Cultivators kasvivärit
Oletteko käyttäneet? Mitä sävyä ja oma pohjaväri? Olen miettinyt jos kokeilisin, itsellä tummanvaaleat hiukset, vaaleanruskea kiinnostaa. Mutta ei kuitenkaan porkkanan värinen. Kiitos avusta!!
Kommentit (34)
Minulla on lämpimän ruskeat, mutta harmaantuvat hiukset. Haluaisin peittää harmaita, jotka ikävästi riitelevät lämpimän sävyn kanssa. Käy siis ruskea, kulta jne., punaisia en halua enkä mustaa. Onko siis joku saanut näillä harmaat peittoon ilman vihreää.
Haju ei haittaa yhtään eikä pitkä vaikutusaika, mutta tosiaan kemikaaleja en halua.
Miten Cultivator käyttäytyy blondatuissa osioissa? Mulla tummanvaaleassa n. 9 asteisia raitoja ja toi Cultivatorin light brown kiinnostaa, riski saada raidoista vihreät/siniset?
Haluaisin lämpimän ruskeat hiukset. Vaikuttaa siltä että tässä ollaan jäljillä mutta ilmeisesti voi vaatia useamman värjäyksen.
Vierailija kirjoitti:
Miten Cultivator käyttäytyy blondatuissa osioissa? Mulla tummanvaaleassa n. 9 asteisia raitoja ja toi Cultivatorin light brown kiinnostaa, riski saada raidoista vihreät/siniset?
Miksi et vaan laita vaaleanruskeaa suojaväriä? Se tarttuu raitoihin eikä tarvitse hapetetta eikä tule sinivihreää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaan laita vaaleanruskeaa suojaväriä? Se tarttuu raitoihin eikä tarvitse hapetetta eikä tule sinivihreää.
*Suoraväriä.
Värjäsin pitkään indigolla. Mun ruskean pohjasävyn kanssa sillä sai sellaisen viileän mustan sävyn.
No sekoitetaan vielä pakkaa, mitä muita, ei välttämättä kasvivärejä (voi tietty olla niitäkin)- niin mitä suosittelisitte (perustelut)! Vai onko syytä kammeta itsensä kampaajalle?
Vierailija kirjoitti:
4reasons
Tämä kampaajalta ostettava väri lienee ihan hapeteväri? Tuolla merkillä saattaa kyllä olla myös jotain muita sävytteitä.
Olen kokeillut kasvivärejä, mutta ei tartu harmaaseen tyveen kunnolla. En tiedä pitäisikö sitten värjätä se harmaa tyvi useamman kerran, että väri pysyisi, vai mitä sille tekisi.
Nimenomaan tämä harmaan värinpeiton ongelma on syy, miksi en käytä kasvivärejä.
Haluaisin erityisesti kiiltoa hiuksiin, toki väriäkin. Sitten on tämä väritön Cassia mutta onko sekin yhtä tyhjän kanssa ja mietityttää jos siirtyy näihin ekologisiin kasvi juttuihin niin pitääkö uusia shampoot ja hoitoaineetkin.
Värjäsin kerran, mulla on perus tummanvaalea paksu kuiva tukka. Tuo väri jämähti päähän kuukausiksi ja oli tosi punainenruskea ja sen piti olla joku vaalea, punavivahteella. Meni yli puoli vuotta, että se haaleni. Ehkä olisi pitänyt antaa olla se vain hetken verran. Pää haisi hevosenpaskalle ja ruohikolle pitkään.
Eli käytännössä ei sovi ihmiselle joka ei halua alkaa harrastamaan näillä väreillä lotraamista.
YouTubessa on ihan hyviä videoita siitä, millainen prosessi kasviväreillä värjäys on. Koko päivä saattaa siinä mennä, kun ensin pitää laittaa yhtä jotta voi laittaa toista ja värejä saa haudutella päässä tuntikausia. Pitää tosiaan tietää, mitä on tekemässä, jotta lopputulos on hyvä.
Joku voisi keksiä vähän paremman ympäristöystävällisen ja terveellisen hiusvärin. Ongelma lienee siinä, millä väri saadaan pysymään hiuksessa, eli hapetteessa. Näistä kasviväreistäkin moni kirjoittaa, ettei tartu hiukseen tai pysy siinä hyvin. Ihmisillä on eri hiustyyppejä joten varmasti ei kaikille edes sovi.