Olen 170cm nainen, jonka kengänkoko 42. Ärsyttää, kun jokainen mies
Jonka kanssa olen tapaillut tai seurustellut on ottanut ison jalkani puheeksi. Ihan kuin en häpeäisi jalankokoani jo tarpeeksi muutenkin.
Kommentteja miehiltä:
"Hei, meillähän on melkein samanpituinen jalkaterä!"
"Kokeiles noita mun kenkiä, näyttäisi sopivan sulle"
"Miten sun kengät voi näyttää niin pieniltä, kun sun jalka on melkein yhtä iso kuin mulla?"
Juu, mun ISO JALKA on pitkä ja melko kapea, eli mun ei tarvitse ostaa koon 44 kenkiä leveyden takia toisin kuin ne miehet, joilla olisi pituuden puolesta koko 42 mutta leveydeltä 44...
Minulle nämä jalkakommentit ovat aikalailla yhtä loukkaavia kuin jos itse kommentoisin miesten ruumiinosia tähän tyyliin: "hei sullahan on melkein yhtä isot tissit kuin mulla (kommentti ylipainoiselle miehelle)" tai että "sun leuka on melkein yhtä pieni kuin mulla!" Etc etc...
Huoh.
Onko teillä muilla isojalkaisilla naisilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Pahoitteluni. Itse en ole koskaan seurustellut noin tampioiden miesten kanssa.
Olen nainen 169 cm ja kengän koko on 43. Myös käteni ovat hieman tavallista suuremmat.
Oksennus
M44
180 cm ja kenkä 42. Ainoan kommentin isoista jaloista olen saanut yläasteikäiseltä klopilta ollessani opettajan sijaisena.
Oon 173 cm ja kengänkoko myöskin 42, tosin mulla on leveät jalkapohjat, joten kaikki 42 ei mene jalkaan ja 43 on liian pitkä. Äitini ja miespuolinen fyssarini ovat ainoita ketkä ovat kommentoineet. Äitini oikeastaan kettuillut, että hänellä on niin sirot jalat, miten mulle tulikaan tämmöiset niin siitä varmaan on jäänyt, että oon jotenki ylpeä mun isoista jaloista, vaikka onkin vaikea löytää sopivia kenkiä.
Mutta joo, nää on näitä joille ei voi itse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen 169 cm ja kengän koko on 43. Myös käteni ovat hieman tavallista suuremmat.
Oksennus
M44
Ootko ihan varma, ettei P14. Henkinen taso ainakin vastaisi paremmin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan toi iso jalka noin lyhyelle naiselle. Jos olisit 180cm tai enemmän niin silloin se olisi sopusuhtaista. Mutta jalan koolle ei mitään voi joten sivuuta turhat huomautukset kokonaan.
Jos 170 cm pitkälle 42 jalka on iso, niin mitäs tähän sanot: Scarlett Johansson on 160 cm ja hänen jalkansa myös koko 42 (US 9.5)?
Mä oon 170cm ja kengänkoko 37-38. Olen kömpelö kaatuilija. Mies vittuilee että kompuroin koska jalka liian pieni suhteessa pituuteen.
42 on kyllä pieni jalkainen mies. Pieni varmaan muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Naisen jalka kuuluu olla max 39 siis täysin max
M38
Mallit jäävät sinulta ainakin haaveeksi, mutta muut miehet kiittävät tyhmyyttäsi.
En ymmärrä, että miehet ovat ihan kommentoineet.
Ei silti tuossa taannoin kun tuttu nainen kertoi joutuneensa ostamaan kumisaappaat lasten osastolta, teki mieli kommentoida, mutten keksinyt mitään.
Olihan hänen jalkansa viehättävät, mutten ole aiemmin edes ajatellut naisten jalkateriä, jalkojen väliä ehkä liikaakin. 😎
Linkin takana Daily Mailin hauskasti otsikoitu juttu isojalkaisista julkimonaisista:
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-3039072/March-Bigfoot-celebs…
Yllättävän monella tosi isolla staralla on isot jalat, mukaan lukien jo aiemmin mainittu Scarlett Johansson sekä esim. Angelina Jolie. Muistelen, että kummatkin olisi joskus äänestetty maailman seksikkäimmäksi naiseksi. Et ole huonossa seurassa, ap. :) Seuraavan kerran, kun joku idiootti kommentoi jalankokoa, sanot vaikka, että sinulla ja Scarlettilla on tosiaan tämmöinen "ongelma" tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole itseasiassa kukaan koskaan kommentoinut, olen 170 ja koko on 41.
Naisen jalan koko, niinpä, huoh. Olen 168 ja jalkineeni kokoa 34-35. Lastenosastolta löydän ainoat sopivat kengät. Ovat aikuisella naurettavia. Jokainen tapaamani mies on ilakoinut ko. asialla. Joskus ulkopuolisetkin. Jopa myyjillä riittää asiasta hupia. Jalkani ovat kuitenkin aivan normaalisti kehittyneet, ovat vain pienet. Ei siis mikään kehityshäikkä. Kamalaa näinkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Ei . 158 cm ja kenkä 41. Sopivan suuri koko, jotta voi potkaista veetuilijoita peffaan
Rautakärkimaiharit hankintalistalle.
Outojen miesten kanssa seurustelet. Minulla on 41 koko eikä ikipäivinä kukaan mies ole kommentoinut jalkojani tai kengän kokoa.
Suuret jalkaterät saavat muuten pohkeet näyttämään helpommin hoikemmilta. Jos sellaista haluaa.
y.t. paksupohkeinen. :D
Joku ortopedi sanoi, että suurimmalla osalla naisista jalat ovat kokoa 40-43 ja jalat voivat kasvaakin. Naiset hankkivat jalkaongelmia kun näitä ääliöitä riittää toistamaan tuota mantraa "naisen jalka saa olla korkeintaan kokoa 39". Sitten yritetään tunkea jalka liian pieniin kenkiin. Mistä tää juttu on muuten edes syntynyt?
Todella sovinistista soopaa ja syypää monen naisen jalkavaivoihin. Ihan samaa jalantypistysmeininkiä kuin jossain Kiinassa on joskus ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksennus
M44
Ja se ei ole mies eikä mikään, ellei pituutta ole vähintään 186 cm, kengän koko 46 ja se tärkein… 18 cm.
Ja vaikka näihin kriteereihin mahtuisikin, niin jos vielä 44-vuotiaana päästää ulos suustaan tuollaisia kommentteja, niin on kyllä täydellinen turn off. En haluais8 seurustella vähä-älyisten tollojen kanssa.
Mulla on isommat tissit, kun miun exällä :)
M45 kirjoitti:
Mulla on isommat tissit, kun miun exällä :)
Ja siis ihan hetero olen.
Minulla on vain 36, eikä sitä ole kommentoitu etenkään miesten toimesta. Siis jos kuvitellaan, että miehet tykkää siroista naisista. Nykyisen kanssa ainoastaan puolin ja toisin naureskellaan meidän kokoeroille, hänen jalka 47. Pieniä käsiäni kyllä on ihmetelty, toki ne näkyy paremmin kuin vaikka jalat.