87-VUOTIAS MIES AIHEUTTI NAISELLE AIVOVAMMAN
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014070818473024_uu.shtml
Heinolan Itä-Hämetalon pihalla sattui maanantaina puolenpäivän aikaan vakava onnettomuus, kertoo Etelä-Suomen Sanomat.
Kommentit (15)
Mua kauhistuttaa nämä vanhat tuolla liikenteessä. Jo ikäkin saa kauheita aikaan (et näe/kuule, pää ei käänny, et pysy omalla kaistalla...) saatika oikeat virheet.
Kortti pois. Ikäkin jo sellainen. Tajuaakohan edes mitä tapahtui??? Epäilen!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 17:40"]Kortti pois. Ikäkin jo sellainen. Tajuaakohan edes mitä tapahtui??? Epäilen!
[/quote]
Niinpä tai muistaako.
Mä aion lopettaa ajamisen 65-vuotiaana. En aio olla kuten isäni, joka kiukutteli ajokortin poisottamisesta, vaikka se otettiin erittäin heikon näön takia. "Kyllä minä näen missä ne tien reunat on", voi elämän kevät!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 17:41"]Ei ollut vissiin jarruja.
[/quote]
Juu, kun vasta esteeseen pysähtyi.
Onkin kehittävää pitää lähes 100v korttia. Kuka tällaisista vastaa, lääkäri?
En ymmärrä kyllä miten tämän ikäiselle saa olla enään kortti. Eihän moni ole edes elossa tuossa iässä.
Kyllä tuon ikäinen pitäisi jo olla kortiton vaikka olisi kuinka hyväkuntoinen tahansa. Kyllä aistit ja kaikki muut heikkenee siinä määrin et voi voi. Ja romahdus voi tapahtua hetkessä. Ei henkilö itse tajua välttämättä jättää korttia hyllylle.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 17:40"]Kortti pois. Ikäkin jo sellainen. Tajuaakohan edes mitä tapahtui??? Epäilen!
[/quote]
Toivotaan.
En tiedä onko tuo enään mikä onnettomuus jos satavuotias on ratissa. Sama kun pistätte haulikon käteen ja ihmettelee kun ruumiita tulee summamutikassa.
Nuoret vs. vanhat autoilijat 4 -0.
En ymmärrä että mitä tämän ikäinen tekee enään autolla. Kulkekoot inva-taxilla. Missähän oli tämänkin omaiset. Ei ainakaan kuljettamista vanhusta. Miten tuon ikäinen edes liikkuu yksin. Mikä on omaisten vastuu jos ikälopulla on kortti. Hehän siinä arjessa ovat lähimpänä.
Vieläkö patu lähtee jo huomenna ajamaan. Ei se muista enään...
Kaikilla sitä kortti onkin!
Ehdoton YLÄRAJA olisi mielestäni 80v. Ja tilanteesta riippuen jo aiemmin, vaikka 18v eli ei korttia ollenkaan.