Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sukulaisen kuolema ja raha-asiat

Vierailija
24.07.2014 |

Täällä tuntuu olevan aina porukkaa mitkä tietävät kaikesta kaiken joten kertokaa.

Äiti tekee kuolemaa, sillä ei ole mitään omaisuutta, mutta pelko on että sillä on velkoja?

Äiti siis hylkäsi lapsensa, minut ja siskoni -80 luvulla ja teki velipuolen -80-90luvun vaihteessa, joskus aikoinaan oltiin sen luona joskus, velipuolen isä oli ihan hullu, ryyppäsi, hakkasi mutsia ym. Erosivat joskus en tiedä milloin, viimeeksi olen käynyt mutsin luona -90luvun lopulla silloinkaan se ei ollut kotona, velipuolen olen nähnyt huutamassa pinnasängyssä viimeksi.

Systeri piti yhteyttä siihen enemmän, mutta se loppui siihen kun lainasi sille rahaa eikä meinannut saada niitä takaisin ja kerrankin oli sopinut menevänsä sen luokse eikä siellä ollut ketään kotona, puhelimeen ei vastattu ja systeri joutui ajamaan 300km takaisin kotiin,akka oli ollut ryyppäämässä jonkun äijän kanssa.

Laitoin sähköpostia mutsille kun meidän lapsi syntyi, sen jälkeen yritti soittaa mutten vastannut ja alkoi tekstiviesti häiriköinti, on mun syy että sen elämä on huonoa, ei näe lapsenlastaan, sairauskin on minun vika ym. Kaikkea paskaa mitä voi keksiä.

Ei olisi pitänyt mitään kuvia lähettää eikä ilmoitella mistään pennustakaan.

Nyt ilmoitettiin että tekee kuolemaa, syöpä mikä levinnyt joka paikkaan.

Jos akalla on velkaa pitääkö minun, systerin ja velipuolen maksaa niitä?

Täytyykö meidän maksaa hautaus ym. Kulut?

Vituttaa koko touhu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, velat ei periydy ja sossu kyllä maksaa hautauskulut. Ota sitten aikanaan yhteyttä äitisi asuinpaikan sossuun.

Vierailija
2/10 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tehdään perukirjaja toimitetaan se verottajalle ja velkojille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy ilmi, että on vain velkoja, voit olla vastaanottamatta perintöä. Luovut siitä. Sossu hautaa

Vierailija
4/10 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat periytyvät ellette hae kuolinpesää konkurssiin ettekä jaa mitään omaisuutta pesästä. 

Vierailija
5/10 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:11"]

Velat periytyvät ellette hae kuolinpesää konkurssiin ettekä jaa mitään omaisuutta pesästä. 

[/quote]

Höpö höpö. Laki on muuttunut.

Vierailija
6/10 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesää ei todellakaan tarvitse hakea konkurssiin. Perukirja täytyy tehdä 3 kk kuluessa omaisen kuolemasta ja lähettää velkojille kopio perukirjasta.

Vierailija
7/10 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:11"]

[/quote]

Höpö höpö. Laki on muuttunut.

[/quote]

Luepas tämä

http://www.laki24.fi/pepe-kuolinpesavelat-osakasvelkavastuu.html

Vierailija
8/10 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään omaisuutta ei ole ja maksaako sossu jos muut ovat töissäkäyviä paitsi velipuoli?

Ap.

Vierailija
9/10 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautauskuluihin haetaan toimeentulotukea. Kun äitisi kuolee, ole yhteydessä sen paikkakunnan sosiaalivirastoon missä hän asui. He neuvovat kyllä.

Vierailija
10/10 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa  hautauksen, jos vainajalla (kuolinpesällä) ei ole varoja. Lasten ei tarvitse maksaa, vaikka olisivat miljonäärejä. Tietty jos tahtoo paremman arkun ja kukkia arkulle jne., niin ne joutuu maksamaan, mutta periaatteessa varattoman hoitaa hautaan kunta. Eikä hautajaisiin tarvitse mennä, seurakunta huolehtii siunaustilaisuuden ilman omaisiakin.