Lyhennetty työviikkokokeilu EU:n elvytysrahaston tuella
https://yle.fi/uutiset/3-12009641
Espanjassa. Eikö siellä nyt nimenomaan pitäisi yrittää puurtaa enemmän kun on köyhyyttä jne?
Kommentit (9)
Ja me nostamme sekä eläkeikää että veroja, jotta eteläiset saavat parempaa elämää.
Kiitos Sanna, kiitos Tytti, - nyt on hyvää johtamista.
Vierailija kirjoitti:
Ja italia alensi ensitöikseen eläkeikää. Oman talouskäsityksen mukaan kummatkin todella huonoja toimia jos maiden talous on kuralla.
Italiassa eläikä on nyt 67, suomessa 65. Vielä en olisi tästä huolissani koska on siellä nuorempia työttömänä jotka ne hommat hoitaa. Nyt oleellisempaa ratkoa muita ongelmia tuossa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja italia alensi ensitöikseen eläkeikää. Oman talouskäsityksen mukaan kummatkin todella huonoja toimia jos maiden talous on kuralla.
Eikö tosiaan Italiassa pitänyt olla samat ongelmat kuin Suomessa; väestörakenne on sellainen että eläkeläisiä on paljon ja syntyvyys on alhainen? Onko siellä sitten ulkoperäistä muuttoa niin paljon että ei ongelmia..
Vierailija kirjoitti:
Jos talous on kuralla, ei siitä työntekijöitä voi syyttää vaan niitä, jotka eivät tee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa eläikä on nyt 67, suomessa 65. Vielä en olisi tästä huolissani koska on siellä nuorempia työttömänä jotka ne hommat hoitaa. Nyt oleellisempaa ratkoa muita ongelmia tuossa maassa.
Ja höpö höpö.
Tuo ”virallinen” eläkeikä on ainoastaan paperilla. Käytännössä Italiassa kaikki jäävät eläkkeeell huomattavasti aiemmin, koska virallisen valtion eläkeiän rinnalla on mm ammattiliittojen ja muiden rahastojen pyörittämä systeemi jolla tavan italialainen jää eläkkeelle paljon ennen pohjoista kolleegaansa.
Tuo 67 on luku joka ilmoitetaan EU:lle ja toki sinisilmät sitten tämän uskovat, koska itse ovat typerän rehellisiä joita vedetään nenästä joka kaarteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö.
Tuo ”virallinen” eläkeikä on ainoastaan paperilla. Käytännössä Italiassa kaikki jäävät eläkkeeell huomattavasti aiemmin, koska virallisen valtion eläkeiän rinnalla on mm ammattiliittojen ja muiden rahastojen pyörittämä systeemi jolla tavan italialainen jää eläkkeelle paljon ennen pohjoista kolleegaansa.
Tuo 67 on luku joka ilmoitetaan EU:lle ja toki sinisilmät sitten tämän uskovat, koska itse ovat typerän rehellisiä joita vedetään nenästä joka kaarteessa.
Eikä Suomessakaan eläkeikä ole enää 65, vaan se on sitä korkeampi, mitä nuoremmasta ikäluokasta on kyse (pohjautuu ikäluokkien elinajanodotukseen). Itse olen syntynyt v. 1975 ja eläkeikäni on 67 v ja risat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö.
Eikä Suomessakaan eläkeikä ole enää 65, vaan se on sitä korkeampi, mitä nuoremmasta ikäluokasta on kyse (pohjautuu ikäluokkien elinajanodotukseen). Itse olen syntynyt v. 1975 ja eläkeikäni on 67 v ja risat.
korjaus, 66v ja risat.
Kiitos kommunisti Sanna, hyvin hoidettu suomen kuppaaminen. Aina veroja voidaan korottaa, mitään hätää.