Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat av:ltä saamasi neuvot, apu tai vertaistuki?

Vierailija
08.07.2014 |

Halusin ihan kiittää teitä tämän palstan ihania ihmisiä. Esimerkiksi juuri sinua! Tänäänkin sain jälleen kysymykseeni erittäin asiallisia ja päteviä neuvoja. Niitä on löytynyt tämän muutaman vuoden aikana hyvin eri aloilta. Odottamattoman usein löytyy niitä ihan oikeitakin osaajia.

Tämän lisäksi saa usein kuulla arvokkaita kokemuksia ja saa tarvitessaan jopa paljon arvostamaani vertaistukea. Joistakin asioista on vain helpompi avautua tänne, kuin edes omalle ystäväpiirilleen.

Vaikka tälläkin palstalla on ongelmansa, ilkeilijänsä ja provoilijansa, voi ne puheenvuorot onneksi helposti ohittaa. Aika nopeasti tajuaa, että suurin osa täällä kävijöistä on kuitenkin meitä ihan tavallisia, mukavia, keskustelu- ja auttamishaluisia ihmisiä.

Jaetaan täällä niitä hyviä kokemuksia vauvapalstan ja erityisesti av:n voimasta. Mikä neuvo tuli tarpeeseen tai mikä keskustelu oli mieleenpainuvin sinulle? Kerro! Kirjoitan omiani tuonne muiden sekaan. Ja tehdään koko av:lle samalla pientä maineenparannustyötä! :D

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin tänään auton vakuutusasioista ja sain heti ne tiedot mitä tarvitsinkin ja kaiken lisäksi tiivistetyssä muodossa. Totta kai olin löytänyt asiat jostain kapulakielisestä läpyskästä tunnissa, mutta täältä sain tarvittavan muutamassa minuutissa, neuvoineen päivineen. Juuri tämä tämmöinen on tämän palstan suola. 

Nimim. vähintään kerran viikossa jotain tarpeellista tietoa täältä kärttävä

Vierailija
22/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysellyt perheenjäsenen alkoholismin vuoksi täältä apuja. Hän on meidän perheessä tai tuttavapiirissä ainut, joten keneltäkään en olisi saanut niin henkilökohtaisia tai raatorehellisiä kommentteja, kuin täältä. Hänet saatiin loppujen lopuksi hoitoon ja on nyt raittiina toista vuotta. Olen myös jakanut näitä hoitoonohjaamisneuvoja ja ideoita muille vastaavia asioita kyselleille myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain häiden järjestämiseen ja tarjoilumäärien laskemiseen ihan loistavat neuvot nelisen vuotta sitten! Kiitos vielä teille!

Vierailija
24/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuuteen ja alapään vaivoihin ja ulkonäköön liittyvät asiat ovat olleet hedelmällisiä. Mistä muualta voisi löytää näin hyvin vertaistukea? En minä ainakaan kavereiden (eikä edes ole sellaisia) saati äitini tai sisarien kanssa häpyhuulien koosta tohdi puhua. 

Vierailija
25/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrätyn lääkkeen käytöstä sain vahvistuksen lääkärin epäselvään ohjeeseen. Tuli riittävän monelta taholta ja myös ihmisiltä jotka sitä olivat käyttäneet. Tämä siis pe-iltana ja sama vastaus tuli maanantaina viralliselta taholta. Tein siis itse johtopäätökset sen perusteella, mitä täältä kuulin ja mitä olin saanut ohjeena. Medialukutaidossa ei ole ongelmia, tajuan kyllä ketkä tietävät asiasta ja ketkä eivät. Eikä lääkekään ollut hengenvaarallinen, mutta tuolloin tarpeelinen :)

Vierailija
26/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla on seuraa, silloinkin kun ystävät ovat kaukana.

T: pakollinen ulkosuomalainen kommentoi (ja ihan tosissaan)

Vierailija
27/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt miljoonaa asiaa ja melkein kaikkiin saanut järkevän vastauksen. Itse kuitenkin nautin eniten juuri siitä kauhistelu- ja huumoriaspektista ja ehkä jopa ihan puhtaasta juoruilusta. Luen tätä lähinnä illalla nukkumaan mennessä ja poimin viihdyttävimmät keskustelut. 

Vierailija
28/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo se, että naisen pitää olla hiton laiha. sen jälkeen on ollut hieman vaikeuksia katsoa itseään peilistä "kauniina".

Vierailija
29/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 00:12"]

Olen kysellyt perheenjäsenen alkoholismin vuoksi täältä apuja. Hän on meidän perheessä tai tuttavapiirissä ainut, joten keneltäkään en olisi saanut niin henkilökohtaisia tai raatorehellisiä kommentteja, kuin täältä. Hänet saatiin loppujen lopuksi hoitoon ja on nyt raittiina toista vuotta. Olen myös jakanut näitä hoitoonohjaamisneuvoja ja ideoita muille vastaavia asioita kyselleille myöhemmin.

[/quote]

Minä olen myös juuri äskettäin saanut hyviä raatorehellisiä neuvoja samassa tilanteessa.

Vierailija
30/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä siitä, miten osoittaa kiinnostusta miehille. Muutenkin kiitos av:n miehille, jotka avoimesti kertovat erektioistaan jne. 

