Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tiedän, miltä tuntuu, kun mies menee naisten osastolle

Vierailija
18.07.2014 |

.. koska kävin Motonetissä. Tunsin itseni niin ulkopuoliseksi: "Ota tavarat ja juokse äkkiä pois!"...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:27"]

Kysyn aina heti jos en löydä oli paikka mikä vaan, minulla ei ole aikaa alkaa peitellä tietämättömyyttäni. 

[/quote]

Yleensä kysyn aina olin sitten missä vaan ja tyhmempiäkin juttuja (tuote on vaikka just nenän edessä), mutta tuollainen autokaupassa oleminen on jotenkin niin iso juttu. Kaikkihan ne tietää "naiset on tyhmiä kuskeja", "naiset ei osaa ajaa".. jotenkin kun menee kysymään jotain autosta tms. niin tuo mielikuva vahvistuu vain entisestään "nainen kysyy, ei se tajua mitään, ei mikään ihme, että kysyy just tätä asiaa".. 

Sen takia on olo, että äkkiä pois kaupasta ennen kuin noi ahdistavat ajatukset pääse valloilleen.

[/quote]

Heh, itse olen joutunut käymään yksin korjauttamassa vanhaa autoani niin nyrkkipajoilla kuin merkkikorjaamolla, joten olen varmaan siksi ihan paatunut mitä johonkin isoihin tarvikeliikkeisiin tulee. Merkkkikorjaamo oli ehkä pahin, mutta ainoa oikeasti vaivaannuttava kokemus oli kun minulle tarjottiin yhdellä pikkupajalla munkkikahvit odotellessani (korjaaja oli myöhässä) ja jouduin istumaan pienenpienessä, autorasvan peittämässä keittiöntapaisessa ympärilläni asentajia joiden ulkonäkö toi mieleeni Davy Jonesin miehistön. Ei siinä mitään, mutta muuten öljyn mustaksi värjäämän metri kertaa metri taukotilan ainut väriläiskä oli tyttökalenteri, jonka kuukauden pinupilla oli aivan jättimäiset daisarit. Kukaan ei puhunut mitään enkä minäkään keksinyt mitään sanottavaa. :D

Ja se eka kerta kun menin öljynvaihtoon oli myös ikimuistoinen, mutten jaksa vaivata yksityiskohdilla.... Motonet on siis minulle lasten leikkiä :).

Vierailija
2/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että stereotypioilla saadaan joidenkin naisten itsetunto noin alas. Ei kaikki miehet halua latistaa naisia. Palvelevatkin ihan asiallisesti. Minua on joskus jopa hieman hämmentänyt, kun olin ostamassa tietokonetta isäni kanssa ja miespuolinen myyjä esitelmöi minulle koneen prosessoreista sun muista, vaikka niistä en paljon tiedä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Motonet, Biltema jne. on aivan ihania kauppoja. Voisin tuntitolkulla vertailla jotain ruuvinvääntimiä ja heloja. Koskaan en ole tuntenut olevani väärässä paikassa!

Vierailija
4/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä käydessämme halusin käydä Verkkokaupassa ja vaimo kaikissa vaatekaupoissa. Kiersin hänen kanssaan kärsivällisesti 6 tuntia niitä katsellen, vaikken ymmärtänyt miten joka kaupassa voi innostua kokeilemaan kymmentä vaatekappaletta, jotka näyttivät minun silmääni samanlaisilta kuin mitä kotoa löytyy hänen vaatekaapistaan. Lopulta Verkkokaupassa hän tylsistyy lähes välittömästi ja toteaa, ettei havaitse mitään eroa eri laitteiden välillä! Ihmetteli ääneen miksi haluan niitä tutkia ja kokeilla, vaikka ovat muka samanlaisia. Aloin nauramaan, kun katsoin sitä tylsistynyttä ilmettä ja olemusta, tiesin tunteen.

Vierailija
5/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika stereotyyppisiä ihmisiä olette. 

Vierailija
6/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kävi tänään ostamassa tamponeja mulle. Oli joutunut kysymään myyjältä, missä sellaisia on. Myyjä oli kuulemma nauranut :-D

Vierailija
7/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:09"]

Mieheni kävi tänään ostamassa tamponeja mulle. Oli joutunut kysymään myyjältä, missä sellaisia on. Myyjä oli kuulemma nauranut :-D

[/quote] Itsekin olen kuullut, että miehelle on naurettu, kun hän on etsinyt jotain naisten juttua kaupasta. :P

Vierailija
8/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 20:09"]

[/quote]

En tajua mitä hauskaa tossa myyjän mielestä oli...

Vierailija
9/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän varmaan oli surkee aloitus mulla, mutta oikeasti, tuntui siltä, että kun motonettiin menee niin pitäisi siltä istumalta tietää heti mitä hakee. En halunnut näyttää, että olen eksyksissä tai mitään muutakaan, joten kävelin vain käytävää suoraan ja ylös tuijottaen että missä mun tavarat on.. sitten kun tietty löysin tavarat niin olipa siinä vaihtoehtoja.. mutta oli olo, ettei mun pitäisi olla siellä, että kaikki varmaan ajattelee, että mitä tuo naikkonen täällä tekee, varmaan ihan uuno ja sen sellaista.. Tämä tosin oli toka kerta kyseisessä kaupassa. Ekalla kerralla jopa soitin tutulleni, että otanko X:n vai Y:n vaikka lähellä oli pari hyllyttäjää.. En vain halunnut näyttää olevani tyhmä.. Ehkä sitten kun tästä tulee tapa, niin uskallan olla jo vähän perillä asioista ja voin jopa tiedustellakin.. Olo oli vaan sellainen, että asiantuntijat näissä asioi.. olisi ehkä ollut kivempi jos olisi ollut naismyyjiä enempi, vaikka ne siellä kassalla kyllä on, mutta niissä käytävissä.. Joka tapauksessa, en halua ostaa mitä tahansa tavaraa millä hinnalla tahansa, niin aina tutkin etukäteen mitä ostan ja ostan sen sitten. Sinänsä kiva, kun on verkkokauppa, mutta toisaalta voi mennä aina kivijalkamyymälään. 

Sori tästä tyhmästä viestistä.

Vierailija
10/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn aina heti jos en löydä oli paikka mikä vaan, minulla ei ole aikaa alkaa peitellä tietämättömyyttäni. 

Vierailija
11/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 21:27"]

[/quote]

Yleensä kysyn aina olin sitten missä vaan ja tyhmempiäkin juttuja (tuote on vaikka just nenän edessä), mutta tuollainen autokaupassa oleminen on jotenkin niin iso juttu. Kaikkihan ne tietää "naiset on tyhmiä kuskeja", "naiset ei osaa ajaa".. jotenkin kun menee kysymään jotain autosta tms. niin tuo mielikuva vahvistuu vain entisestään "nainen kysyy, ei se tajua mitään, ei mikään ihme, että kysyy just tätä asiaa".. 

Sen takia on olo, että äkkiä pois kaupasta ennen kuin noi ahdistavat ajatukset pääse valloilleen.

Vierailija
12/12 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne osamyyjätkään siellä aina tiedä kaikkea. Ottavat töihin koulutettuja myyjiä mielummin kuin esim. asentajia (ylläri, asiakaspalvelu, myyntitilanne yms, mutta silti).