Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten introvertit kestää pienen lapsen hoitoa?

Vierailija
06.07.2021 |

Onko kokemuksia? Ainakin pienen lapsen kanssahan pitää olla kellon ympäri, miten intorverttinä moista jaksaa, kun tarvitsisi latailla yksin akkuja ilman kenenkään läsnäoloa? Ja kun lapsen läsnäolo ei ole edes rentouttavaa, vaan pitää olla jatkuvasti läsnä ja hereillä, valmiina toimimaan. Ja tietysti on se kumppanikin, mutta mielestäni sen varaan ei voi laskea, että toinen hoitaa aina kun itseä ei huvita. Sitä paitsi ero tai leskeys voi kolahtaa kohdalle koska vaan.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuu paljon. Silloin saan omaa aikaa. Joskus isä vie lapset ulos tai puuhailee heidän kanssaan kotona. Joskus lapset menevät leikkimään isovanhemmilleen. Eikä omat lapset rasita introverttiä samalla lailla kuin joukko muita ihmisiä. Itse introverttinä nautin myös läheisten ystävieni seurasta. Eivät hekään rasita. Introvertit eivät ole mitään erakoita jotka eivät kestä kenenkään seuraa ollenkaan.

Vierailija
22/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvin. Se lapsihan on tavallaan osa itseä minusta se on tullut. Ainut kestäminen on sit muissa. Lapset nukkuvat paljon kyllä siinä on riittämiin omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat ovat introverttejä, isä pahemmin kuin äiti. Meitä oli kolme lasta tasaisin vuosin, ja kyllä sen huomasi jokapäiväisessä elämässä, että vanhemmat olivat todella kuormittuneita lapsiperhe-elämän ja työelämän (julkisella molemmat) yhdistelmästä. Olen kuopus, ja olisivat voineet olla kokonaan hankkimatta minua, niin elämä olisi ollut mukavampaa. Tosin se oli kivaa, että viihdyimme paljon kotona ja me lapsetkin opimme ns. Kotihiiriksi. Olen sosiaalinen introvertti itse, ja en tule hankkimaan lapsia. Äitinä olisin hermoraunio ja ärtynyt, kuten omat vanhempanikin olivat.

Vierailija
24/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmia sen suhteen.

Omat lapset on ihania. Ei vaan yhtän houkutellut esim tavata muita mamma-kavereita. Äitiyslomalla ei tullut koskaan tunnetta, että "seinät kaatuu päälle", niinkuin kuulee usein sanottavan. Viihdyin kotona paremmin kuin hyvin. Voisin olla vieläkin hoitovapaalla mutta nuorinkin on jo teini, ettei se taida olla ok.

Vierailija
25/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sam juttu! Viihdyn lasten ja erityisesti vauvojen kanssa. He ovat superhyvää seuraa aikuisiin verrattuna. Lasten energia on puhdasta ja kirkasta, eikä se kuormita minua lainkaan.

Eniten kuormitusta tulee leikkipuistossa kun joutuu hölöttämään muiden äitien kanssa. Kotona ja perheen parissa on IHANAA!

Vierailija
26/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkas ja paljon puhuva lapsi kuormittaa oikeasti todella paljon, kun päivään ei välttämättä mahdu edes sitä yhtä kokonaista puhumatonta minuuttia. Myös se, että lapsi oppi nukkumaan kokonaisia yöunia vasta 3v iässä kuormitti sietorajoja. Kadehdin rauhallisten lapsien vanhempia. T. Introvertti

Vierailija
27/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti toinen nimitys heikompi yksilö kaikenkaikkiaan?

Vierailija
28/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään introverttius on joidenkin mielestä näköjään sama asia, kuin vakava autismi.

0/5

Vierailija
29/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nukkuvat paljon, eivätkö vauvat hölötä ja juoruile. Nautin kotonaolosta täysin rinnoin.

Vierailija
30/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset nukkuu paljon. Silloin saan omaa aikaa. Joskus isä vie lapset ulos tai puuhailee heidän kanssaan kotona. Joskus lapset menevät leikkimään isovanhemmilleen. Eikä omat lapset rasita introverttiä samalla lailla kuin joukko muita ihmisiä. Itse introverttinä nautin myös läheisten ystävieni seurasta. Eivät hekään rasita. Introvertit eivät ole mitään erakoita jotka eivät kestä kenenkään seuraa ollenkaan.