Vierailija
31/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusarkeen liittyviä juttuja ja apuja olen kysellyt ja saanut.

Yksi hyvä tulee just nyt mieleen, se kun kyselin siivouksesta. Joku sanoi, että siivoaa jokaista huonetta munakellon/kännykän hälyttimen avulla 5-10 minuuttia ja siirtyy sitten seuraavaan. Sillä konstilla saa koko kodista suht nopeasti vieraskelpoisen. Menetelmä on siis jäänyt käyttöön vaikka tietysti välillä pitääkin tehdä perusteellisempia siivouksia.

Vierailija
32/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:23"]

Vinkkejä siitä, miten osoittaa kiinnostusta miehille. Muutenkin kiitos av:n miehille, jotka avoimesti kertovat erektioistaan jne. 

[/quote]

Kirjaavatko johonkin blogiin, vai soittelevat sinulle suoraan, jos sattuu teltta pystyyn?

Vierailija
33/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs palstailija muistutti minua ottamaan unohtamani lääkkeet.

Vierailija
34/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin täältä kerran jonkun (alan ihmisen?) teorian ihmisten ärsyyntymisestä, siis miksi joku ärsyttää toisinaan niiin paljon ja ymmärrän nyt enemmän itseäni ja muita.

Eli kun joku ärsyttää oikein kovasti siihen objektiin liittyy jotain kadehdittavaa. Esim töissä ärsyynnyttää se kovaääninen, suulas touhottaja. Tiedät että sua ärsyttää se, että hän puhuu päälle, ei anna puheenvuoroa, koskee asioihin mitä olet juuri tekemässä jne. Todellisuudessa olet vähän kade siitä, että tämä toinen on niin mainio sanaseppo, saa muiden huomion itselleen ja muut nauramaan ja saa aikaiseksikin paljon, myönnä pois, sellaisia ominaisuuksia sinäkin haluaisit.

Vierailija
35/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:01"]

[/quote]

Minä olen myös juuri äskettäin saanut hyviä raatorehellisiä neuvoja samassa tilanteessa.

[/quote]

Miten onnistuitte siis saamaan alkoholistin hoitoon tai lopettamaan ilman omaa tahtoa?

Vierailija
36/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 02:31"]

Eräs palstailija muistutti minua ottamaan unohtamani lääkkeet.

[/quote]

Se ohje pätee varmaankin aika moneen palstailijaan.

Vierailija
37/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 02:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:01"]

[/quote]

[/quote]

Miten onnistuitte siis saamaan alkoholistin hoitoon tai lopettamaan ilman omaa tahtoa?

[/quote]

Se ei valitettavasti onnistu. Ainoa vaihtoehto on siis odottaa alkoholistin krapulaista morkkista - jos sellainen enää tulee tai kestää riittävän kauan - ja toimia silloin. Tässä kriittisessä tilassa pitää saada alkoholisti hoitoon (esim. kuukauden Myllyhoito) ja sitoutumaan siihen. Ei ole helppo juttu, mutta moni tietämäni ihminen on saanut sitä kautta avun.

Kaikkia alkoholisteja ei voi auttaa, mitenkään. Sekin on ollut ihan tärkeä neuvo itselleni.

Vierailija
38/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digiboxin ja dvd-soittimen käyttöön liittyvä ohjeistus. Ihana ,fiksu nainen auttoi muutamassa minuutissa kysymykseni jälkeen.

Vierailija
39/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 00:57"]

joo se, että naisen pitää olla hiton laiha. sen jälkeen on ollut hieman vaikeuksia katsoa itseään peilistä "kauniina".

[/quote]

Hei, kullannuppu, sua varmaan auttaisi, jos tietäisit että se, joka täällä näitä naisia vähätteleviä läskiavauksia kirjoittelee, on mieleltään häiriintynyt mies, jolla ei siis ole mitään muuta elämää kuin purkaa naisvihaansa netissä. Hän siis oikeasti ei ole mieleltään terve, sillä pakkomielle on mt-häiriö. Hän provoaa nimimerkillä sportman elleissä ja suomi 24:ssa ja on tännekin rekisteröinyt nimimerkin, mutta lopetti sen käytön lyhyeen ja perseilee nyt ilman nimimerkkiä. Eli tyypillä ei ole mitään muuta elämää kuin käydä oksentamassa pahaa oloaan kaikille keskustelupalstoille. 

Olet minkälainen vain, olet sekä rakastetumpi, onnellisempi että taatusti paremman näköinen kuin tuo pahansuopa, elämässään jumittava äijänkäppänä (ei ole muuten nuori enää, on sen verran monta vuotta riehunut eri palstoilla.) Jos näkisit hänet todellisessa elämässä, et enää pahoittaisi mieltäsi, koska ymmärtäisit mistä oikeasti on kyse.

Vierailija
40/40 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 00:07"]

Suomen mielenterveysseuran kriisipuhelimen numero. Ilman sinne soittoa olisin kuollut, eikä ollut kaukana vaikka soitinkin. Koskaan en ollut kuullu ko. numerosta ja täältä aika heikolla hetkellä sain tiedon tästä.

[/quote]

Minä olen kerran laittanut tämän. Ei edes ole hirvittävän pitkä aika. Olipa se minun tai kenen tahansa laittama, niin olen iloinen että olet vielä täällä! Ihan tuli kyynel silmään.