Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen, mitä sanoisit homolapsellesi?

Vierailija
09.07.2014 |

Uskovaisilla (anteeksi yleistys, puhun kiihkoilijoista) on tapana sanoa pahaa homoista koska Raamattu. Mutta entä jos oma lapsesi olisi homoseksuaali? Hylkäisitkö, yrittäisitkö eheyttää, tuomitsisitko, oppisitko elämään asian kanssa, hyväksyisitkö homoseksuaalisuuden lopulta?

Kaipaan näkemystänne, kun kyseessä olisi oma lapsenne.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 03:32"]Lapsen omaa persoonaa ja valintaa. Mitä siihen sanomaan? Uskominen on minun asia eikä oletus että lapset uskoo. Omat vanhempani ei usko. Luultavasti minua kiinnostaa minkälainen persoona lapsen kumppani on kuin onko sillä pippeli. Vääriä valintoja ja syntiä kaikki tekee.

[/quote]

Oletko sinäkin valinnut olevasi hetero? Paskat se mikään valinta ole.

Vierailija
2/65 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:06"]

Asiaa on vaikea alkaa tällä palstalla yhdessä vastauslaatikossa selittää. Pitkä ja vaikea tie se voisi olla käydä läpi, mutta tekisin selväksi tasan sen mitä Raamattu sanoo, en enempää enkä vähempää. Ja oikeastaan enimmäkseen vain rukoilisin asian puolesta. Uskon Jumalaan joka on elävä ja voimallinen ja uskon että Hän itse pystyy sanomaan lapselle enemmän kuin minä. Loppujen lopuksi lapsi sitten tekisi omat valintansa, ja aina rakastaisin häntä ja olisin tukena vaikka en voikaan hyväksyä syntielämää.

[/quote]Hyva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] No sen voi ajatella siteen, että entä jos nämä mainitsemasi "kiihkoilijat" ovat sittenkin oikeassa ja tulkitsevat Raamattua, kuten sitä pitääkin tulkita. Sanoit oikein, et voi tietää varmasti, kumpi tapa on oikea, joten sinun tulisi kristittynä kunnioittaa myös toisen kristityn Raamatun tulkintaa.

[/quote]

Pyrin kunnioittamaan jokaisen ihmisen mielipiteitä ja tulkintoja omista opinkappaleistaan niin pitkälle kuin mahdollista. Rajani menee siinä, jos mielipide tai tulkinta johtaa lähimmäisenrakkauden toteutumattomuuteen, toisten ihmisten tuomitsemiseen ja arvottamiseen ja heidän oikeuksiensa polkemiseen.

Meistä ihmisistä jokainen on vajavainen tulkinnoissaan, siksi niitä kohtaan tulisikin olla nöyrä. Jos koen jonkun kohdan ongelmalliseksi ja sydämeni äänen vastaiseksi, lähden selvittämään asiaa mm. Raamatun historiallisesta kontekstista ja ennen kaikkea mietin, mitä tulkintani tarkoittaa lähimmäisenrakkauden toteutumisen kannalta. Raamatussa ei mielestäni tärkeämpää käskyä kuin Rakkauden kaksoiskäsky olekaan, ja sen valossa kaikki teologiset kysymykset tulisi koetella. 

Terv. 19.

Vierailija
4/65 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskova enkä ole homoja vastaan millään tavalla. Joten olisin vain iloinen :)

Vierailija
5/65 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:33"]

Komppaan kymppiä. Olisin onnellinen siitä, että lapseni on löytänyt kumppanin ja saa rakastaa sekä olla rakastettu. <3

Olen itse kristitty, mutta ilmeisesti monen ääriliikkeen edustajan mielestä valitettavan eksynyt liberaalihkojen mielipiteideni vuoksi. Minua henk. koht. ärsyttää nämä "Opetan tasan sen mitä Raamattu sanoo" -kannanotot, kun sitä Raamattua voi valitettavasti niin mahdottoman monella tapaa lukea ja tulkita, ja liian monet tulkinnat ovat johtaneet etenkin ääriliikkeissä jopa henkiseen väkivaltaan omia lähimmäisiä kohtaan. Ja tämä oikeutetaan, koska "Raamatussa nyt vaan niin sanotaan". (Entä jos ei sanotakaan, entä jos tulkintasi ei sittenkään ole se ainoa ja oikea? Ja jos olet tulkinnassasi väärässä, miten enää voit perustella tuota henkistä väkivallantekoa, syntiäsi, lähimmäistäsi kohtaan?)

Raamatun sanoma on minulle kyllä pyhä, mutta Raamattu on mielestäni myös kulttuurisidonnaisuuksineen "oman aikansa teos", ja jos sieltä tahtoo nykymaailmaan ohjenuoria ja sääntöjä hakea, tulisi mielestäni asiaa lähestyä ennen kaikkea rakkauden, armon ja ihmisoikeuksien näkökulmasta. Näin minun uskoni asian ymmärtää.

