Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette "päästä" puolisoa yksin tai kaverien kanssa

Vierailija
08.07.2014 |

baariin tai reissuun tai yhtään minnekään missä ette itse ole mukana kyyläämässä. Kysymys teille. Mitä rakkaus mielestänne on, ilmeisesti ei ainakaan luottamusta ja toisen näkemistä itsestä erillisenä olentona? Onko se siis kontrollointia?

Toinen kysymys. Uskotteko että alkoholi panee uusia ajatuksia ihmisen päähän?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:57"]

baariin tai reissuun tai yhtään minnekään missä ette itse ole mukana kyyläämässä. Kysymys teille. Mitä rakkaus mielestänne on, ilmeisesti ei ainakaan luottamusta ja toisen näkemistä itsestä erillisenä olentona? Onko se siis kontrollointia?

Toinen kysymys. Uskotteko että alkoholi panee uusia ajatuksia ihmisen päähän?

[/quote]

Mun mies lakkasi käymästä baareissa kun löysi kultansa eli minut. Ei ole tarvinnut kieltää. Ihan mielenkiinnosta...miksi siellä baarissa pitää käydä, mikä tekee siitä itsenäisen ja luotetun henkilön paikan? Mä olen asunut monessa maassa eikä niissä miehet normaalisti juokse perhe-elämän alettua baareissa muiden kuin oman naisen kanssa. Tietty aina on joka paikassa poikkeuksia mutta tämä baariryyppyluottamusyömyöhään on ihan suomalainen juttu. Voi mun mies käydä yhdellä työkaverien kanssa mutta on ruoka-aikaan kotona niinkuin muutkin. Kuuluu tuonne huonommille neighbourhoodeille ne jutut joissa mies huitelee baareissa illat, on kyllä sen näköisiäkin sitten:) 

Vierailija
2/88 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:10"]Meillä mies käyttää joskus tekosyynä sitä, että mä en halua että hän lähtee ulos, jos hän itse ei jaksa lähteä baariin mutta ei saa sanotuksi sitä kavereilleen, ettei saa kotitossukan mainetta. Eli eipä se aina ole oikeasti siitä kiinni, etteikö puoliso päästäisi, totuus voi olla ihan toinen :)[/quote]

Mutta sinun väittäminen vittumaiseksi akaksi on parempi maineen kannalta?

[/quote]

Kaikkea ei tarvii ottaa aina niin vakavasti, mua itteäni tuo lähinnä naurattaa kun mies noin väittää :) Miehen kaverit on todella tuttuja mullekin ja tuntevat kyllä millanen oikeasti oon, et enpä usko niiden mua kovin vittumaiseksi uskovan :D

Ja sille joka kysyi eikö tuosta tule leimatuksi kotitossukaksi, en siis tarkoittanut tossun alla elävää vaan kotona viihtyvää, jotka on minusta ihan 2 eri asiaa.

Nro 65

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 65 jatkaa vielä. Ei aina tarvii sanoa, että "akka on vittumainen eikä päästä" vaan meillä mies sanoo, että vaimo haluaa viettää illan yhdessä. Vaikka se siis on enempi niin, että mies haluaa ja minä kyllä olisin päästänyt "ulkoilemaan" :) Vittumaisella ja läheisyyden kaipauksella on ero.

Vierailija
5/88 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "saa se mennä mutku ei se haluu"-tyypit on niiiiiiiin nähty. 99% takana on kontrollinhaluinen puoliso. Kyllä ne muuten kaveripiirissä tiedetään ketkä ei pääse koska vaimo kieltää.

Tuttavapiiriini kuuluu eräs nainen joka ei päästä miestään kavereiden kanssa juhlimaan, mutta itse käy monta kertaa vuodessa omien ystäviensä kanssa. On sanonutkin minulle ja parille muulle että "ei tykkää että Pertti käy yksin juhlimassa. Oon sanonut Pertille että kannattaako sinun mennä pikkujouluihin tai työpaikan iltamiin kun sinä oot aina kännissä semmonen. Järkevämpää jäädä kotiin". Ja ylläri pylläri, Pertti jää kotiin kun vaimo muutaman päivän natkuttaa tuota yhtä ja samaa. Lisättäköön vielä että Pertti on humalassa ihan ok ihminen, järkevämpi kuin moni muu.

