella, perässä tulette jos minun ikääni elätte.
Tää on hyvä, suorastaan autenttinen!(Sivuhuomautuksena sanon kuitenkin, että todennäköisesti parikymppiset eivät ole asialla, vaan keski-ikäiset n. 50-vuotiaat naiset. Siinä iässähän me kaikki alamme olla katkeroituneita - sukupolvesta toiseen, jos emme pidä varaamme. )
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei saa enää sanoa.
Mulla on niin vähän kokemusta, mutta mun tuntemat suurten ikäluokkien edustajat eivät puhu tai käyttäydy noin.
Heillä on fiksuja mielipiteitä ja ajatuksia ja auttavat mielellään.
En siis ymmärrä tällaista yleistämistä ja mustamaalaamista.
Minusta se on raukkamaista.
Ai, ettei sille pienelle kultavaaville saa hilloa antaa. Kyllähän nyt mummon mussukan täytyy hilloa maistaa. Äiti nyt kiusaa kun kieltää. Katsoppas nyt kun vaavin naama meni ihan vehnäselleen.
Ai, että mummolle tuli nyt tapaamiskielto. Kun hyväähän minä vain tarkoitin.
Kyllä on naurettavaa rutinaa. Onko suurista ikäluokista tullut uusi haukkumisen kohde, kun kaikki muu ihmisryhmiin kohdistuva huumori on kielletty? Tulee jo mieleen stallarit vs. sotaveteraanit -asetelma 60-luvulta.
On niin kuumaa ni mennään Tarmon kanssa autoon istumaan ja pidetään käynnissä pihassa, niin saadaan viileää.
Laita voita siihen palohaavan päälle. Ja lapselle keltasta jaffaa oksennustautiin. Turhaan suojaat sen taaperon paarmoilta ja hyttysiltä. Anna niiden syödä kerran oikein kunnolla niin ei tuu allerkioita.
" Mitäs menitte sinne suursuomea tekemään",
" Montako lasta tapoit"
- boomerit sotaveteraaneille
EEKÖ SE SANA KUULU !? KOHTA SUAT REMMILLÄ SELEKÄÄS PERKELE !!