No kaikki lapset ei todellakaan nuku paljon. Meidän 2-vuotias nukkuu 9h vuorokaudesta. Ehkä teininä sitten.

Vierailija
31/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus lapseen on niin valtava voima, että sen voimalla jaksaa papupadankin äitinä. Muita lapsia en jaksaisi kuunnella. Outo juttu.

Vierailija
32/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki lapset ei todellakaan nuku paljon. Meidän 2-vuotias nukkuu 9h vuorokaudesta. Ehkä teininä sitten.

Onhan toi paljon! Oon yh, joten saan olla illat ihan rauhassa :) En jaksaisi jutella miehen kanssa mitään. Tai puhua puhelimessa/viestitellä/somettaa. Nukun aina kun vauvakin nukkaa. Onneksi meitä on monenlaisia äitejä ja isiä. Maailma on kivempi paikka elää.

Vierailija
33/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi paljon! Oon yh, joten saan olla illat ihan rauhassa :) En jaksaisi jutella miehen kanssa mitään. Tai puhua puhelimessa/viestitellä/somettaa. Nukun aina kun vauvakin nukkaa. Onneksi meitä on monenlaisia äitejä ja isiä. Maailma on kivempi paikka elää.

Paljon? Olen aikuinen ja tarvitsen itsekin 9h yöunet, eli joko pidän omaa aikaa ja kasvatan univelkaa tai nukun ja en pidä omaa aikaa koskaan lapsen ollessa kotona. Etenkin kun ei tuo lapsi ikinä putkeen noin pitkään nuku.

Vierailija
34/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminenhan on parasta omaa aikaa.

Älä valita.

Vierailija
35/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä kaikki rakkaimmat ihmiset kuuluu "introverttikuplani" sisälle, suuri osa heistäkin introvertteja joten yhteiselo on aika helppoa.

Tuntemattomien/puolituttujen kanssa taas alkaa uuvuttaa. Tai liian isossa porukassa. Minulle riittää yksi lapsi mainiosti.

Vierailija
36/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti-isänä voin vahvistaa, että kyllähän se oma lapsi on ihan eri asia kuin muiden lapset. Niin se vain menee. 

37/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sujunut hienosti. Ainoastaan yhden kerran kun jouduin hoitamaan esikoista (1v) iltaisin ja öisin 2 viikkoa niin väsyin siihen. Mutta väsyin oikealla tavalla, tajusin, että en voi korottaa ääntäni, vein hänet sairaalaan 2 yöksi. Siihen aikaan ei tarvinnut selittää mitään, nyt varmaan vaikeampaa.

On 17 jälkeläisen pyllyt pesty eikä oon hermot menneet. Ja aikoinaan kodissa oli toistakymmentä lasta , sekoittivat kaiken ja minä järjestelin. Joskus kun vaimo ja lapset olivat kesälomamatkalla laitoin 4-7 aivan vieraalle lapselle ruokaa kun leikkivät meillä. Pidin lasten ystävät ja kaverit niin tärkeinä, kun itsellä ei ollut yhtään. 

tuo sopii kyllä täysin minulle, wikistä

"Ennen kaikkea introvertti orientoituu omasta itsestään, ja jatkuva muiden kanssa vuorovaikuttaminen reaalielämässä pikemminkin vie energiaa häneltä kuin ylläpitää sitä."

Näkymätön käsi

Vierailija
38/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se rankkaa aikaa, kun lapset olivat pieniä. Mutta onneksi minulla on puoliso, joka ottaa vastuun lapsista, ja ymmärtää, itsekin introverttina, että tarvitsen omaa aikaa, mieluiten niin, että saan olla hetken aikaa yksin.

Vierailija
39/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja minulla on kolme lasta. Tottahan oman lapsen kanssa jaksaa, miljoonasti helpompaa kuin työelämässä.

Vierailija
40/89 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP kysyi introverttien kokemuksista. Puhuin omasta kokemuksesta ja omasta elämästäni. En kaikkien introverttien puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi