Voiko juoda vihreää teetä illalla?
Vaikuttaako unen saamiseen? Kun siinä kuitenkin kofeiinia on.
Kokemuksia?
Kommentit (7)
Vihreässä teessä on kofeiinia, mutta vähemmän kuin tavallisessa teessä. Jos olet herkkäuninen, kokeile Rooibosia, siinä ei ole kofeiinia ollenkaan ja maku on oikein mukava, teemäinen (rooibos tehdään rooibos-kasvista, ei ole teetä). Lisäksi rooibosilla on todettu olevan yhtä paljon positiivisia terveysvaikutuksia kuin vihreälläkin teellä.
Mm. Lidlistä saa oivia rooibos-teepusseja, itse tykkään mm. appelsiinilla maustetusta.
Kakkonen, mistähän tuo mahtaa johtua, koska teessä on vain noin puolet kahvin kofeiinimäärästä ja vihreässä teessä keskimäärin puolet tavallisen teen kofeiinimäärästä.
Joten LUULISI kahvin valvottavan selvemmin.
3
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 18:35"]
Kakkonen, mistähän tuo mahtaa johtua, koska teessä on vain noin puolet kahvin kofeiinimäärästä ja vihreässä teessä keskimäärin puolet tavallisen teen kofeiinimäärästä.
Joten LUULISI kahvin valvottavan selvemmin.
3
[/quote]
Niin no se voi vaikuttaa, että juon teeni niin isoista laareista. :D Tosin olen saattanut juoda kahviakin isosta mukista kymmeneltä illalla ja nukkunut silti hyvin.
Komppaan rooibosta ja hunajapensastee on myös hyvää.
2
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 18:33"]
Vihreässä teessä on kofeiinia, mutta vähemmän kuin tavallisessa teessä. Jos olet herkkäuninen, kokeile Rooibosia, siinä ei ole kofeiinia ollenkaan ja maku on oikein mukava, teemäinen (rooibos tehdään rooibos-kasvista, ei ole teetä). Lisäksi rooibosilla on todettu olevan yhtä paljon positiivisia terveysvaikutuksia kuin vihreälläkin teellä.
Mm. Lidlistä saa oivia rooibos-teepusseja, itse tykkään mm. appelsiinilla maustetusta.
[/quote]
Rooibos on mun iltajuoma tällä hetkellä. Päivällä juon mustaa teetä 3-5 kuppia, harvoin vihreää. Kyselen tästä kun haluaisin lisätä vihreän teen juomista, mutta en haluais luopua mustasta. Haluun sen kofeiinin! :) Mutta rooiboksen voisin vaihtaa vihreään.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 18:44"]
[/quote]
Rooibos on mun iltajuoma tällä hetkellä. Päivällä juon mustaa teetä 3-5 kuppia, harvoin vihreää. Kyselen tästä kun haluaisin lisätä vihreän teen juomista, mutta en haluais luopua mustasta. Haluun sen kofeiinin! :) Mutta rooiboksen voisin vaihtaa vihreään.
[/quote]
Voithan juoda vihreää ja vetää kofeiinipillereitä?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 18:44"]
[/quote]
[/quote]
Voithan juoda vihreää ja vetää kofeiinipillereitä?
[/quote]
Tarkoitukseni on ollut (epäonnistuneesti kai) ilmaista että haluan päivällä kofeiiinia ja illalla en. Ja että en haluais vaihtaa päiväjuomakseni vihreää teetä mustan sijaan. Siksi siis mietin onko vihreässä teessä liikaa kofeiinia unen saantia ajatellen. AP
En joisi. Tee valvottaa minua pahemmin kuin kahvi