Saako kaunis nainen aina kenet haluaa?
Tein eilen aloituksen missä tuli useaan kertaan otsikon mielipide, ainakin kymmeneen kertaan vakuutettiin, että näin on. Miehet voivat kuvitella niin, mutta ehkä naisetkin?
Minusta näin ei ole, ulkonäkö ei ole niin keskeinen, vaikka sillä paljon vaikutusta onkin. Esimerkiksi ujo, torjuvia eleitä tahtomattaan viestivä kaunis nainen voi olla hankalassa tilanteessa, samaten liian kaunis ja liian classyn vaikutelman antava nainen, koska molemmat koetaan vaikeasti lähestyttäviksi.
Sitten tietysti vielä se, ettei kukaan saa mukavasti kohtelevaa ja ihanaa ihmistä parisuhteessa viihtymään, ellei osaa seuloa niitä ikäviä tyyppejä pois jo alussa. Kauniilla naisella voi olla tässä vaikeuksia niin kuin vähemmänkin kauniilla. Se ei ole mitenkään ulkonäöstä riippuvainen asia.
Kommentit (113)
Jos Megan Fox olisi opiskelut suomea ja tulisi suomalaiselle miehelle juttelemaan niin 99% varmasti saisi tämän miehen 😉
Vierailija kirjoitti:
Joskus oon nähnyt deittipalstoilla (Suomenkin) kuinka kauniit naiset on tehneet aivan huikeita profiileja oikein tarinan kanssa ja miehiä haastaen. Siitä mulla ei ole käsitystä, kuinka ne toimii. (Itse en ole kohderyhmää, joten en ole kontaktoinut)
Miksi?
Alkoi kiinnostaa syyt miksi kaunista naista vähätellään ja vältellään (muussa kuin seksimielessä). Tai voihan olla kyse siitäkin, että itseä vähätellään, mutta lopputulos on sama. Ei nähdä sitä että kauniskin on ihminen, nainen "vain".
Olen minä sen aina tiennyt, mutta en oikeastaan miksi ihmiset toimivat näin ja tekevät kauniille elämän niin paljon vaikeammaksi. Pitää olla erityisen nokkela selvitäkseen tuosta temppuradasta eli ihmiseksi ihmisten joukkoon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M53 kirjoitti:
Entä sitten kun tulee se toinen kaunis nainen, samalle apajalle.
Tässähän on itse asiassa ihan normaali tilanne:
Miesten mielestä naisten kauneus asettuu gaussin käyrälle.
Naisten mielestä vain 10-20 prosenttia miehistä on keskimääräistä paremman näköisiä.
Pidän itseäni viehättävänä. Mutta en mitenkään pahastu toisista kauniista naisista. Kaikille löytyy ottajansa. Ei tarvitse kilpailla. Kaikki ihmiset ovat eritavalla kauniita.
Joskus katson ihaillen jotain kaunista naista. Miten hän liikkuu tai miten on pukeutunut tai miten hiukset ovat. Taas tämä olemus tilassa :) Se ei ole mitenkään seksuaalista. Jotkut ihmiset ovat kiinnostavan näköisiä.
Ihmisestä välittyvä energia. Katsoin eilen Brigitte Macronin kuvia. Erikoinen säteily ja voima välittyy kuvistakin. Saatikka tilassa. Sellaiseen on helppo ihastua.
Taitaa olla kauneus katsojan silmässä. Mä nään vaan vanhan tekonuoren kurpan, joka yrittää olla vielä jotain.
No korjaan vielä. Kuvissa onnistunut paljon paremmin kuin videoilla missä mököttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, 95%:sesti yhdenyön suhteeseen!
