Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 170cm nainen, jonka kengänkoko 42. Ärsyttää, kun jokainen mies

Vierailija
06.07.2021 |

Jonka kanssa olen tapaillut tai seurustellut on ottanut ison jalkani puheeksi. Ihan kuin en häpeäisi jalankokoani jo tarpeeksi muutenkin.

Kommentteja miehiltä:
"Hei, meillähän on melkein samanpituinen jalkaterä!"
"Kokeiles noita mun kenkiä, näyttäisi sopivan sulle"
"Miten sun kengät voi näyttää niin pieniltä, kun sun jalka on melkein yhtä iso kuin mulla?"

Juu, mun ISO JALKA on pitkä ja melko kapea, eli mun ei tarvitse ostaa koon 44 kenkiä leveyden takia toisin kuin ne miehet, joilla olisi pituuden puolesta koko 42 mutta leveydeltä 44...

Minulle nämä jalkakommentit ovat aikalailla yhtä loukkaavia kuin jos itse kommentoisin miesten ruumiinosia tähän tyyliin: "hei sullahan on melkein yhtä isot tissit kuin mulla (kommentti ylipainoiselle miehelle)" tai että "sun leuka on melkein yhtä pieni kuin mulla!" Etc etc...

Huoh.

Onko teillä muilla isojalkaisilla naisilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat aloittaja olla aika nuori? Nuorempana muistan, että tuollaisia kommentteja joskus tuli. Aikuisena ei kukaan enää kommentoi, paitsi minä itse jos tulee puheeksi. Olen 175 cm pitkä ja nuorena käytin kokoa 40-41. Nyt iän ja raskauksien myötä koko on 42, vähän mallista riippuen. Vaikea sinänsä aikaisempaan kokoon verrata, koska parikymppisenä tuli käytettyä täysin erilaisia kenkiä kuin nykyään. Silloin olin herkkä ulkonäkökommenteille, nyt ne lähinnä huvittavat. Kyllä se siitä. Onneksi valikoimaa on valtavasti nykyään. Jokainen löytää kyllä varmasti itselleen parhaiten sopivat kengät, jotka näyttävät myös hyviltä.

Vierailija
42/45 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173 cm ja kengät 42. Olen myös hoikka, mikä saattaa korostaa jalan kokoa. Kukaan ei ole kommentoinut jalkateräni pituutta ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mieheksi suhteellisen sirot kädet ja jalat ja olen aina saanut naisilta palautetta siitä. Siis negatiivista palautetta. Onneksi ei itsetunto ole tuosta kiinni. Ja onhan tuota toksisuutta miesporukoissakin ainakin nuorena eli murrosiässä naureskeltiin niille joilla oli kengänkoot sieltä miesten kokojen alarekisteristä.

Eksäkin tuskaili aina jalkansa kokoa ja että eihän nämä kengät nyt näytä liian isoilta. Totesin lopulta, että jos kengät on tyylikkäät ja asuun sopivat niin kengän koko ei tee niistä rumia. Eihän kukaan voi mitään jalkansa koolle.

Vierailija
44/45 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen jalka kuuluu olla max 39 siis täysin max

M38

-----

Maailman kauneimmilla huippumalleiila jalan koko on yleensä 40-41. Joten älä sinä pikkumies länkytä.

T. Naomi

Vierailija
45/45 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla muuta? Jos meidän seurustelu ei ollut sitä mitä aikanaan hait, niin pitääkö siitä tulla tännekin itkemään.