Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Kallio(Hki) mukavaa asuinaluetta?

Vierailija
09.07.2014 |

Plussia, miinuksia?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:09"]

Miksi Kallion todellisuuden julki tuominen on niin suuri tabu nykyään? Kirjoitin viestin nro 14, ja kaikki siinä kerrottu on ihan omin silmin nähtyä ja koettua viimeisten 2 vuoden aikana. Kyllä minäkin Kalliosta tykkään, mutta tällaista se elämä oikeasti täällä on.

Ja miinuksia ropisee...

[/quote]

Se on kyllä aika paljon henkilöstä kiinni miten minkä tahansa kaupungin kokee. Se, että jossain näkyy huumekauppaa (usein tällainen hoidetaan piilossa, esim. vessoissa, asunnoissa) ei tarkoita sitä, että niitä täytyy kokeilla jos ei niin halua. Kallio on monella tavalla viihtyisä paikka, mukava ympäristö, ihmiset erittäin avomielisiä ja tietynlainen oma alakulttuurinsa mikä nyt liittyy lähes kaikkiin Helsingin kaupunginosiin. Miinuksena voisi sanoa, että hieman enemmän ehkä spugeja, mutta toisaalta ne eivät ole kertaakaan minun päivääni pilanneet, joten omasta asenteesta aika paljon kiinni miten viihdyt missä tahansa paikassa.

Vierailija
62/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut Hesarilla ja nyt Larussa. On kuin yö ja päivä. Nuorelle ja lapsettomalle kiva paikka kun kaikki lähellä, mutta turha sulkea silmiään siltä, että laitapuolenkulkijat, huumemyyjät ja muu epäsosiaalisempi aines nyt vaan viihtyy siellä. On aina viihtynyt ja Hesarin kulmat ovat kyllä Kalliota itseään. Varmaan Pitkänsillan lähellä rauhallisempaa. Ja pelkäsinkö - välillä kyllä. Eli ei Kallio mikään ruusutarha ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä asuin sen 15 vuotta Kallion kirkon kupeessa, eukä mulla ollut välitöntä tarvetta hengata jatkuvasti Kurvissa ja Piritorilla. Metroon menin Hakaniemestä, busseihin Hämeentieltä paljon ennen Kurvia, ja ratikat meni omalta mäeltä. Toki Kurvissa joskus liikuin, mutta ei se niin mene, että Kalliossa asuminen tarkoittaisi välttämättä noissa pahimmissa paikoissa hengaamista. En laske Kurvia Kallioon, se on Sörnäisissä.

Vierailija
64/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 01:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 19:51"]

Juuri oli hesarissa juttua ettei se ole karvanoppanuorisolle oikea paikka, mutta on juuri tiheä kaupunkiympäristö parhaimillaan ihmisille, jotka oikeasti haluavat asua kaupungissa tarvitsematta omistaa liikkumisen vuoksi autoa.

[/quote]Ei Kalliossa asuminen ja auton omistaminen ole mitenkään toisensa poissulkevia valintoja, vaikka Hesarin typerät vihertoimittajat agendaansa kuinka kylväisivät.

[/quote]

Ei tietenkään, mutta Helsinki on Suomen autottomin kunta ja Kallio yksi Helsingin autottomimmista alueista, joten kyllä siinä nyt ihan selkeä korrelaatio kuitenkin on.

[/quote]

Autoton on Suomessa kuin jalka paketissa oleva. Se sopii sellaisella joka tyytyy pienen elinpiirinsä mahdollisuuksiin. Minä ymmärrä mitä hienoa on siinä että liikkumisestasi päättäävät joukkoliikenteen aikataulut.

[/quote]

Höpöhöpö. Oma elinpiirini tosiasiassa laajeni, kun muutin keskustaan ja luovuin autosta. Maantieteellisesti toki liikun enimmäkseen pienemmällä alueella, mutta ei ne ajomatkat töiden, kodin, kaupan ja harrastusten välillä elinpiiriä laajenna vaan päin vastoin vain syövät päivästä pois minuutteja, jotka voisi käyttää johonkin muuhunkin.

Vierailija
65/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:26"]Mä olen asunut Hesarilla ja nyt Larussa. On kuin yö ja päivä. Nuorelle ja lapsettomalle kiva paikka kun kaikki lähellä, mutta turha sulkea silmiään siltä, että laitapuolenkulkijat, huumemyyjät ja muu epäsosiaalisempi aines nyt vaan viihtyy siellä. On aina viihtynyt ja Hesarin kulmat ovat kyllä Kalliota itseään. Varmaan Pitkänsillan lähellä rauhallisempaa. Ja pelkäsinkö - välillä kyllä. Eli ei Kallio mikään ruusutarha ole.

[/quote]

No Pitkänsillan lähellä on ihan eti kaupunginosat - Hakaniemi, Hakaniemenranta, Merihaka. Kallio alkaa vasta Linjoilta.

Vierailija
66/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:55"]

Kalliossa on enemmän aitoja räkälöitä ja levottomampi meininki verrattuna muihin kantakaupungin alueisiin kuten Krunikkaan tai Punavuoreen. Asukaskunta on  nuorempaa ja/tai köyhempää, ja on hyvä omata tatuointeja, lävistyksiä tai muuten erikoinen look, liian taviksen näköisiä tuijotellaan hivenen ylemmyydentuntoisesti.

[/quote]

Kalliossa ei kukaan tuijota ketään, siksi siellä on niin helppo olla ja elää:).

Vierailija
67/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ken ei huumekauppaa usko ulkona avoimesti harrastettavan, käyköön tutustumassa Piritoriin, Vaasankatuun, Pengerpuistoon...

Vierailija
68/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallion peruspiiriin kuuluu myös Sörnäinen eli samaa suuraluetta ovat 

Vierailija
69/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin väärä käsitys näistä nisteistä. Nistit ei tee sulle mitään, jos et sä tee niille mitään. En tajua ketä kiinnostaa niin paljon jos piritorilla käydään huumekauppaa, sitten käydään, ei se mun elämääni vaikuta. Kyllä mäkin tiedän että siellä käydään huumekauppaa mutta jos ei jää siihen viereen ihmettelemään niin aika huomaamatta ne bisnekset hoituu.

Vierailija
70/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:32"]

Ihmisillä on niin väärä käsitys näistä nisteistä. Nistit ei tee sulle mitään, jos et sä tee niille mitään.

[/quote]Asia selvä. Nistit eivät tee omaisuus- tai väkivaltarikoksia, vaikka pahat kielet esim. kellarimurroista, autovarkauksista, ryöstöistä, varkauksista ja pahoinpitelyistä puhuvat, jopa omakohtaisina kokemuksina! Ja jos jotain tapahtuukin, on se aina uhrin syy!

Vierailija
71/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:40"]

Ihmisillä on niin väärä käsitys näistä nisteistä. Nistit ei tee sulle mitään, jos et sä tee niille mitään.

[/quote]Asia selvä. Nistit eivät tee omaisuus- tai väkivaltarikoksia, vaikka pahat kielet esim. kellarimurroista, autovarkauksista, ryöstöistä, varkauksista ja pahoinpitelyistä puhuvat, jopa omakohtaisina kokemuksina! Ja jos jotain tapahtuukin, on se aina uhrin syy!

[/quote]Esim. 80-vuotias rollaattorivanhus, jolta nisti pöllii laukun, on tapahtumasta itse vastuussa. Samoin kassamyyjä on syyllinen, kun nisti tekee aseellisen ryöstön huumevelkojensa kattamiseksi. Vartijan vika, jos saa huumepiikistä, kun ottaa kiinni taskuihinsa tavaraa lappavan nistin. 

Vierailija
72/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on niin väärä käsitys näistä nisteistä. Nistit ei tee sulle mitään, jos et sä tee niille mitään. En tajua ketä kiinnostaa niin paljon jos piritorilla käydään huumekauppaa, sitten käydään, ei se mun elämääni vaikuta. Kyllä mäkin tiedän että siellä käydään huumekauppaa mutta jos ei jää siihen viereen ihmettelemään niin aika huomaamatta ne bisnekset hoituu.