Mieheni työkaveri on toinen. Kihlattu käy viikon ulkomaan matkoja ystävineen mutta mies saa tuskin kavereiden luona käydä iltakahvilla selvinpäin. Jos mies yrittää niin vaimo äkkiä keksii jotain kotihommia tms.

Molemmat naiset on muutenkin semmoisia riivinrautoja ettei haluta pahemmin tutustua. Ensimmäisen kanssa sattuneesta syystä joutuu toisinaan pakosta olemaan pari tuntia saman katon alla. Siinä on aina pari tuntia liikaa.

Vierailija
6/88 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 10:14"]Saa mennä jos haluaa, mutta krapulapäiviä, jolloin vain maataan ja haistaan, en voi sietää. Eli jos menee baariin, seuraava päivä pitää kyetä kuitenkin elämään normaalisti. Elämämme on juuri nyt kiireistä, ja valitettavasti joudun käyttämään jokaisen liikenevän hetken opintoihini. Siinä ei ole sijaa miesdarralle. Jos olemme eri paikoissa, saa tietenkin tehdä mitä haluaa.

[/quote]

Niin ja lisättäköön vielä että meillä on lapsia :D muutenhan asialla ei olisi väliä.

Vierailija
7/88 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää kyllä mietityttämään, kuinka vinoutunut käsitys tässäkin ketjussa joillakin on miehistä. Kommentoidaan heti "joojoo, miehes ei muka tykkää käydä baarissa, ite oot vaan niin karsee ja vittumainen akka et miehen on helpompi jäädä kotiin kuin kestää valitusta ja kostoselibaattia seuraavat 2 viikkoa". Eli ei voi olla olemassa miestä, joka ei halua mennä vetämään perseitä kaverien kanssa baariin. Kertoo kommentoijien omasta vinoutuneesta alkoholinkäyttökäsityksestä aika paljon...

Ihan oikeasti, kaikki ei tykkää kännätä ja baarissakin on aika hiton karseeta olla selvin päin. On miehiä, jotka tykkää ottaa yhden tai kaks kaljaa ja parantaa maailmaa kaverien kanssa ja saunoa, ei niit kiinnosta lähteä baariin kattomaan kun ihmiset vetää lärvit Ja puolitutut tulee jauhaa tyhjänpäiväsyyksiä.

Vierailija
8/88 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:03"]Minkäs mustasukkaisuudelle voi....se on kuin sairaus.

[/quote]

Silloin pitää löytää kumppani, joka tykkää leikkiä mielisairaanhoitajaa ja on läheisriippuvainen itsekin.

Vierailija
9/88 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:18"]

. Tietty aina on joka paikassa poikkeuksia mutta tämä baariryyppyluottamusyömyöhään on ihan suomalainen juttu. Voi mun mies käydä yhdellä työkaverien kanssa mutta on ruoka-aikaan kotona niinkuin muutkin. Kuuluu tuonne huonommille neighbourhoodeille ne jutut joissa mies huitelee baareissa illat, on kyllä sen näköisiäkin sitten:) 

[/quote]

Kiinnostava näkemys ja epäilemättä kuvastaa sinun ajatusmaailmaasi.

Itse en tätä ketjua ole missään vaiheessa tulkinnut pelkäksi baariinmenoketjuksi.

Olen ajatellut, että baariin meno kuvastaa tässä keskustelussa mitä tahansa ulkona käymisiä ilman puolison seuraa, pars pro toto -tyyppisenä aineksena, että keskustelu pääsee käyntiin.

Olisi nimittäin umpihullua jos pitäisi erikseen olla Päästätkö miehesi taidenäyttelyn avajaisiin -ketju, Päästätkö miehesi kaupunkisotaan -ketju jne jne jne.

Vierailija
10/88 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:03"]Minkäs mustasukkaisuudelle voi....se on kuin sairaus.

[/quote]

Silloin pitää löytää kumppani, joka tykkää leikkiä mielisairaanhoitajaa ja on läheisriippuvainen itsekin.

[/quote]

Täsmälleen.