[/quote]

Ihan kuin minun suustani. Olen kristitty, ja seurakunnalla töissä, en tosin hengellisen työn tekijänä. Lapseni on homoseksuaali. Se ei ole minulle ongelma.Tosin pelkään, että hänen elämästään tulee vaikeampaa kuin heteroilla. (kanssaihmisten tuomitsevat asenteet, vaikeus löytää kumppania, lapsettomuus).

Minulta on joskus kysytty, että "mitä jos oma lapsesi olisi homoseksuaali, puolustaisitko silloinkin homoja?". Lapseni on kertonut suuntautumisestaan vain muutamalle läheiselle, hän ei halua että minä kertoilen hänen asioistaan ympäriinsä, joten olen pokkana sanonut vaan että "Kyllä, tottakai."  Nuo kysyjät eivät ajattele, että en ala aikuisen lapseni yksityiselämää heille ruotimaan.

Vierailija
6/65 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asenteet ovat muuttuneet  niinkin paljon että uskon monien uskovaisten toivovan homolasta. Sairastahan toi touhu on tähän asti ollut. Arvelen että tulevaisuudessa homofobiasaarnamiehet viedään hoitoon. 

Vierailija
7/65 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:46"]

Uskovaisilla (anteeksi yleistys, puhun kiihkoilijoista) on tapana sanoa pahaa homoista koska Raamattu. Mutta entä jos oma lapsesi olisi homoseksuaali? Hylkäisitkö, yrittäisitkö eheyttää, tuomitsisitko, oppisitko elämään asian kanssa, hyväksyisitkö homoseksuaalisuuden lopulta?

[/quote]

Vierailija
8/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatisin lopettamaan vouhotuksen ja keskittymään johonkin hyödylliseen.

Vierailija
9/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:25"]vetäisin turpaan.

[/quote]

Bussi lähtee porvooseen vasta aamulla.

[/quote]

Rehellistä mielipidettä kysyttiin ja sinä rankaiset heti vastaajaa karkotuksella vihamieliselle ruotsalaisalueille. Kohtuullista?

Vierailija
10/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:08"]Ei homoseksuaalisuus ole synti - homosuhteet ovat!
[/quote]
Toivoisitko siis ettei oma lapsesi koskaan rakastuisi? Ei koskaan saisi läheisyyttä ja hellyyttä, ei kokisi kumppanuutta eikä omia lapsia? Että hän olisi yksin koko elämänsä? Katsoisi vierestä miten muut rakastuvat, menevät naimisiin, perustavat yhteisen kodin, saavat lapsia... Toivoisit siis tätä omalle lapsellesi? Ja rakastava Jumala tahtoisi näin?

Vierailija
11/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittäisin pojan pihalle samantien. Tämän katon alla ei tuollaisia syntejä katsella. Tämän jälkeen varmaan itkisin ja miettisin missä meni pieleen.

Vierailija
12/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että Jumala rakastaa sinua juuri tuollaisena yhtä paljon kuin minä sinua. <3

Vierailija
13/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "uskis", mutta en kiihkoilija. Vastaan nyt silti.
Riippuu minkä ikäinen lapsi olisi kyseessä. Saattaisin sanoa, että nuorena on ihan normaalia kiinnostua kummastakin sukupuolesta kun seksuaali-identiteetti ei ole vielä kehittynyt kunnolla. Ei se ole välttämättä pysyvä vaihe. Mutta jos se on pysyvä vaihe, niin ei siinä mitään. Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei tarvitse harrastaa seksiä jonkun kanssa jos ei ole siihen valmis. Se voi kaduttaa ja tuntua pahalta myöhemmin. Ei kannata kiirehtiä ja kannattaa huolehtia ehkäisystä ettei tule sukupuolitauteja. Eli aika lailla samoja asioita, kuin sanoisin heterolapsellekin.
En tyrkyttäisi lapselle uskontoa, mutta jos lapsi olisi itse kiinnostunut uskon asioista ja siitä, mitä mieltä Jumala on homoseksuaaleista.. No enhän minä sitä voi tietää, mitä mieltä Jumala on koska Raamattu on ihmisen (tai itse asiassa monen ihmisen) kirjoittama. Vastaisin kuitenkin oman kantani mukaan, eli Jumala rakastaa ihan yhtä paljon vaikka olisikin homoseksuaali. Jumala on paljon viisaampi kuin yksikään ihminen ja siten tajuaa, että homoudelle ei voi mitään eikä se tee ihmisestä huonompaa. Haluaisin korostaa hyviä kristillisiä arvoja kuten lähimmäisenrakkautta, välittämistä, oikeudenmukaisuutta ja sitä, että Jumala on rakastava ja haluaa suojella meitä. En helvetillä pelottelua tai sitä, että Jumala rankaisee ja on mielivaltainen.

Vierailija
14/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:46"]

[/quote]

Sanoisin että mene hoitoon. Jos ei menisi, niin en enää sitä tapaisi!

Vierailija
15/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa ja tyttäreni seurustelee tytön kanssa. Tärkeintä on, että tyttö on onnellinen. Yritän kaikin tavoin olla tukena ja tehdä selväksi, että rakkauteni ja hyväksyntäni on aina täysin ehdotonta. Arvaan, miten vaikea tie tytöllä on edessä kunhan ympäristö hoksaa lesbouden oikeasti. Siinä ystävät ja läheiset punnitaan, kuka jää vierelle ja kuka hylkää. Minun lapseni on aina minulle rakas eikä minulle ole väliä ketä tyttö rakastaa ja kenen kanssa seurustelee. Vain jos kumppani alkaa kohdella tytärtä huonosti, puutun asiaan ja neuvon että itseä pitää arvostaa niin paljon ettei anna kenenkään kohdella pahoin. Ei lapset muutenkaan valitse puolisoaan vanhempien mieliksi, niin mitä väliä sukupuolella on. Minun uskoni on humaania, hyväksyvää, rakkaudentäyteistä ja armoon perustuvaa. Hyvin luterilaista ja Jeesuksen oppien mukaista.

Vierailija
16/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:46"]

[/quote]

Sanoisin että mene hoitoon. Jos ei menisi, niin en enää sitä tapaisi!
[/quote]
Mihin hoitoon?

Vierailija
17/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:19"]

Antaisin SÄHKÖÄ, suoraan verkkovirrasta TAI tuhoaisin kivekset. (Kunnes homoilu loppuisi...)

Jos homostelua ei kitke pois se tuhoaa lopulta kun kaikki ovat homoja koko IHMISRODUN piste

[/quote]

MIten on mahdollista että monta kuukautta viimeisen vastauksen jälkeen joku nostaa tällaisen ketjun ja oksentaa sen täyteen tämmöistä tekstiä? Veikkaus: Räyhä-Pertin tekee mieli munaa ja ainoa keino saada ajatella asiaa ja kirjoittaa "muna" ja "kulli suussa" ja "homo" monta kertaa, on kaivaa esiin näitä ketjuja ja oikein rypeä homostelun ajattelemisessa.

Vierailija
18/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun homot

Vierailija
19/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilisin lapsen puolesta että kääntyisi pois synnistä ja eheytyisi. Kertoisin mitä Raamattu sanoo, eli homous on syntiä ja Jeesus voi synnistä vapauttaa ja eheyttää. En hylkäisi lasta enkä tietenkään lakkaisi rakastamasta. Homojakin tulee rakastaa, homoutta ei, oli kyse omasta lapsesta tai kenestä vain ja oli kyseessä mikä synti hyvänsä.

Vierailija
20/65 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 00:31"] 

Aloittaja, mitä tarkoittaa lause: ” Uskovaisilla (anteeksi yleistys, puhun kiihkoilijoista) on tapana sanoa pahaa homoista koska Raamattu.”?

Siis ”Koska Raamattu”?

Koska Raamattu mitä? On olemassa Raamattu? Raamattu kieltää?

Voisitko kirjoittaa kysymyslauseen kokonaisena uuteen viestiin? Aihe on nimittäin kiinnostava ja enteilee vilkasta keskustelua.

[/quote]

Koska Raamattu: kaikki mainitsemasi asiat koskien Raamattua. Tarkoitan kiihkoilijoiden tapaa osoittaa sormea Raamatun takaa, saarnaten kuinka Raamattu kieltää homouden ja homoseksin ja homosuhteet. :)

Kirjoitin ihan tarkoituksella noin.

Ap

[/quote]

No kiitos, että siis Raamattu kaikkea sitä mitä kysyinkin.

Mutta teetkö elämässäsi kaiken muunkin niin, että aloitat jonkun homman, ja sitten muut joutuvat toimittamaan asian loppuun?

Etkö voisi kirjoittaa niin, että me lukijat emme joutuisi toimimaan ennakoivana tekstinsyöttönäsi ja arvaamaan, mistä on kysymys?

[/quote]

Eiköhän jokainen aikuinen ihminen tiedä mihin Raamattu viittaa homoudesta puhuttaessa. Ei ole tarvinnut arvata mitään. Aloitukseni on selvä kaikille selväpäisille :)

[/quote]

En osaa vastata, koska sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän