Miten saan pyörän huoltoon kun
ei ole autoa? Pyörä on ajokelvottomassa kunnossa.
Sukulaisia ei ole joita voisi pyytää viemään pyörän liikkeeseen. Kavereilla ei autoja, ainakaan sellaista johon pyörä mahtuisi.
Helsingissä on pari liikettä jotka tekevät kotikäyntejä, mutta vain keskustaan, jossa taas en itse asu vaan paljon kauempana.
Kommentit (28)
Kerro ap mikä vika siinä pyörässä on, kun on ajokelvottomassa kunnossa. Usein lähipiiristä löytyy kuitenkin joku, joka osaa vian korjata, myös naisista ;) Ja missäpäin ap asuu? Itse olen korjannut omat pyöräni aina, ja hyvin on pelittänyt.
Joitain asioita on hankala korjata itse, pitää käydä ostamassa erikoistyökalut sitä varten. Sen jälkeen opetella miten korjaaminen tehdään. Kaikilta ei voi odottaa sitä.
Tässäpä se taas nähdään: ei kaupungissa asuva mitään autoa tarvitse, kun julkisilla pääsee ja polkupyörällä kuntokin kohoaa. Kavereiden ja kavereiden kavereiden autoon kyllä ollaan tunkemassa, kun tarve vaatii, mutta muuten kehuskellaan autottomuutta ja panetellaan autollisia.
Neuvo: kävele sinne korjaamolle sen pyöräsi kanssa, kyllä se mukana kulkee, jos pyörät vain pyörivät. Jolleivät pyöri, lainaa rengas tai aja bussilla lainaamaan tai ostamaan käytetty rengas korjaamolta - ei se maksa sen enempää kuin pyöränkuljetusteline kaverin autoon. Nyt on nii-in ihana ilmakin, ja jos jonnekin jaksaa ajaa pyörällä, jaksaa sinne kyllä kävelläkin. Ja juostakin voi.
Niin, ja tilataksiin kyllä mahtuu pyöräkin ja taksikeskuksen kanssa voit sopia asiasta. Voit lohduttautua sillä, että osa siitä taksimaksusta menee lopulta teiden rakentamiseen ja kunnossapitoon, ja voit taas pyyhällellä pyörälläsi tietä pitkin eikä tarvitse pellolla polkea.
Saako julkisissa kuljettaa pyörää? Ainakin junassa saa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:09"]
Kuinka kaukana on lähin lähijuna-asema? Pyörää voi kuljettaa junassa ruuhka-aikojen ulkopuolella. Myös metroon voi ottaa pyörän mukaan. Onko polkupyörä siinä kunnossa, että sitä voi taluttaa? Alle 10 km:n matka kyllä onnistuu pyörää taluttaen kohtuullisessa ajassa. Jos kerran asut pk-seudulla, niin luulisi 10 km:n säteellä joko olevan pyörähuolto, juna-asema tai metro.
[/quote]
Eikö ruuhka-aikaan saa kuljettaa junassa pyörää? Olen kyllä usein nähnyt pyöriä ruuhka-aikanakin junassa.
Kerro nyt asuinalueesi, niin etsimme sinulle lähimmän pyörähuollon.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:09"]
Kuinka kaukana on lähin lähijuna-asema? Pyörää voi kuljettaa junassa ruuhka-aikojen ulkopuolella. Myös metroon voi ottaa pyörän mukaan. Onko polkupyörä siinä kunnossa, että sitä voi taluttaa? Alle 10 km:n matka kyllä onnistuu pyörää taluttaen kohtuullisessa ajassa. Jos kerran asut pk-seudulla, niin luulisi 10 km:n säteellä joko olevan pyörähuolto, juna-asema tai metro.
[/quote]
Eikö ruuhka-aikaan saa kuljettaa junassa pyörää? Olen kyllä usein nähnyt pyöriä ruuhka-aikanakin junassa.
[/quote]Ei saa, ainakaan paikallisjunassa. Olen nähnyt, kun konduktööri heittää pihalle miehen, joka yritti tuoda pyörään junaa, jonka lähtöaika oli 10 minuuttia ennen VR:n virallisen ruuhka-ajan loppua. Se tuntui kyllä vähän turhan nipolta.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:33"]
Olenko ainoa maailmassa jolla on tällainen ongelma...? Miten te muut autottomat toimitte?
ap
[/quote]
Korjaan itse pyöräni. Toisaalta metro menee vierestä ja vajaan parin kilometrin säteellä on ainakin 1 pyöräliike jos haluaa puolittain kantaa tuon korjattavaksi. Metron varrellan on lisää.
Ei tietty hirveästi auta sinua, valitan :)