Mitä mieltä nimestä Petra?
Mitä ajattelette nimestä Petra? Tietääkö kukaan alkuperää (eli mistä kielestä tulee, kiveähän se kai tarkoittanee)? Ja olisiko ehdotuksia 2. ja 3. nimiksi?
Kommentit (66)
Mulla tulee mielee ala-asteelta poika, jonka nimi oli Petra.. lempinimi petu.
Kaunis nimi, joskin mielestäni aavistuksen "kasarihenkinen".
Ja jos siihen perään nimiä pitää ehdottaa, niin sanon Petra Irene.
Tykkään kyllä nimestäni, mutta kun rupesin liikkumaan enemmän suomenkielisten seurassa kesti kyllä oma aikansa että totuin siihen suomalaisittain lausuttuna, kun ruotsalaisittain siinä on pidempi ee. Ei täyspitkä Peetra, mut suurinpiirtein puolitoista ee:tä =D
Kiva nimi siis mielestäni vaikka en täysin puoleeton olekaan...
En tykkää. Jostain syystä kaikki tuntemani Petrat on paksuja ja siksi mielikuvani on "paksu nimi". Jännää, että jollekin tulee nimestä pirteä mielleyhtymä! Mulle ei ollenkaan. Mut makuasioitahan nämä on.
Mun mielestä tosi kiva nimi, vaikka tuntemani Petra onkin yksi kamalimmista ihmisistä, mitä tiedän.
Mä tunnen kivoja ja kauniita Petroja - hyvä mielleyhtymä siis. :)
Petra Maria / Petra Maria Victoria
Petra Patricia
Petra Henrietta
Petra Veronica
Petra Victoria
No, olen antanut nimen tyttärelleni, joten siitä voi päätellä, mitä mieltä olen nimestä. Tuo mieleeni Jordanian Petran, joka on vaikuttavimpia näkemiäni paikkoja.
Petra tarkoittaa tosiaan kalliota, kiveä. On Pietarin, Petruksen ja Petrin sukuinen nimi. Kansainvälinen nimi, saksalaisella ja skandinaavisella kielialueella tunnettu, mutta ei ole outo englanninkielisillekään.
Joten ihan perinteinen suomalainen nimi ja samalla myös kansainvälinen.
Toista nimeä en ehdota... Tulee liiankin herkästi oman tyttäreni toinen nimi mieleen ;-)
Vierailija kirjoitti:
Kallio joo, niin kuin täällä on esitettykin (kr. petra = kallio; Pietarin sisarnimi: Petrus: Petra).
En pidä nimestä, sillä se ei ole mitenkään naisellinen vaan kova, pärähtävä parkaisu (vähän kuin eräs kirosana, jossa niin ikään on peetä ja ärrää).
Hyvä kuvaus! No mulle tuo nimi sitten ainakin istuu kuin nenä päähän. 😂
T. Petra
Maailman paras miniä on Petra Maaria. Kaunis nimi, kaunis luonne ja kaunis muutenkin.
Petra von Hellens.
Petra Manner.