[/quote]

No aika usein näin varmaan onkin, MUTTA kyllä ne aineet pistää pään sekaisin ja muuttaa persoonallisuutta sen verran, että käyttäjistä tulee arvaamattomia, väkivaltaisia ja pelottavia. Ei tietenkään aina, mutta kyllä tämä on ihan faktaa, että käyttäjien aivoituksia ei voi tietää. Ei tarvitse mennä viereen ihmettelemään, mutta kun näitä tyyppejä liikkuu muuallakin ns. tavallisissa paikoissa ja tavallisten ihmisten keskellä, joten heihin joutuu väkisinkin törmäämään välillä. Ja ihan viaton sivullinenkin voi joutua nistin silmätikuksi ilman syytä. Se on ahdistavaa.

Vierailija
73/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kalliossa ei kukaan tuijota ketään, siksi siellä on niin helppo olla ja elää:).

[/quote]

...kunhan sulla on joku hyväksytty Kalliouniformu, eli virttynyt Che-teepaita ja lötköttävä pipo, metallia naamassa ja goottiasu , rastat ja hamppukolttu tai metroseksuaali hipsteriluukki. 

Vierailija
74/98 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:47"]

[/quote]

No aika usein näin varmaan onkin, MUTTA kyllä ne aineet pistää pään sekaisin ja muuttaa persoonallisuutta sen verran, että käyttäjistä tulee arvaamattomia, väkivaltaisia ja pelottavia. Ei tietenkään aina, mutta kyllä tämä on ihan faktaa, että käyttäjien aivoituksia ei voi tietää. Ei tarvitse mennä viereen ihmettelemään, mutta kun näitä tyyppejä liikkuu muuallakin ns. tavallisissa paikoissa ja tavallisten ihmisten keskellä, joten heihin joutuu väkisinkin törmäämään välillä. Ja ihan viaton sivullinenkin voi joutua nistin silmätikuksi ilman syytä. Se on ahdistavaa.

[/quote]

Näin. Olo oli vähemmän rento, kun olin kalliolaisessa kirppisliikkeessä johon tuli levottomasti käyttäytyvä ja luihun näköinen narkkarikaksikko, joka rupesi tutkiskelemaan jossain laarissa olleita puukkoja. Vähän aikaa mietin että meinaavatko ne ryöstää kassan, mutta sitten häippäsivat mitaan ostamatta tai yrittämättä.

Vierailija
75/98 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paitsi jos olet joku uncool maalaisjuntti

Vierailija
76/98 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenelle, ei siellä montaa perheasuntoa ole, mutta kaupunkikulttuuria rakastavalle sinkulle se on yksi parhaista paikoista asua.

Vierailija
77/98 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tulko hipsterit tänne, teitä on täällä jo liikaa. Mä olin täällä ensiksi. Terv. Spuge.

Vierailija
78/98 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tosi hyvät kulkuyhteydet, lyhyt matka joka paikkaan. Vaikkei nyt varsinaisesti meren äärellä, niin Tokoinranta, Töölönlahti yms. on lähellä. Leppoisa meininki, mukavia ihmisiä.

En oikein miinuksia keksi, olen viihtynyt.

Vierailija
79/98 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää kalliosta :)

Itse muutan helsinkiin jos saan työpaikan ja kalliota olen miettinyt asuinpaikaksi juuri tuon sijainnin takia. Kartaakin kun katsoo niin se on lähellä kaikkea ja kaupunkimaisuus kiehtoo tällaista landespedeä. Vai olisiko herttoniemi parempi vaihtoehto? mielelläni kuulisin siitäkin jos joku lukee tämän ja jaksaa kirjoittaa. Luultavasti vuokraan halvimman asunnon mitä löydän, ei sillä niin väliä ole missä päin se on... kunhan ei ihan jumalanselän takana

Vierailija
80/98 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on muuten oikein kivaa kaunista seutua, mutta se on muuttunut hipsterhelvetiksi. Aika draamaattisia muutoksia on tapahtunut kun kalliosta tuli muotikaupunginosa.. Jossei hipsterit haittaa niin sinne vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän