Netistä ulkomailta tilaaminen= moraalinen ongelma?!
Tilaan usein ulkomaisista nettikaupoista esim. vaatteita, kosmetiikkaa, kampaamotuotteita, yms käyttötavaraa. Vähän nettikauppojen valikoimaa selailemalla olen säästänyt isoja summia. Samoja tuotteita löytää ulkomaisista kaupoista niin paljon edullisemmin mitä Suomesta.
Noh, erään ystäväni mielestä teen väärin, koska nettiostamiseni ei tue suomalaista yrittäjyyttä!! Miten te muut netistä ostajat, koetteko toimivanne eettisesti arveluttavasti?
Kommentit (68)
Ostan Suomesta niitä tuotteita, jotka ovat täällä vain vähän kalliimpia kuin muualla. Jos taas hinnassa alkaa olla isompi ero, niin itsekkäästi ajattelen ja tilaan sieltä, mistä saa halvalla. Ehkä pari sellaista pikkukauppaa on kotikaupungissani, että omistaja on siellä niin mukava, että niistä tulee ostettua vaikka hinnat ovatkin vähän korkeita.
Ja toisaalta sen rahan, jonka jossain isommassa ostoksessa säästän, voin käyttää täällä vaikka ravintolaan tai muuhun palveluun.
hei, laittakaa vielä muita hyviä ulkkis nettikauppoja, pliis! pari hyvää tuli jo, laitoin bookmarkkeihin.
Ulkomailta kaupat ja ketjut ne hankkii yhtälailla joten se ei ole mitenkään väärin pyörittää pientä yksityisyrittäjyyttä ja tilata ne itte. Globaalimarkkinatalous vallitsee.
joo... Tuntuis hölmöltä maksaa tuplahinta Suomessa tuotteesta, jonka saa netistä puolet halvemmalla ( ja jos on EU maasta tilattu, niin silloinhan mitään tulleja tms ei tarvii maksaa). Ja useissa ulkomaississa nettikaupoissa postikulut kuuluu tuotteen hintaan/ tai on paljon Suomalaisten nettikauppojen postikuluja halvemmat.... niin hassua kuin se onkin.
Eu:n sisältä tavarat tulee nopeammin kuin suomen sisäisesti, ilman alvia ja tulleja.
No ainakaan sellaisen ihmisen ei pidä valittaa suomen työttömyys ja rätallusongelmia. Itse myös ostan mistä halvimmalla saa koska olen köyhä yrittäjä. Jos olisin rikas, ostaisin kotimaista. Vois sanoa kierteeksi. Jos käyttäisitte mun eli suomalaisen yrittäjän palveluja, voisin tarjota enemmän työpaikkoja ja ostaa itsekin kotimaisilta yrittäjiltä. Onhan Se oikeasti törkeää ostaa ulkomailta.
Ei ole minulle mitään ongelmaa. Olen perheellinen opiskelija ja rahat riittää nippanappa kun tilaa netistä pakolliset. Auton osat Virosta, vaatteet sieltä mistä ebay näyttää halvimmalla löytyvän ja niin edelleen.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:56"]Eu:n sisältä tavarat tulee nopeammin kuin suomen sisäisesti, ilman alvia ja tulleja.
[/quote]
Alvit maksat siihen eu-maahan missä ostoksesi teet ja eiköhän kyseinen maa ole tullitkin perinyt jos tuote on alunperin muualta eu:hun tullut.
Pääministeri ja kaikki politikot on paasanut että nyt on pakko säästää. Valtio, kaupungit, kunnat, kaikki säästää. Meidän pitää vähentää kulutusta sekä säästää. Ostamalla kalliilla se ei toteudu joten siksi pitää hankkia ulkomailta. Turhaa kenenkään moraalisoida kun tilanne on katastrofaalinen
Mun mielestä on kans hölmöä ostaa suomesta sama tuote moninkertasella hinnalla,jonka saa ulkomailta halvemmalla.
Esimerkki: Tilasin vastikään ebaystä yhden leivonta/koristelutarvikkeen hintaan 0,99 puntaa eli reilu euron (sisälsi postikulut). Muutaman päivän päästä näin tismalleen samanlaisen tuotteen paikallisessa sekatavarakaupassa hintaan 8,90€.
älytöntä!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:00"]
No ainakaan sellaisen ihmisen ei pidä valittaa suomen työttömyys ja rätallusongelmia. Itse myös ostan mistä halvimmalla saa koska olen köyhä yrittäjä. Jos olisin rikas, ostaisin kotimaista. Vois sanoa kierteeksi. Jos käyttäisitte mun eli suomalaisen yrittäjän palveluja, voisin tarjota enemmän työpaikkoja ja ostaa itsekin kotimaisilta yrittäjiltä. Onhan Se oikeasti törkeää ostaa ulkomailta.
[/quote]
perustelisitko tuota viimeistä lausetta?
JOKAINEN NETISTÄ TILATTU TAVARA VIE TYÖPAIKAN SINUN YSTÄVÄLTÄSI TAI MIKÄ PAHINTA; IHAN KOHTA - SINULTA!!!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:00"]
[/quote]
perustelisitko tuota viimeistä lausetta?
[/quote]periäusteluna edeltävät lauseet. Kai me halutaan että meille olisi töitä täällä suomessa mutta jos ostetaan ulkomailta niin työpaikat vaan vähenee entisestään. Sano jo vielä kerran?
Ja 32 jatkaa toisella esimerkillä: tilasin ebaysta häihimme organza-kaitaliinaa, 1,90puntaa 15metrin rulla (ei postikuluja). Häiden alla kun olimme tilaamassa kukkakaupasta hääkukkia,myyjä kauppasi meille tismalleen saman merkkista organzaa, juurikin 15metrin rullassa. Hinta 12€/rulla! Sanoin että tilasin jo netistä. Myyjä kysyi hieman ivallisesti "no,paljoko maksoit". Meni hiljaiseksi kun sanoin että alle 3€ per rulla.
Ainakin kosmetiikassa monet tuotteet ovat monikertaisen kalliita Suomessa, ei olisi niihin varaa täällä. Jos olisin rikas, teettäisin varmaan vaatteet mittatilauksena tai ostaisin suomalaista retroa, sillä olisi ihan kiva tukea käsityöläisiä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:09"]Ja 32 jatkaa toisella esimerkillä: tilasin ebaysta häihimme organza-kaitaliinaa, 1,90puntaa 15metrin rulla (ei postikuluja). Häiden alla kun olimme tilaamassa kukkakaupasta hääkukkia,myyjä kauppasi meille tismalleen saman merkkista organzaa, juurikin 15metrin rullassa. Hinta 12€/rulla! Sanoin että tilasin jo netistä. Myyjä kysyi hieman ivallisesti "no,paljoko maksoit". Meni hiljaiseksi kun sanoin että alle 3€ per rulla.
[/quote]mistä ne saa ulkomaill ostaa noilla hinnoilla? Itse olen vahvasti mukana ulkomaankaupassa ja tiedän että valmistajat myy samoilla hinnoilla ympäri maailmaa. Vain konkurssiin menossa olevat yritykset voi myydä halvalla mut onhan Se täällä Suomessakin nähty. Nettikaupat jotka jakeli joka ilta hyviä alekoodeja facebook sivuillaan, on väistämättä joutuneet lopettamaan kauppansa. Ilman katetta ei kauppa pyöri.
Jos oltais rikkaita niin tottakai ostettais suomalaista vaikkei täällä kauheesti mitään tehdä enää kun teollisuus on siirretty ulkomaille. Nyt ei saa velkaantua entisestään joten kaikkien on pakko miettiä mitä tekee. Myydään ne suomalaiset tuotteet ulkomaille ja vastaavasti jatketaan edullisten ostosten teko ulkomailta. Mitä muutakaan voidaan tehdä
Pakko myöntää, että rahat on niin tiukilla, ettei ole "varaa" suosia suomalaista. Suomessa on eläminen/ruoka niin kallista, että kaiken muun minkä pystyn, tilaan edullisesti netistä.
Kyllä monet hinnat on 15 osaa suomen hintatasosta ja silloin ei ole kyse mistään konkurssimyynnistä vaan siitä että markkinahinta jolla kannattaa myydä on sellainen
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:47"]
Vaatteita löytyy esim: www.asos.com
kosmetiikkaa ja kampaamotuotteita: www.feelunique.com , www.lookfantastic.com , www.beautybay.com
googlettamalla löytyy vaikka kuinka paljon lisää, tuossa muutama esimerkki :)
[/quote]
Käy katsomassa www.kik.de hintoja!
[/quote]
Kik.de on sellaista halpisroskaa että sitä en toivoisi kenellekään... Terveisiä Saksasta