Uskovainen, mitä sanoisit homolapsellesi?
Uskovaisilla (anteeksi yleistys, puhun kiihkoilijoista) on tapana sanoa pahaa homoista koska Raamattu. Mutta entä jos oma lapsesi olisi homoseksuaali? Hylkäisitkö, yrittäisitkö eheyttää, tuomitsisitko, oppisitko elämään asian kanssa, hyväksyisitkö homoseksuaalisuuden lopulta?
Kaipaan näkemystänne, kun kyseessä olisi oma lapsenne.
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:21"]Onnittelisin tietysti. Olen itsekin homo.
[/quote]
Täällä toinen! (:
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:25"]vetäisin turpaan.
[/quote]
Bussi lähtee porvooseen vasta aamulla.
Aloittaja, mitä tarkoittaa lause: ” Uskovaisilla (anteeksi yleistys, puhun kiihkoilijoista) on tapana sanoa pahaa homoista koska Raamattu.”?
Siis ”Koska Raamattu”?
Koska Raamattu mitä? On olemassa Raamattu? Raamattu kieltää?
Voisitko kirjoittaa kysymyslauseen kokonaisena uuteen viestiin? Aihe on nimittäin kiinnostava ja enteilee vilkasta keskustelua.
Komppaan kymppiä. Olisin onnellinen siitä, että lapseni on löytänyt kumppanin ja saa rakastaa sekä olla rakastettu. <3
Olen itse kristitty, mutta ilmeisesti monen ääriliikkeen edustajan mielestä valitettavan eksynyt liberaalihkojen mielipiteideni vuoksi. Minua henk. koht. ärsyttää nämä "Opetan tasan sen mitä Raamattu sanoo" -kannanotot, kun sitä Raamattua voi valitettavasti niin mahdottoman monella tapaa lukea ja tulkita, ja liian monet tulkinnat ovat johtaneet etenkin ääriliikkeissä jopa henkiseen väkivaltaan omia lähimmäisiä kohtaan. Ja tämä oikeutetaan, koska "Raamatussa nyt vaan niin sanotaan". (Entä jos ei sanotakaan, entä jos tulkintasi ei sittenkään ole se ainoa ja oikea? Ja jos olet tulkinnassasi väärässä, miten enää voit perustella tuota henkistä väkivallantekoa, syntiäsi, lähimmäistäsi kohtaan?)
Raamatun sanoma on minulle kyllä pyhä, mutta Raamattu on mielestäni myös kulttuurisidonnaisuuksineen "oman aikansa teos", ja jos sieltä tahtoo nykymaailmaan ohjenuoria ja sääntöjä hakea, tulisi mielestäni asiaa lähestyä ennen kaikkea rakkauden, armon ja ihmisoikeuksien näkökulmasta. Näin minun uskoni asian ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:31"]
Aloittaja, mitä tarkoittaa lause: ” Uskovaisilla (anteeksi yleistys, puhun kiihkoilijoista) on tapana sanoa pahaa homoista koska Raamattu.”?
Siis ”Koska Raamattu”?
Voisitko kirjoittaa kysymyslauseen kokonaisena uuteen viestiin? Aihe on nimittäin kiinnostava ja enteilee vilkasta keskustelua.
[/quote]
Koska Raamattu: kaikki mainitsemasi asiat koskien Raamattua. Tarkoitan kiihkoilijoiden tapaa osoittaa sormea Raamatun takaa, saarnaten kuinka Raamattu kieltää homouden ja homoseksin ja homosuhteet. :)
Kirjoitin ihan tarkoituksella noin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:33"]Komppaan kymppiä. Olisin onnellinen siitä, että lapseni on löytänyt kumppanin ja saa rakastaa sekä olla rakastettu. <3
Olen itse kristitty, mutta ilmeisesti monen ääriliikkeen edustajan mielestä valitettavan eksynyt liberaalihkojen mielipiteideni vuoksi. Minua henk. koht. ärsyttää nämä "Opetan tasan sen mitä Raamattu sanoo" -kannanotot, kun sitä Raamattua voi valitettavasti niin mahdottoman monella tapaa lukea ja tulkita, ja liian monet tulkinnat ovat johtaneet etenkin ääriliikkeissä jopa henkiseen väkivaltaan omia lähimmäisiä kohtaan. Ja tämä oikeutetaan, koska "Raamatussa nyt vaan niin sanotaan". (Entä jos ei sanotakaan, entä jos tulkintasi ei sittenkään ole se ainoa ja oikea? Ja jos olet tulkinnassasi väärässä, miten enää voit perustella tuota henkistä väkivallantekoa, syntiäsi, lähimmäistäsi kohtaan?)
Raamatun sanoma on minulle kyllä pyhä, mutta Raamattu on mielestäni myös kulttuurisidonnaisuuksineen "oman aikansa teos", ja jos sieltä tahtoo nykymaailmaan ohjenuoria ja sääntöjä hakea, tulisi mielestäni asiaa lähestyä ennen kaikkea rakkauden, armon ja ihmisoikeuksien näkökulmasta. Näin minun uskoni asian ymmärtää.
[/quote] No sen voi ajatella siteen, että entä jos nämä mainitsemasi "kiihkoilijat" ovat sittenkin oikeassa ja tulkitsevat Raamattua, kuten sitä pitääkin tulkita. Sanoit oikein, et voi tietää varmasti, kumpi tapa on oikea, joten sinun tulisi kristittynä kunnioittaa myös toisen kristityn Raamatun tulkintaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:36"]
Siis ”Koska Raamattu”?
[/quote]
Koska Raamattu: kaikki mainitsemasi asiat koskien Raamattua. Tarkoitan kiihkoilijoiden tapaa osoittaa sormea Raamatun takaa, saarnaten kuinka Raamattu kieltää homouden ja homoseksin ja homosuhteet. :)
Ap
[/quote]
No kiitos, että siis Raamattu kaikkea sitä mitä kysyinkin.
Mutta teetkö elämässäsi kaiken muunkin niin, että aloitat jonkun homman, ja sitten muut joutuvat toimittamaan asian loppuun?
Etkö voisi kirjoittaa niin, että me lukijat emme joutuisi toimimaan ennakoivana tekstinsyöttönäsi ja arvaamaan, mistä on kysymys?
Homosexuals are 100 times more likely to be murdered (usually by another homosexual) than the average person, 25 times more likely to commit suicide, and 19 times more likely to die in a traffic accident (8).
Judge John Martaugh, chief magistrate of the New York City Criminal Court has said, "Homosexuals account for half the murders in large cities" (10).
http://www.traditioninaction.org/HotTopics/a02rStatistcs.html
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:36"]
Siis ”Koska Raamattu”?
[/quote]
Ap
[/quote]
No kiitos, että siis Raamattu kaikkea sitä mitä kysyinkin.
Mutta teetkö elämässäsi kaiken muunkin niin, että aloitat jonkun homman, ja sitten muut joutuvat toimittamaan asian loppuun?
Etkö voisi kirjoittaa niin, että me lukijat emme joutuisi toimimaan ennakoivana tekstinsyöttönäsi ja arvaamaan, mistä on kysymys?
[/quote]
Eiköhän jokainen aikuinen ihminen tiedä mihin Raamattu viittaa homoudesta puhuttaessa. Ei ole tarvinnut arvata mitään. Aloitukseni on selvä kaikille selväpäisille :)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:29"]Ap & 24:
Nimenomaan selväpäisille se ei ollut selvä. Jätit ymmärtämisen kannalta aivan oleellisen tärkeän lauseenjäsenen pois.
Tiedän hyvin, mitä Raamattu homoilusta sanoo, mutta aloituslauseesi oli silti vajavainen ja epäselvä. Onko tämä "koska se ja koska tuo" -tyyli nykymuotia?
Kirjoititko koulussakin noin? Miten sait peruskoulun tai lukion päättötodistuksen? Vai onko Sinulla sellaista lainkaan?
[/quote]
Kirjoitin viime keväänä 6 Eximiaa ja yhden Laudaturin. Olen ihan pätevä. Mikä kielipoliisi sinä sitten olet?
Kiteytin Raamattua koskevat asiat aloituksessani "koska Raamattu", mikä on varsin selvästi ymmärrettävissä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:33"]
Komppaan kymppiä. Olisin onnellinen siitä, että lapseni on löytänyt kumppanin ja saa rakastaa sekä olla rakastettu. <3
[/quote]
KIITOS!! Kerrankin joku kristitty osaa perustella sanomansa niin, että ateisitkin ymmärtää mistä puhutaan ilman, että tarvitsee kyseenalaistaa mitään.
Joku vajakki leikkii täällä kielipoliisia. Jos viesti on aivan selvä, miksi takertua yksityiskohtiin ja vielä hyökätä henkilökohtaisuuksiin. I feel you ap!
Minä kertoisin Jeesukselle lapsestani, eli jatkaisin rukousta hänen puolestaan, kuten olen tähänkin asti tehnyt. Lapseni kyllä tietää minun mielipiteeni. Minun ei tarvitsisi mielipidettäni hänelle erikseen kertoa. Rakastaisin lastani riippumatta siitä, mitä hän tekisi. Lapseni on uskossa, joten hänen käy lopulta hyvin, tapahtuipa hänen elämässään sitten mitä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:39"]
KIITOS!! Kerrankin joku kristitty osaa perustella sanomansa niin, että ateisitkin ymmärtää mistä puhutaan ilman, että tarvitsee kyseenalaistaa mitään.
[/quote]Hienoa, että vastaus kelpaa. En ole vastauksen kirjoittaja mutta voisin allekirjoittaa sen.
Mun mielestä on outoa, että aina kun puhutaan uskonnosta tahdotaan puhua änkyräsiiven kanssa. Tavallisen riviuskovaisen mielipide ja vastaus ei kiinnosta ketään koska siitä puuttuu vanhatestamentillinen tuomitseminen ja tulikivenkatkuinen saarnaaminen.
Meitä Kallion punavihreän kuplan edustajia on paljon ja suurin osa meistä on jostain ihan muualta kuin Helsingistä. (Viittaan tässä Marko Hamilon kirjoitukseen Perussuomalainen lehdessä Helsingissä Kalliossa muhii punavihreä kupla josta luin tänään Kotimaa24-sivulta.)
Meidän kanssa ei vaan yleensä tahdota keskustella, johtuneeko siitä että vaikutamme melko tavallisilta ihmisiltä joiden friikkiyskerroin on huomattavasti matalampi kuin naispappeja ja homoutta jne. vastustavalla Vanhaan Testamenttiin uskonsa pohjaavalla tapauksella jostain takahikiältä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:46"]
Uskovaisilla (anteeksi yleistys, puhun kiihkoilijoista) on tapana sanoa pahaa homoista koska Raamattu. Mutta entä jos oma lapsesi olisi homoseksuaali? Hylkäisitkö, yrittäisitkö eheyttää, tuomitsisitko, oppisitko elämään asian kanssa, hyväksyisitkö homoseksuaalisuuden lopulta?
[/quote]
Lapset ovat Jumalan lahja. He eivät ole omiamme. Me saamme kasvaa heidän kanssaan kristittyinä. Jos Jumala on suonut minulle homoseksuaalin lapsen, Jumalalla on ollut varmasti juuri siihen syy. Ehkä hän halusi koetella uskoani. Kokeilla, sorrunko vihaan ja ylenkatseeseen vai rakastanko viatonta lasta, jonka Hän minulle antoi.
Lapsen omaa persoonaa ja valintaa. Mitä siihen sanomaan? Uskominen on minun asia eikä oletus että lapset uskoo. Omat vanhempani ei usko. Luultavasti minua kiinnostaa minkälainen persoona lapsen kumppani on kuin onko sillä pippeli. Vääriä valintoja ja syntiä kaikki tekee.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:14"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:46"]
[/quote]
Lapset ovat Jumalan lahja. He eivät ole omiamme. Me saamme kasvaa heidän kanssaan kristittyinä. Jos Jumala on suonut minulle homoseksuaalin lapsen, Jumalalla on ollut varmasti juuri siihen syy. Ehkä hän halusi koetella uskoani. Kokeilla, sorrunko vihaan ja ylenkatseeseen vai rakastanko viatonta lasta, jonka Hän minulle antoi.
[/quote] Lapsen saksalaisesta on hänen yksityisasia ja valinta, osa hänen luonnetta ja olemustaan. Ei se eroa siitä mitä sinä tunnet omaa kumppaniasi kohtaan. Ja toki se on väärin, luonnottomuudessaan mutta se on eräs valinta. Muttei lapsen seksuaalisuus ole vanhemman asia tai tälle tarkoitettu koetinkivi!
Olisin lapseni tukena.