Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pitkästä aikaa innostunut meikeistä. Eilen ostin peitevoidetta, laitetaanko se meikkivoiteen päälle?

Vierailija
23.07.2026 |

Sillä lailla sen aamulla laitoin ja näyttää ihan ok:lta... ostin myös aika nätin värisen rajauskynän mutta ei se paljon erotu, tai mulla on niin rasvaiset luomet että se äkkiä häviää. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laitetaan.

Vierailija
2/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mitenkin tykkää tehdä. Toiset käyttävä  peiteainetta ennen meikkivoidetta, toiset jälkeen ja kolmannet sekä että. Ei ole mitään ainoaa oikeaa tapaa. 

Kannattaa mahdollisesti sijoittaa luomivärinpohjustajaan. Se auttaa rasvoittuvien luomien kanssa ja pidentää rajauksenkin kestoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sitä niihin kohtiin, joissa on värivirheitä, esim. silmien alle, punoittaviin kohtiin, finneihin, maksaläiskiin yms. Pidä meikkivoidekerros mahdollisimman ohuena, ettei tule kakkunaamaa. Joskus voi riittää ihan vain peitevoidekin, meikkivoide sitten isompaan laittautumiseen.

Vierailija
4/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistankohan oikein että joskus ysärillä oli niin että ensin peitettiin peitevoiteella näpyt yms ja sitten laitettiin meikkivoide. 

Vierailija
5/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistankohan oikein että joskus ysärillä oli niin että ensin peitettiin peitevoiteella näpyt yms ja sitten laitettiin meikkivoide. 

Oli, mutta nykyään suositellaan päinvastaista järjestystä: ensin ohut kerros meikkivoidetta ja sen jälkeen peitevoide niihin kohtiin, joihin tarvitaan enemmän peittävyyttä.

Vierailija
6/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitevoide laitetaan yleensä vasta meikkivoiteen jälkeen niihin kohtiin, jotka vielä kaipaavat lisää peittoa (esim. silmänaluset, punoitukset tai näpyt). Silloin sitä ei tarvitse käyttää liikaa ja lopputulos pysyy luonnollisempana.

Vierailija
7/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän syystä noi kaksi alapeukkua on tulleet?🤔

Vierailija
8/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka mitenkin tykkää tehdä. Toiset käyttävä  peiteainetta ennen meikkivoidetta, toiset jälkeen ja kolmannet sekä että. Ei ole mitään ainoaa oikeaa tapaa. 

Kannattaa mahdollisesti sijoittaa luomivärinpohjustajaan. Se auttaa rasvoittuvien luomien kanssa ja pidentää rajauksenkin kestoa.

Mikä olisi hyvä? Pohjustaja siis

Vierailija
9/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapaan laittaa samoin tein meikkivoiteen täplinä kasvoille, poskille varjostukset, punan ja peitevoiteen silmien alle ja nenänpieliin ja blendaan sitten sienellä koko hässäkän kerralla. Jos laittaa kaikkea päällekkäin, tulee helposti liian paksu meikki.

Vierailija
10/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tapaan laittaa samoin tein meikkivoiteen täplinä kasvoille, poskille varjostukset, punan ja peitevoiteen silmien alle ja nenänpieliin ja blendaan sitten sienellä koko hässäkän kerralla. Jos laittaa kaikkea päällekkäin, tulee helposti liian paksu meikki.

En mä noita varjostuksia käytä ollenkaan. Poskipunaa laitan kyllä. Meikkivoide on tosi ohut, välillä laitan kivipuuterista lopuksi isolla sudilla otsalle, nenän seutuun ja leukaan vähän puuteria.

Vierailija
11/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä innostu meikeistä, kuormittavat turhaan ympäristöä ja isossa osassa meikkejä käytetään edelleen eläinkokeilla testattuja aineita. Ei ole meikkaaminen kenenkään muun elävän olennon kärsimyksen arvoista.

Vierailija
12/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mestarimeikkaaja.

Olen jopa tehnyt ystäväni

kihlajaiskuvien

meikin/hiukset/stailauksen

parin fotosessioon.

(Tämä taitaa olla tróllaus.

Ap osaa kyllä). 

Landella en meikkaa kauppaan

> siitä seuraavan ei-halutun 

maskuliinisen huomion

(ja mahd. naisten kateuden) 

takia. E

Vierailija
13/13 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen mestarimeikkaaja.

Olen jopa tehnyt ystäväni

kihlajaiskuvien

meikin/hiukset/stailauksen

parin fotosessioon.

(Tämä taitaa olla tróllaus.

Ap osaa kyllä). 

Landella en meikkaa kauppaan

> siitä seuraavan ei-halutun 

maskuliinisen huomion

(ja mahd. naisten kateuden) 

takia. E

Joo kyllä meikkaaminen on hyvä aihe trollaukseen, niin epätavallista se on. Herättää väkisin suuria tunteita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme