Netistä ulkomailta tilaaminen= moraalinen ongelma?!
Tilaan usein ulkomaisista nettikaupoista esim. vaatteita, kosmetiikkaa, kampaamotuotteita, yms käyttötavaraa. Vähän nettikauppojen valikoimaa selailemalla olen säästänyt isoja summia. Samoja tuotteita löytää ulkomaisista kaupoista niin paljon edullisemmin mitä Suomesta.
Noh, erään ystäväni mielestä teen väärin, koska nettiostamiseni ei tue suomalaista yrittäjyyttä!! Miten te muut netistä ostajat, koetteko toimivanne eettisesti arveluttavasti?
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:07"]
JOKAINEN NETISTÄ TILATTU TAVARA VIE TYÖPAIKAN SINUN YSTÄVÄLTÄSI TAI MIKÄ PAHINTA; IHAN KOHTA - SINULTA!!!
[/quote]Hyvä. Eläteille pitääkin antaa monoo
Vertailen todella paljon hintoja. Minä en maksa yhtään ylihintaa. Suomalaisten hinnat jää niin kauas että valitettavasti ei ole mahdollista tehdä kauppaa heidän kanssa.
Suurin osa ihmisistä ajattelee niin, että hankkii tavarat, palvelut sieltä, mistä saa haluamansa edullisimmin. Ei yksittäisen kuluttajan niskaan voi laittaa yritysten pärjäämistä. Yrittäjät voivat saada asiakkaita olemalla jotenkin houkuttelevampia kuin nuo ulkomaiden nettikaupat. Hyväntekeväisyydellä ne eivät pysy pystyssä.
On tosiaan vähän outoa syyllistää kuluttajaa hintatietoisuudesta. Ei minulle tule hyvä mieli siitä, että maksan suomalaisen kauppiaan pussiin kolminkertaisen hinnan jostain tavarasta ja haen sen itse kaupasta (vaikka olisin tilannut sen netistäkin!), vaan siitä että onnistun löytämään hyvän tarjouksen ja saan tuotteen kotiin asti kannettuna. Ja mikä hitto siinä on, että ulkomailta tilatessa kuljetuskustannukset on AINA paljon pienemmät?
Suomessa kaikki on hiton kallista. Jos alkaisin maksaa kaikesta suomihintaa, eläisin moninkertaisesti yli varojeni.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:56"]Eu:n sisältä tavarat tulee nopeammin kuin suomen sisäisesti, ilman alvia ja tulleja.
[/quote]
Alvit maksat siihen eu-maahan missä ostoksesi teet ja eiköhän kyseinen maa ole tullitkin perinyt jos tuote on alunperin muualta eu:hun tullut.
[/quote]
Jos tilaa EU:n sisältä niin ei tule mitään tulleja
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 10:36"]
On tosiaan vähän outoa syyllistää kuluttajaa hintatietoisuudesta. Ei minulle tule hyvä mieli siitä, että maksan suomalaisen kauppiaan pussiin kolminkertaisen hinnan jostain tavarasta ja haen sen itse kaupasta (vaikka olisin tilannut sen netistäkin!), vaan siitä että onnistun löytämään hyvän tarjouksen ja saan tuotteen kotiin asti kannettuna. Ja mikä hitto siinä on, että ulkomailta tilatessa kuljetuskustannukset on AINA paljon pienemmät?
Suomessa kaikki on hiton kallista. Jos alkaisin maksaa kaikesta suomihintaa, eläisin moninkertaisesti yli varojeni.
[/quote]
Näin se on! Siinä syy miksi monet on velkaantuneet pahasti. Ostetaan liian kallista mihin ei ole varaa. Ovat joutuneet mainosten uhreiksi ja ostaneet osamaksuilla mahdollisesti sellaista mitä ei oikeastaan tartte ja jättimäiseen hintaan jättimäisillä koroilla. Sääliksi käy niitä "rikollisten" uhreja.
Suomalainen verkkokaupan pitäjä ei ole mikään yrittäjä vaan välikäsi, joka rahastaa ylihintaa tyhmiltä. Kaikki suomalaiset verkkokaupat joutaa mennä konkurssiin heti