Vierailija
11/88 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:45"]

Pistää kyllä mietityttämään, kuinka vinoutunut käsitys tässäkin ketjussa joillakin on miehistä. Kommentoidaan heti "joojoo, miehes ei muka tykkää käydä baarissa, ite oot vaan niin karsee ja vittumainen akka et miehen on helpompi jäädä kotiin kuin kestää valitusta ja kostoselibaattia seuraavat 2 viikkoa". Eli ei voi olla olemassa miestä, joka ei halua mennä vetämään perseitä kaverien kanssa baariin. Kertoo kommentoijien omasta vinoutuneesta alkoholinkäyttökäsityksestä aika paljon...

Ihan oikeasti, kaikki ei tykkää kännätä ja baarissakin on aika hiton karseeta olla selvin päin. On miehiä, jotka tykkää ottaa yhden tai kaks kaljaa ja parantaa maailmaa kaverien kanssa ja saunoa, ei niit kiinnosta lähteä baariin kattomaan kun ihmiset vetää lärvit Ja puolitutut tulee jauhaa tyhjänpäiväsyyksiä.

[/quote]

Minä kirjoitin viestin nro 73 (se jossa kerroin 2:sta riivinraudasta). Nuokin miehet on käyneet sinkkuaikoina baarissa yhtä usein kuin muut kaveripiirin miehet. Heillä se baarissakulkeminen (tai ylipäätään missään kulkeminen) on stopannut melkolailla heti kun ovat löytäneet nuo kumppaninsa ja juttu on vakavoinut tapailuasteelta seurusteluksi. Tunnen lisäksi pari tyyppiä jotka käyvät todella harvoin baarissa, eivät ole käyneet käyneet myöskään nuorena sinkkumiehenä. Ja niinkuin viestissäni kirjoitin, 99% takana on se kontrollinhaluinen nainen.

Vierailija
12/88 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio tuo, että fiksumpaa puhua laajemmin kuin baareista.

Minä tunnen pari tapausta joissa miehen ulkonaliikkumiset tyssäsivät uuteen naisystävään. Ja kyse on miehistä joilla on tai oli paljon kiinnostusta ja älyllistä uteliaisuutta esimerkiksi erilaisia kulttuuririentoja kohtaan.

Todella mustasukkaisille mikä vaan itsestä erillinen projekti tai muu itsenäisyyden osoitus on mieletön uhka. 

Vierailija
13/88 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tuollaista liimasuhdetta.

Vierailija
14/88 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies petti kerran ja siitä huolimatta "päästän" niin baariin kuin muuallekin. Olen päättänyt etten estä menemästä, sillä pettämiseen ei tarvita kuin työpäivän kahvitauko. Pettää voi myös ajatustasolla, rakastumalla toiseen ja sitä ei kukaan pysty toisessa kontrolloimaan. Miehelle olen sanonut että toiste jos erehtyy, meidän suhde loppuu sillä sekunnilla. Hän tietää että minun sanani pitää. Loppu on hänestä itsestään kiinni.

Vierailija
15/88 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:45"]

[/quote]

Ei täällä olla sanottu, etteikö voisi olla tai olisi miehiä, jotka ei tykkää mennä vetämään lärvit baarissa. Suurin osa on sellaisia, jotka ottavat sen yhden pari, viettävät aikaa ja juttelevat kavereiden kanssa ja sitten pois.  Mutta tiivis, vuosia yhtä ollut ystäväpiiri tietää kyllä tasan ne rouvat, jotka eivät päästäisi miehiään yhtään mihinkään - baarit nyt vain on yksi esimerkki - on ihan turha selittää, että ei se mies oikeasti halua mennä, vaan olla kotona ulkoiluttamassa terrierejä ja katsomassa sen jälkeen Ajankohtaisen kakkosen.

Vierailija
16/88 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö teidän miehet pääse siis edes leffaan ilman teitä? Tai syömään, teatteriin, lenkille, työkaverin luo, minnekään??

Vierailija
17/88 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko itse että teitä vastaavasti rajoitetaan?

Vierailija
18/88 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette noin ankeissa liitoissa?

Vierailija
19/88 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn.

Vierailija
20/88 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs mustasukkaisuudelle voi....se on kuin sairaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan