Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti myi talonsa veljelleni

Vierailija
09.07.2014 |

ja kun minä sain asian tietää ja vaadin lakiosaani, sanoi äiti, ettei sitä minulle makseta kuin vasta hänen kuoltuaan. Veli sai kuitenkin jo nyt talon pilkkahinnalla, minä en mitään. En löydä netistä ilmaista lakimiestä, joka voisi auttaa, aina on maksullinen numero tai sitten kun soitan niin sanotaan, että jos haluan asian hoidettavan, niin se maksaa. Mistä apua - talon arvo on noin 300 000 e eli minun osuuteni siitä olisi 150 000 e, jota äiti ei nyt suostu maksamaan.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä ainoa, jonka mielestä ap:n äiti on tehnyt moraalisesti väärin? 

Taidan olla :(

Vierailija
62/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:34"]

[/quote]

Sitä on mahdoton sanoa, kun ei tiedä todellista tilannetta ja kaikkia asianhaaroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Varmaan moni ihmettelisi, jos omat vanhemmat tekisivät noin.

Mutta varmaan moni myös pahottaisi mielensä sen sijaan, että alkaisi ensimmäisenä vaahtoamaan jostain perintöosuuksista.

Kyse on paljolti siis siitä, että Ap ilmaisi mielipiteensä ja ajatuksensa sen verran tökerösti, että ainakaan mä en tuon perusteella ihmettele yhtään vaikka äiti yrittäisi venkoilla koko omaisuudestaan eroon ettei Ap perisi koskaan mitään.

Vierailija
64/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olet. Emme tiedä, mitä ap on tehnyt ansaitakseen äidiltään tuollaista kohtelua. 

Vierailija
65/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:27"]

Pitää todeta että ONNEKSI en lähtenyt tohon perintösotkutuubaan opinnoissani enempää kuin piti, en jaksa noita ap:n kaltaisina minäminäminä epistäepistäepistä-liirumlaarumeita. Joo-o, mama tekee omaisuudellaan mitä tahtoo ja voi voi kun ap jäi ulos. Olisit tehnyt itse tarjouksen. Tuo 300 000 arviosikaan tuskin on täysin varma. 

terkuin juristi vm2009

[/quote]

Miten tehdään tarjous jos ei edes tiedä, että oma äiti on myymässä taloaan? 

Vierailija
66/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos ap:n veli on enemmän läsnä äitinsä elämässä ja auttanut monissa asioissa niin nyt äiti haluaa vastineeksi auttaa poikaansa. Luultavasti veli kuitenkin on maksanut talosta ihan käypän hinnan, mutta ehkä se ei riitä ap:lle. 

Vierailija
67/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:39"]

[/quote]

Otetaan vaikka kahvipöydässä puheeksi että sitten kun aiot luopua tästä talosta, niin olisin kiinnostunut ostamaan. Sitten odotetaan että äiti haluaa vihdoin myydä.

Vierailija
68/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:45"]

[/quote]

Otetaan vaikka kahvipöydässä puheeksi että sitten kun aiot luopua tästä talosta, niin olisin kiinnostunut ostamaan. Sitten odotetaan että äiti haluaa vihdoin myydä.

[/quote]

Sitten äiti saa hirveän itkukohtauksen ja soittelee sukulaiset läpi, että tytär aikoo ajaa hänet mierontielle. Näitä kaiken ymmärtäviä marttyriäitejä kun riittää, he kääntelevät ja vääntelevät jokaisesta sanomisesta kaikki kuvittelemansa piiloviestit esille.

Onhan noita äitejä vieläkin, joille se perheen poika on jalustalle asetettu kuninkaalliinen ja tytär on olemassa vain siksi, että siivoaa äidin kodin ja käyttää kaupassa.

Vierailija
69/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

TAI: vanhempi on reilu ja esittää asian molemmille yhtä aikaa. Jos ap on varaton, miten hän olisi saanut taloa edes ostettua? 

Vierailija
70/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan korpeaa. Nämä on huvittavia jotka muuta väittää. Ei se varmaan kivalta tunnu jos vähemmän saisi. Sellainen epäreilu on aina syvältä. Vai mitä olisitte mieltä jos kollega saisi parempaa palkkaa kun te, samasta työstä. Ja jos sukulaisista/jakamisesta kyse niin ovat vielä läheisempiä, ja silloin mielipahaa on suurempi epäreiluissa tilanteissa.

Vierailija
71/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:34"]Olenko minä ainoa, jonka mielestä ap:n äiti on tehnyt moraalisesti väärin? 

[/quote]

Oma äitini teki samalla tavalla, oli luvannut yhden perinnöksi saamansa asunnon kaikille lapsilleen yhteiseksi omaisuudeksi, mutta myikin sen mahdollisimman edullisesti veljelleni. En ole sanonut asiasta mitään, mutta kyllähän se ottaa päähän. Ja kyllä, äitini on syntynyt 40-luvulla.

Vierailija
72/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa toinen on saanut suunsa auki ja toinen ei ollut kuullukaan koko asiasta.

Kumpi on ollut äidin kanssa tekemisissä?

Kumman ostohalukkuuden äiti tiesi?

Miehen sisaruksilla ja isällään oli jakamaton kuolinpesä: talo, metsää, peltoa. Yksi sisaruksita (tai oikeammin hänen puolisonsa) halusi ostaa apen osuuden ja sen jälkeen jakaa pesän ja päästä talon isännäksi.

Hän teki apelle tarjouksen.

Appi kysyi muilta lapsiltaan ovatko nämä kiinnostuneita ostamaan, myös siltä rahattomalta alkoholistiretkulta.

Appi myi osuutensa.

Ja sitten se hauska osuus vasta alkoikin kun sisarukset  yrittivät jakaa pesän.

Vierailija
73/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap:n äiti ja valtaosa kommentoijoista täällä noudattaa piianoorakauppi-mallia...

Vierailija
74/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni serkku myös osti kaikessa hiljaisuudessa mieheni isovanhempien talon. Mitään muuta jaettavaa ei isonvanhemmilta ole jäämässä, joten odotan mielenkiinnolla mitä aikanaan tapahtuu. 

Vierailija
75/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saisi nyt tulla vastaamaan muutamaan kysykseen:

- mihin perustuu ap:n arvio siitä, että talo myytiin alle markkinahinnan? Kuka on määritellyt talon arvo - ap itse vai välittäjä vai joku muu? Jos se talo nyt kuitenkaan ei ole ihan niin arvokas kuin ap ajattelee ja kauppa tehtiin ihan käypään hintaan?

- kuka täsmälleen ottaen talon omisti ennen kauppaa? Pelkästään ap:n äiti vai äiti yhdessä jonkun muun, esim. ap:n ja hänen veljensä kanssa?

Jos äiti yksi oli omistajana ja kauppa tehtiin käypään hintaan, ei asiassa ole mitään epäselvää eikä mitkään kaupasta saadut rahat juridisesti kuulu millään tavalla ap:lle.

Vierailija
76/76 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä oli. Tehdään aloitus, mammat kiihtyy riitelemään nollasta sataan ja sitten aloittaja häipyy ja jättää porukan riitelemään keskenään antamatta mitään lisätietoja jotka olis ihan oleellisia asian kannalta.

Sama vanha kaava toimii täällä joka kerta. :=))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän