Ketju, jossa teeskentelemme olevamme suurta ikäluokkaa
Kyllä Suomessa tekemätöntä työtä riittää! Kyllä hyvä ja luotettava työmies saa aina töitä jos vaan haluaa.
Kommentit (1110)
Se on kevyttä ja helppoa semmonen toimistotyö. Pitkä lounas ja tupakkitauotkin. Iltapäivä menee kelloa katsoessa, jotta jokohan se kohta neljä tulisi.
(sukulaiseni kommentti)
Mikä työuupumus…? Ihan keksitty juttu! Eihän ketään voi väsyttää jos nukkuu kahdeksan tuntia yössä. Illat ja viikonloputhan ovat kaikilla aina vapaat!
Ei minun aikanani vaan valitettu mitään uupumusta! Ihan hyvin jaksoin Marjatan vaateputiikin myyjänä perähikiän pääkadulla, kunnes jäin kotiäidiksi 22-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Talvisin kouluun kuljettiin hiihtämällä. Kesät oltiin mansikkapellolla.
Olen tehnyt näin, syntynyt -79 :P
Mulla ei ole kotona mitään nettejä eikä nättejä enkä semmosia myöskään tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisten kaipuu keski-ikäisten ja vanhusten elämään on selvästi hyvin vahvaa aloituksesta päätellen. Kaikki tämä elämässänne tulee ehkä toteutumaan, tekemättä yhtään mitään. Turhaa ilkeillä ja jeesustella, perässä tulette jos minun ikääni elätte.
Aamen!
Kuule suurien ikäluokkien lapset ei ole mitään parikymppisiä, vaan 40-50v
Herrojen lapset ja muiden kakarat!
Nyt on mettät täynä marjoja ja sieniä, kyllä reipas nuori niillä äkkiä ittelleen sen mopedin tienaa.
"Maailma olen minä"
- boomeri omasta tärkeydestään. Mukaelma aurinkokuninkaan valtion olen minä- lausahduksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisten kaipuu keski-ikäisten ja vanhusten elämään on selvästi hyvin vahvaa aloituksesta päätellen. Kaikki tämä elämässänne tulee ehkä toteutumaan, tekemättä yhtään mitään. Turhaa ilkeillä ja jeesustella, perässä tulette jos minun ikääni elätte.
Aamen!
Kuule suurien ikäluokkien lapset ei ole mitään parikymppisiä, vaan 40-50v
Ja tämä, että kaikki tulee toteutumaan...? Vaikka minusta tulisi 95-vuotias niin en voi koskaan puhua siten miten äitini ja hänen ystävänsä 70-80v puhuvat, että " silloin pääsi töihin, kun vain käveli sisään ja kysyi pääseekö tänne töihin". He siis ovat kartalla asioista ja harmittelevat, kun me emme voi tehdä samoin.
Eli jos ei auennut, niin ketjun tarkoitus ei ollut pilkata kuinka vain tyhmä vanhenee, vaan ihmetellä miten ei voi olla kartalla, että maailma on muuttunut ihan toiseksi.
Vastikään oli uutisissa, että suurin ikäluokka ovat nykyään 38- vuotiaat.
Voi että,, tämmöisestäkin viitsitään edes keskustella !! Eikö oletärkeämpiä asioita ja uutisia ?? Kyllä on kummalliseksi mailma mennyt kun,, vanhukset on yksinäisiä ja oma väki voi huonosti ja sitten tällaista......Eikö nuorilla ole ttekemistä nykyään......pitää JULKISESTI PUHUA tuollaisia !!
Kyllä töissä pitää ihmisen käydä eikä elätyttää itseään, siis vaikka liiton päiväraha olisikin isompi kuin se palkka.
Pyydät nyt vaan sitä lomaa (kaupanalan/vuoro-) työstäsi jouluksi/juhannukseksi. Kyllä sieltä aina viikon saa olla pois.
Pitäähän meidän nyt päästä sukujuhliin jonnekin hevonkuuseen satojen kilometrien päähän ja talkootyönä maalaat sitten talon, navetan ja viljasiilon serkkusi kanssa kahdestaan, kun eihän me eläkeläiset, ikämme töitä tehneet ihmiset, enää sellaisiin hommiin joudeta.
Ei hyvänen aika, jokos se kansanratio meni? Nukahin sohvalle ruokaperäsille ja meni viikon tärkein ohjelma sivu suun.
Minähän en mihinkään kotuani lähe; en ole ikkään matkustanut maalikylää kauvemmaksi.
Mitä, etkö muka syö lihaa?! Höpön löpö mitä hapatusta; otapa siitä nyt lihapullaa ja kastiketta. Eihän sinusta kunnon miestä ikinä kasva tuolla menolla!
Joo joo, kyllä opiskelemaan vaan jos päätä riittää. Mutta mitä se semmonen [logopedia/ egyptologia/ tuotantotalous] on, talouskouluun vaan eikä tommosia hömpötyksiä.
Meillä on aina kierrätetty kaikki jätteet. Siellä ne ihan kaikki poltetaan leivinuunissa. Ilmaista lämpöä ja luonto kiittää.
Ei vaan ennen vanhaan onnistunut nämä tämmöset ETÄtyöt. On se kumma kun nuoriso nykysin vaan laiskistuu ja palkkaa maksetaan vaikka ei edes hommia tehdä! Lorvitaan päivät vaan kotosalla. Minähän tulen toimistolle vaikka ovesta läpi kun enää vuosi tätä puurtamista ennen eläkettä! Nuoremmat tekevät nuo Atk-hommat niin sukkelaan, mutta onneksi tuli itellö käytyä sillon 70-luvulla konekirjoituskurssi. Kyllä sillä pärjää ja uutta en halua enää oppiakaan!
Sitä minä en ymmärrä, että kaupasta täytyy ostaa valmiiksi rikki menneet housut.