Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttuu, kun epäilen, että hänellä on unihäiriö

Vierailija
09.07.2014 |

Mieheni on joskus käyttäytynyt hieman oudosti nukkuessani (hän on ilmeisesti puristanut kaulaani nukkuessani niin, että siinä on punaisia jälkiä ja verisuonien kohdalla on pienet mustelmat tai laittanut kätensä suuni ja nenäni päälle nukkuessani). Nyt löysin mahdollisen diagnoosinkin hänelle, jos siis teko ei olisi tahallinen: pavor nocturnus, johon liittyy taipumus vahingoittaa puolisoaan nukkuessa.

Nyt kun kerroin hänelle tästä, niin hän suuttui ja uhkasi erolla. En ymmärrä, miksi hän ei ota asiaa vakavissaan. En usko, että saisin itse itselleni mustelmat (tosin sellaiset jotka poistuvat nopeasti) tai punaiset sormien jäljet nukkuessani, kun ne jäljet olivat isommat kuin omat käteni. Mitä teen? Jos epäilyni on totta, mies tarvitsisi apua, mutta nyt hän kieltää kaiken.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi epäilin, että hän tekisi sen tietoisessa tilassa, mutta nyt olen hyväksynyt mieheni väittämän, että hän ei tekisi sellaista tahallaan. Unihäiriö voisi selittää sellaisen ja vastaavia tapauksia on maailmalla. Ne oireet/jäljet tosiaan ovat tulleet vain silloin harvoin, kun olen nukkunut mieheni vieressä. En nimittäin enää uskalla ymmärrettävistä syistä nukkua hänen vieressään. :D

Hän kuitenkin loukkaantui verisesti, kun epäilin syyksi ko. unihäiriötä. Oon etsinyt muitakin syitä (mm. hänellä jokin eroottinen fantasia, jota ei uskalla myöntää mulle, mutta senkin hän kiisti). Aika epätoivoista. Täytyy varmaan tämän takia kohta erota hänestä, kun ei enää uskalla nukkua normaalisti. :(

Vierailija
2/5 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kaukaa haetulta kuulostaa tollanen unihäiriö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan sä jaksat kirjoittaa tästä samasta asiasta?

Vierailija
4/5 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep. Kuultu jo tää juttu. Keksi jotain uutta välillä.

Vierailija
5/5 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joo. Tosiaan mieheni on mulle tosi kypsähtänyt ja vihainen, kun jauhan hänelle tästä. Hän sanoo, että hänen huumorintajunsa ei enää kohta riitä tällaiseen. Ok. Voin vain kuvitella kaiken, mutta mikä aiheuttaisi ne jäljet? Oisko jollain kokemusta pavor nocturnuksesta /yöllisestä kauhukohtauksesta aikuisella tai unissakävelystä?