Uskovainen, mitä sanoisit homolapsellesi?
Uskovaisilla (anteeksi yleistys, puhun kiihkoilijoista) on tapana sanoa pahaa homoista koska Raamattu. Mutta entä jos oma lapsesi olisi homoseksuaali? Hylkäisitkö, yrittäisitkö eheyttää, tuomitsisitko, oppisitko elämään asian kanssa, hyväksyisitkö homoseksuaalisuuden lopulta?
Kaipaan näkemystänne, kun kyseessä olisi oma lapsenne.
Kommentit (65)
"Homosexuals are 100 times more likely to be murdered (usually by another homosexual) than the average person, 25 times more likely to commit suicide, and 19 times more likely to die in a traffic accident (8). Judge John Martaugh, chief magistrate of the New York City Criminal Court has said, "Homosexuals account for half the murders in large cities" (10).http://www.traditioninaction.org/HotTopics/a02rStatistcs.html
-Mies 29v-"
Tuota anteeksi mitä???
Mahtaa taas olla vajaata tutkimustietoa... Ja homojen korkea itsemurhalukema johtuu lähinnä ympäröivistä ihmisistä ketkä eivät hyväksy lähimmäistänsä sellaisena kuin on. On kyllä upeaa yleistämistä... Ihan kuin heterot eivät olisi ikinä tappaneet ketään...
En ole nähnytvvuosiin ja ei ole numeroaan minulle edes kertonut.
Aivan samat asiat kuin heterolapselle. Toivon, että lapseni löytää kestävän rakkauden ja saa oman perheen (jos näitä itse toivoo). Toivon, että hän saa haluamansa koulutuksen ja työn. Se, ketä hän rakastaa, on hänen oma asiansa. Toivon vain, että tuo ihminen - nainen tai mies - on hänen rakkautensa arvoinen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:33"]
Komppaan kymppiä. Olisin onnellinen siitä, että lapseni on löytänyt kumppanin ja saa rakastaa sekä olla rakastettu. <3
Olen itse kristitty, mutta ilmeisesti monen ääriliikkeen edustajan mielestä valitettavan eksynyt liberaalihkojen mielipiteideni vuoksi. Minua henk. koht. ärsyttää nämä "Opetan tasan sen mitä Raamattu sanoo" -kannanotot, kun sitä Raamattua voi valitettavasti niin mahdottoman monella tapaa lukea ja tulkita, ja liian monet tulkinnat ovat johtaneet etenkin ääriliikkeissä jopa henkiseen väkivaltaan omia lähimmäisiä kohtaan. Ja tämä oikeutetaan, koska "Raamatussa nyt vaan niin sanotaan". (Entä jos ei sanotakaan, entä jos tulkintasi ei sittenkään ole se ainoa ja oikea? Ja jos olet tulkinnassasi väärässä, miten enää voit perustella tuota henkistä väkivallantekoa, syntiäsi, lähimmäistäsi kohtaan?)
Raamatun sanoma on minulle kyllä pyhä, mutta Raamattu on mielestäni myös kulttuurisidonnaisuuksineen "oman aikansa teos", ja jos sieltä tahtoo nykymaailmaan ohjenuoria ja sääntöjä hakea, tulisi mielestäni asiaa lähestyä ennen kaikkea rakkauden, armon ja ihmisoikeuksien näkökulmasta. Näin minun uskoni asian ymmärtää.
[/quote]
Hmm, olenkohan itse kirjoittanut tämän...? No, ei voi muistaa, ehkä en. Mutta oli vaan niin hyvin kirjoitettu ja ajatukset kuin suoraan minun aivoista. ;) Mutta sitä parempi, jos meitä on useampia jotka näin ajattelee!
Veljeni hylättiin, hän on siis homoseksuaali. Silloin päätin itsekin, että nämä ihmiset ympärillämme, perhe mukaan lukien, eivät ole oikeassa Jumalan rakkaudessa. He ovat armottomia, suvaitsemattomia ja itsekkäitä ihmisiä. He lukevat ja tulkitsevat Raamattua kuten ITSE haluavat ja vielä arvostelvat muita.
Nyt olemme onnellisia uskovaisia. Ahdistus on kadonnut ja elämä voittaa!