Miksi näin? Joku muukin mainitsi samasta eli onko peräti näin, että kauniita naisia syrjitään eli heidän on vaikeampi saada suhdetta kuin muiden? Sepä mielenkiintoista ja käy järkeen kyllä. Ap
Kynnys seksiin on kauniin naisen kanssa matalampi. Miehet muistelee tällaisia vielä vuosikymmeniekin jälkeen, että kuinka minulla - tällaisella tavallisella kaverilla - kävi tuuri. Ehkä jotain samaa voisi olla siinä, jos nainen sattumalta törmää ja rakastuu miljonääriin. Kaunis nainen laittaa ison vaatimuksen miehelle, koska hän yleensä haluaa kaiken ympärilläänkin keskimääräistä kauniimmaksi.
Saa vieteltyä, kyllä. Vähintäänkin viisarin saa värähtämään, jos ei nyt ihan sänkyyn asti.
Vierailija kirjoitti:
Jos Megan Fox olisi opiskelut suomea ja tulisi suomalaiselle miehelle juttelemaan niin 99% varmasti saisi tämän miehen 😉
Luulen että kuulun tähän 1% mutta se vasta selviäisi Foxin jutuista ja meidän kemioista.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen tuo naisten vastausten yksipuolisuus, he kun pitävät itseään yleensä aina rumempana kuin muut. Toisaalta naiset tietävät aina, ketä ja mitä muut saavat paremmin kuin he itse.
Tämä oli huvittava vastaus, siis hyvässä mielessä huvittava - närkästynyt. Ja kaipa tuossa jotain perääkin on, tosin olen jäävi sanomaan. Ap
Ei saa. Itse olen pitkässä parisuhteessa, eikä kukaan minua ainakaan saisi, vaikka olisi minkä näköinen. Tiedän, että en ole ainoa. Eri asia on sitten se, haluaako kukaan ulkopuolinen minua. Mutta hypoteettisesti jos ajatellaan, niin näin se menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin? Joku muukin mainitsi samasta eli onko peräti näin, että kauniita naisia syrjitään eli heidän on vaikeampi saada suhdetta kuin muiden? Sepä mielenkiintoista ja käy järkeen kyllä. Ap
Kynnys seksiin on kauniin naisen kanssa matalampi. Miehet muistelee tällaisia vielä vuosikymmeniekin jälkeen, että kuinka minulla - tällaisella tavallisella kaverilla - kävi tuuri. Ehkä jotain samaa voisi olla siinä, jos nainen sattumalta törmää ja rakastuu miljonääriin. Kaunis nainen laittaa ison vaatimuksen miehelle, koska hän yleensä haluaa kaiken ympärilläänkin keskimääräistä kauniimmaksi.
Laittaisin kauniille naiselle vaatimukseksi korkean koulutuksen ihan vaan sen takia että olisi muitakin kykyjä kuin kynsien laitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko, että tuo viimeinen lause on sinun ennakko-oletuksesi kauniista naisesta, ja niitä on ihmisillä pilvin pimein. Ne voivat kertoa miehen suorituspaineista, alemmuudentunteista, peloista, melkein mistä tahansa, mutta kauniista naisesta ne eivät kerto yhtään mitään, jos nainen on sinulle tuntematon. Kaunis nainen voi olla millainen tahansa, ulkonäkö ei kerro ihmisestä muuta kuin korkeintaan tyyliin liittyviä asioita. Luonteesta ja arvoista tai arvostuksista ei mitään. Jostain syystä, jos sanoisin, että punatukkaiset ovat kevytkenkäisiä, niin minua pidettäisiin hölmönä, mutta kauniista naisista voi esittää mitä tahansa väitteitä jengin nyökkäillessä hyväksyvästi vieressä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei haittaisi vaikka puhuisi englantia. Tosin Meganiakin kovempi argumentti olisi Meganin tilin saldo.
Kun kauneus yhdistyy karismaan, lopputulos on jumalainen. Karisma oikeastaan tekee kenestä tahansa viehättävän. Kauneudella on arvonsa, mutta epämiellyttävä käytös vesittää kauneuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oon nähnyt deittipalstoilla (Suomenkin) kuinka kauniit naiset on tehneet aivan huikeita profiileja oikein tarinan kanssa ja miehiä haastaen. Siitä mulla ei ole käsitystä, kuinka ne toimii. (Itse en ole kohderyhmää, joten en ole kontaktoinut)
Miksi?
Alkoi kiinnostaa syyt miksi kaunista naista vähätellään ja vältellään (muussa kuin seksimielessä). Tai voihan olla kyse siitäkin, että itseä vähätellään, mutta lopputulos on sama. Ei nähdä sitä että kauniskin on ihminen, nainen "vain".
Olen minä sen aina tiennyt, mutta en oikeastaan miksi ihmiset toimivat näin ja tekevät kauniille elämän niin paljon vaikeammaksi. Pitää olla erityisen nokkela selvitäkseen tuosta temppuradasta eli ihmiseksi ihmisten joukkoon. Ap
Kauniit ovat suomalaisittain omanlaisensa "vähemmistöryhmä". Kauneus erottaa ja erottuvuus ei ole suomalainen juttu. Onneksihan heille on monenlaisia yhteisöjä (esim. mallit), joissa on "normaalia" olla ulkoisesti kaunis. Tokihan kauniit ovat etäältä katsottuna - objekteina -ihailtavia.
Tuo temppurata vertaus oli hyvä. Vähemmistön edustajan on se aina opittava kulkemaa, jos etsii laajempaa hyväksyntää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet eivät halua sitä kauneinta naista. Moni haluaa vaimokseen sellaisen turvallisemman valinnan mitä tällä palstalla taidetaan kutsua hiirulaisiksi. Itse kuulun näihin kauniisin naisiin, mutta en ole kovin sosiaalinen ja muutenkin luonteeni ei ehkä ole parhaimmasta päästä enää nykyään. Saan kyllä komean ja menestyvän psykopaatin vierelleni helposti, mutta sellaista ei taida sietää kukaan. Jotkut miehet myös kokevat vihaa ja inhoa kauniita naisia kohtaan. Kokevat, että elämä on meille niin helppoa ja heille taas hankalaa.
Olet oikeassa. Se johtuu siitä, että kauneus on oivallinen projektioiden kohde. Sama pätee mihin tahansa muuhun ihailtuun ominaisuuteen, jos sitä on suotu yllin kyllin. Tällaiset ihmiset ovat kuin voodoo-nukkeja niille, joiden empatiakyvyssä on toivomisen varaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko, että tuo viimeinen lause on sinun ennakko-oletuksesi kauniista naisesta, ja niitä on ihmisillä pilvin pimein. Ne voivat kertoa miehen suorituspaineista, alemmuudentunteista, peloista, melkein mistä tahansa, mutta kauniista naisesta ne eivät kerto yhtään mitään, jos nainen on sinulle tuntematon. Kaunis nainen voi olla millainen tahansa, ulkonäkö ei kerro ihmisestä muuta kuin korkeintaan tyyliin liittyviä asioita. Luonteesta ja arvoista tai arvostuksista ei mitään. Jostain syystä, jos sanoisin, että punatukkaiset ovat kevytkenkäisiä, niin minua pidettäisiin hölmönä, mutta kauniista naisista voi esittää mitä tahansa väitteitä jengin nyökkäillessä hyväksyvästi vieressä? Ap
Myönnetään, yleistäminen on todella vaarallista ja omat ennakkoluulot lyö läpi. Omassa mielessä tässä oli sellainen viimeisen päälle "pyntätty" kaunis nainen, kun todellisuudessa on sitten esimerkiksi luonnollisen kauniita luontoarvoihin sitoutuneita naisia.
Ihan kuin kauneus olisi joku vakio :) Ei muuten ole. Ja VAIKKA joku nainen olisi 96% mielestä kaunis, löytyy se 4%, jotka eivät pidä niin kauniina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Kauniilla miehillä oli ainakin ennen samat ongelmat. Jos mies oli kaunis ei hän ollut oikein vakavasti otettava ainakaan muiden miesten mielestä. Sopii parhaiten "johonkin filmitähdenhommaan tai vaikka juontajaksi".
Olettamus oli, että he ovat kevytkenkäisiäkin. Saavat muka vaikka kenet naisen, riippumatta omasta luonteestaan. Tällaiset miehet siis työnnettiin aivan omanlaisiinsa viihdeputkiin ja - toki - oli sitten helppo lähteä myös toimimaan muiden odotusten mukaan.
Nuorempana sitä olisi ollut sitä mieltä että saa mutta nyt vähän vanhempana tunteet on tärkeämpiä kuin ulkonäkö. Joku missin näköinen joka on tyhmä kuin saapas ei innosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnetään, yleistäminen on todella vaarallista ja omat ennakkoluulot lyö läpi. Omassa mielessä tässä oli sellainen viimeisen päälle "pyntätty" kaunis nainen, kun todellisuudessa on sitten esimerkiksi luonnollisen kauniita luontoarvoihin sitoutuneita naisia.
Itse ajattelen siihen tapaan, että kaunis ja pyntätty nainen on vähän kuin populaarikulttuurilla ja stereotypioilla ladattu ase. Ja monesti kaunis nainen täydessä tällingissä itsekin on oppinut ymmärtämään olevansa voimankäyttöväline (poliisijargonia käyttääkseni) suhteessa moniin miehiin, jolloin tulee kaikenlaista reaktiota, millä ei ole mitään tekemistä naisen itsensä kanssa. Sillä nainenhan on pelkästään tuon aseen kantaja, ei sen omistaja.
Se on liikuttava mielikuva mitä tuossa edeltävässä viestissä kirjoitit, että vuosikausia muistellaan seksiä kauniin kanssa, mutta toisaalta se on erittäin ärsyttävä ja pettymystä tuottava. Pystytkö arvaamaan miksi? No siksi, ettei kenestäkään ole kiva olla vain kaunis nainen, vaan kyllä jokainen toivoo tulevansa kohdatuksi ihmisenä, ei kauniin naisen stereotypiana. Se joka sanoo noin on ollut periaatteessa sängyssä itsensä kanssa, omien idealisointiensa ja alemmuudentunteidensa kanssa.
On helppo tehdä vaikutus kauniiseen naiseen tai komeaan mieheen. Se jos hänet näkee niin kuin muutkin, ja siksi olen itse saanut haluamani komean miehen - koska olen nähnyt juuri hänet ja kiinnostunut hänestä. Eihän ihailu tee sellaiseen vaikutusta, joka kuulee ulkonäöstään joka ainoa päivä. Iskuoppaissa muuten esitetään se toinen vaihtoehto (joka tässäkin ketjussa jo tuotiin esille) eli tarve tehdä vaikutus kauniiseen tai komeaan pyrkimällä vähättelemään ja ilkeilemään. Joihinkin kauniisiin naisiin se toimii, koska he ovat sisäistäneet projektioilta puolustautumisen pakon, jonka poikkeuksellisen ominaisuuden kantaminen aiheuttaa. Eli he ovat alkaneet nähdä itsensä toisten silmin, ovat muiden katseista riippuvaisia, mikä on tuhoisaa kenelle tahansa ihmiselle (tai traumatasoista oireilua alun perin, alttius introjektioille). Ap
Ei tietenkään saa. Ihmisillä voi olla pitkiä parisuhteita, jotka perustuvat luottamukseen, ystävyyteen, yhteiseen arvomaailmaan, yhteisiin kokemuksiin, yhteisiin lapsiin, hyvään seksiin, huumoriin, välittämiseen. Ei siihen kukaan voi tulla väliin. Vaikka maailman komein mies astuisi eteeni ja lupaisi kuun ja tähdet taivaalta, valitsisin silti oman mörököllini, lasteni isän, oman rakkaani.
Ja aina kannattaa muistaa myös se, että kauneus on katoavaista. Ikää myöden kaikki vanhenevat. Ei pitkä parisuhde perustu koskaan pelkkään ulkonäköön.