Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ei enää säästä esim 5000€ ja käytä sitä eikä luottokorttia?

Vierailija
06.07.2021 |

Eikö olisi huomattavasti viisaampaa olla itse oma luotonantajansa?
Säästäisi esim 5000 kortille ja kun tulisi ”luottokortin tarve” käyttäisivät sitä, eivätkä turvautuisi paskoihin luottoyhtiöihin.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on op:n sähkösäästöpossussa 5600€.

Käyn joskus possulta lainaamassa...mutta maksan sitten takaisin😊

Vierailija
2/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä tehdään noin. Ei harrasteta osamaksuja, eikä edes ole luottokorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon fiksumpaa tilata kaikki, mitä netistä tilaa, juuri luottokortilla. Niin on mahdollista saada rahansa takaisin, jos jotain erikoista tapahtuu. Mutta ei siis mulla ole sellaista tilannetta, että saisin jotenkin nopeasti rahaa säästöön.

Vierailija
4/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä luottokorttia kun voi käyttää myös maksuaikakorttina ja maksaa laskun kuukausittain pois kuluitta. Tuo kuitenkin moneen ostokseen turvaa kun verkko-ostoksissa riski korttiyhtiöllä. Tai esim myyjän konkurssitilanteessa.

Vierailija
5/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan mutta kun ajattelee kuinka paljon kovien korkojen pikavippejäkin otetaan niin tuollakaan suurella porukalla ei koskaan jää mitään säästöön vaan niillä on aina jotain ostettavaa.

Vierailija
6/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko saada kaikki nyt heti. Pitää olla näyttävä. Rahaa ei ole niin läträtään velaksi.

Vierailija
7/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon fiksumpaa tilata kaikki, mitä netistä tilaa, juuri luottokortilla. Niin on mahdollista saada rahansa takaisin, jos jotain erikoista tapahtuu. Mutta ei siis mulla ole sellaista tilannetta, että saisin jotenkin nopeasti rahaa säästöön.

Ihan höpöhöpöä tuo että ”saa rahat takaisin jos jotain sattuu”

Otan sen minimalistisen riskin että kun kerran vuodessa jotain netistä tilaan, maksan ihan omalla rahalla.

Vierailija
8/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen juuri noin, mutta eihän se ole yhtä hienoa. Ei voi brassailla luottovisalla.

Mulla on debit-kortti (luottotiedot on), ja viisi tonnia tilillä ja olen täysin velaton.

Niin last season.

Vierailija
9/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin teen. Säästän ensin rahaa ja sitten vasta käytän. Ei ole koskaan ollut luottokorttia. Olen ehkä vanhanaikainen, mutta ajattelen, että ensin pitää olla rahaa ennenkuin voi alkaa kuluttamaan. En osta myöskään osamaksulla, vaan jos ei ole rahaa ostaa jotakin tuotetta, niin en sitten osta.

Vierailija
10/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on op:n sähkösäästöpossussa 5600€.

Käyn joskus possulta lainaamassa...mutta maksan sitten takaisin😊

mulla on siellä noin parikymppiä,käyttötilillä 200 juokseviin menoihin,loput aina rahastossa,ja voitoilla sitten jos...

Vierailija
11/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan sen minimalistisen riskin että kun kerran vuodessa jotain netistä tilaan, maksan ihan omalla rahalla.

Miten niin on höpöhöpöä, voisitko perustella? Juuri noin se menee, koska kun ostat luottokortilla, siihen sisältyy vakuutus. 

Mulla riski ei ole "minimalistinen" (siis mininaalinen), koska ostan netistä paljonkin. Asun pienellä paikkakunnalla, ei täällä ole kauppoja joka lähtöön.

Kannattaa ottaa oikeasti selvää asioista ennen kuin alkaa höpöhöpöttelemään.

Vierailija
12/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä luottokorttia kun voi käyttää myös maksuaikakorttina ja maksaa laskun kuukausittain pois kuluitta. Tuo kuitenkin moneen ostokseen turvaa kun verkko-ostoksissa riski korttiyhtiöllä. Tai esim myyjän konkurssitilanteessa.

Persaukisten selittelyä.

Vierailija
13/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortittomuus sulkee monta mahdollisuutta ihan taviksenkin elämässä.

Luottokortilla maksaminen on ainut järkevä maksutapa etämyynnissä. Ei menetä rahojaan jos tulee kitkaa.

Maksan aina nollille, ei sentinkään korkokuluja.

Vierailija
14/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tänä vuonna olisi kannattanut sijoittaa se 5000 sekä koko luottokortin limitti osakkeisiin. En väitä, että olisi pidemmän päälle järkevää, mutta ei pieni luottokoron maksu kenenkään taloutta kaada, kunhan on selkeä suunnitelma maksaa se luotto pois.

Vierailija
15/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokorttia käytetään vakuutuksena sille, että saat maksamasi tuotteen tai palvelun. Jos olet lähdössä sillä viimeisellä 5000 eurollasi lomamatkalle ja matkan järjestäjä menee konkurssiin, ovat rahasi menneet. Jos taas maksat matkasi kortilla, saat rahasi takaisin luottoyhtiöltä.

Vierailija
16/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlari ei pyytäisi lainaa jos pystyisi maksamaan sen takaisin, näin yksinkertaista se on. Parhaita nämä "rikas kaveri ei lainaa minulle" 😆😆😆

Vierailija
17/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokorttia käytetään vakuutuksena sille, että saat maksamasi tuotteen tai palvelun. Jos olet lähdössä sillä viimeisellä 5000 eurollasi lomamatkalle ja matkan järjestäjä menee konkurssiin, ovat rahasi menneet. Jos taas maksat matkasi kortilla, saat rahasi takaisin luottoyhtiöltä.

Ihan turha noille on näköjään antaa oikeaa tietoa, luuleminen on paljon helpompaa kuin vaikkapa googlata, miten asiat menevät.

Vierailija
18/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persaukisten selittelyä.

Persaukiset ei saa luottokorttia.

Vierailija
19/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on ja ihan älytön tie siiihen pisteeseen, että luottoyhtiö jotakin korvaisi. Koska ensimmäinen vastuussa on myyjä, jonka kanssa menee kk pari, kunnes seuraavana vastuussa on myyntialusta ja sen kanssa menee oma aikansa kun se keskustelee myyjän kanssa. Vasta sitten on luottoyhtiö, joka tappelee eka alustan kanssa joka taas tappelee myyjän kanssa. Tämä on loputon suo.

Vierailija
20/78 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tulisi mieleenkään maksella matkoja, hotelleja tai ulkomaan verkkotilauksia muulla, kuin luottokortilla.

AP taas joku oman antiikkielämänsä änkyrä, joka elää pelkän käteisen varassa ja kaikki oli niin paljon paremmin 50-luvulla, kun tilin sai käteisenä.

Ei kaikki käytä luottoa, koska ei tilillä ole rahaa. Kun matka on maksettu luottokortilla, tulee kortin kautta samalla matkavakuutus. Miksi maksaisin siitä erikseen?

Seuraavassa provoaloituksessa varmaan ihmettelet, kun ei ihmiset osta asuntoja käteisellä.