Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla kotisi sisustus eroaa ns tavallisesta massasisustuksesta?

Vierailija
04.07.2021 |

Itselläni on esimerkiksi sisustuksessani goottilaisia paloja, paljon samettia, vintagea ja eri värejä. Ripustan seinälle omatekemää taidetta. Myös Harry Potter fanijuttuja ja sisustusjuttuja on esillä ja ne yleensä herättävät vierailijoiden huomion.

Tyyliäni voisi kuvailla mystiseksi maksimalismiksi.

Kommentit (432)

Vierailija
401/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ehkä hiukan keskivertoa vähemmän tavaraa, lisäksi meillä on olohuoneessa kirjahylly, sekä koululaisen huoneessa, kirjahyllyissä pääosin kirjoja vielä kaiken lisäksi :)

Muuten ihan Ikea-koti valitettavasti käytännönsyistä, pari poulsenin valoa.

Vierailija
402/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjahylly (kaksikin) ja kirjoja.

Tällä pääsee kohta jo todella eksentrisen ihmisen kirjoihin (hah hah) kun enenevä osa porukasta vapaa ajallaan vain vahtaa jotain netflixejä, runkk44 älypuhelintaan, tai korkeintaan kuuntelee "äänikirjoja".

Mä muistan että mullakin oli lapsena 80-luvulla "äänikirjoja". Oli c-kasetilla muistaakseni Liisa ihmemaassa, Röllin seikkailuja.

Sitten minä opin lukemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoia kirjoitti:

Tällä pääsee kohta jo todella eksentrisen ihmisen kirjoihin (hah hah) kun enenevä osa porukasta vapaa ajallaan vain vahtaa jotain netflixejä, runkk44 älypuhelintaan, tai korkeintaan kuuntelee "äänikirjoja".

Mä muistan että mullakin oli lapsena 80-luvulla "äänikirjoja". Oli c-kasetilla muistaakseni Liisa ihmemaassa, Röllin seikkailuja.

Meilläkin on kirjahylly (tai itseasiassa kolme tai neljä laskutavasta riippuen) ja kirjoja, tosin kirjastoakin käytetään. Sen lisäksi aktiivikäytössä Storytel josta sekä luetaan että kuunnellaan. Ja Netflix ja älypuhelimetkin. Miksi nämä sulkisi toisensa pois?

Vierailija
404/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotini sisustusta joku voisi kutsua sillisalaatiksi, koska suurin osa huonekaluistani on itseni tekemiä, joissa olen käyttänyt erilaisia puumateriaaleja ja pintakäsittely menetelmiä. Tämä on tietoinen valinta ja ei varmasti ole kellään samanlaista!

Vierailija
405/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset huonekalut , osa mustaa. Esim ruokapöydän tuolit on mustat.

Sohvapöytä valkoinen arkku jossa mustat helat.

Todella paljon värikästä 60- 70 luvun suomalaista lasia, pulloja ja maljakoita. Ja mariskooleja seinällä.

Rakastan väristä laadukasta lasia.

Tällä hetkellä on ongelmana vähän se että hyllytilaa on liian vähän. En halua tauluja tms seinälle, maljakot on kauniimpia sisustusesineitä.

Tykkään että kotini on hyvin kaunis.

Muutama viherkasvi lisäksi.

Vierailija
406/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valkoisia seiniä.

Ei tehosteseiniä.

Pintamateriaalit vastaavat talon rakennusaikakautta. Ovat siis uusia, mutta samoja kuin 100 vuotta sitten on käytetty.

Väreissä ja kuoseissa ei ole säästelty. 

Keittiö on oma huoneensa, jossa on ovi, eikä pelkkä kaapistonpätkä televisionkatselutilan seinällä.

Vierailija
407/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana koti. Ei varmasti ole massasisustusta. Perinteiset sisustusmerkit puuttuu. Puuttuu Ikea, Pentik, Artek, Vallila, Marimekko ym. Kotini ei ole nähnyt bohoa, maalaisromanttisuutta, puhumattakaan home-tyylistä.

Mitä täällä sitten on? Täyspuuta, kalusteet ja kaapistot on täyspuuta, on parkettia, hillittyjä väri- tai kuviotapetteja, kirjahyllyjä, paljon kirjoja, piano ja muita soittimia. Seinillä joko perittyä taidetta, ryijyjä tai lasten teoksia. Jokunen kehystetty valokuva perheestä. Laadukkaat nahkasohvat, itsekudotut matot. Paljon hyvinvoivia viherkasveja. Ei verhoja, vaan paljon valoa ja ikkunoita. Meillä ei ole koriste-esineitä, kaikilla tavaroilla on jokin tarkoitus. Valkoista ei ole missään, ei kyllä mitään retrovärejäkään. Sisustus on ollut sama viimeiset 15 vuotta. Meillä on vieraiden mukaan tosi kodikasta.

Vierailija
408/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrokselloisuus, kaikkea ei ole ostettu kerralla eikä todellakaan muodin mukaan.

Itse tehty taide ja ikonit, anopin tekemät upeat shaalit ja matot. Tuunatut huonekalut. Perintöastiat ja lasiesineet. 

Vierailija
409/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värikkyys on tämän päivän trendi ja asiaan 'kuuluu' haukkua valkoista. Jonkun ajan päästä sitten haukutaan kirkkaita värejä, kasveja ja vintagea, samettia, ym. mitä nyt tällä hetkellä käytetään. 

Sisustustrendit ovat ihmisten manipulointia ostaa aina uutta, vaikka nyt pitäisi luontoa säästää.

Valkoisen haukkuminen alkoi varmaan sisustussuunnitteloijoiden suusta. Paananenkin on sitä sanonut.

Syystä, että ihmiset eivät jämähtäisi samaan trendiin, ja saataisiin myytyä taas jotain uutta.

Älkää olko niin aivopestäviä, vaan tehkää oman näköinen koti, joka kestää aikaa.

Minulla on valkoinen pohjavärinä, mutta yhdistän siihen värejä ja puuta. En aio muuttaa sitä Markon vuoksi.

Olet aivan oikeassa, muuten, mutta Paananen on aina puhunut värien puolesta. Silloinkin, kun ihan kaikki muut teki kaikesta valkoista, hän käytti värejä jos vain mitenkään mahdollista. Asiakkaan toiveitahan hänenkin on pakko noudattaa, joten varmasti on tehnyt myös valkoisia sisustuksia, muttei silloin, jos on saanut itse yhtään asiaan vaikuttaa.

Makuasioistahan on turha kiistellä, mutta minusta valkoinen on surkein mahdollinen pohja sisustukselle. Valkoiset seinät näyttävät aina siltä kuin ne olisivat vielä vailla sitä viimeistä silausta, tapettia tai pintamaalia. Pari värikästä tyynyä sohvalla ei muuta asiaa, sillä valkoisessa huoneessa koko sisustus näyttää pelkältä lavasteelta.

Vierailija
410/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla täytetty karhu :)

Vierailija
411/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vähäisesti valkoista sillä en viihtyisi streriilin näköisessä kodissa enkä tyhjän näköisessä kodissa. Naisena en tarvitse merkki astioita ja koriste-esineitä nauttien enemmin kalliista elektroniikan laitteista ja kaikki muu saa olla edullisinta jos ei haittaa mukavuutta kuten sänkyä ja sohvaa ei ihan halvimmasta päästä saa mukavimpia niin niihin sen elektroniikan jälkeen satsataan vähän enemmän. 

Mikään muu ei kodissa tarvitse olla kallista merkkiä jos halvempi ajaa ihan saman asian. Kasvit kasvatetaan ulkona niin että sisällä ei ole muutakuin joku kausi kasvi ruokapöydässä koristeena kuten callunat tähän aikaan. Kaikki tarpeelliset tavarat eivät ole piilotettuina kaappeihin vaan saattaa niitä lojua siellä sun täällä ja koti on vain aikuisia varten sisustettu, ei lapsia eikä eläimiä.  

Vierailija
412/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoia kirjoitti:

Lukeminen ei kuitenkaan näemmä aina avarra eikä laajenna ajattelua. 

Vierailija
413/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän erittäin simppeliä elämää enkä sisusta kotiani. Minulla on vain yksi tuoli, vaatekaappi, pöytä, viherkasvi ja nukun patjalla. Mattoja ja verhoja ei ole. En omista ylimääräistä tavaraa eikä minulla koskaan käy vieraita.

Vierailija
414/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siten että minulla on vain 2 koriste-esinettä avokeittiön tasolla. Muuten en harrasta koristeita. Viherkasveja kyllä on ja 2 isoa sävyyn sopivaa rauhallista sisustustaulua. Kotini on sisustettu mahdollisimman rauhallisen oloiseksi, rauhallisin värisävyin. Eri värejä on käytetty mahdollisimman vähän.

En pidä siitä että joka paikka on täynnä jotain krääsää, runsautta, värien ilotulitusta ja sekamelskaa, ristiriitaisuuksia. Tulisin sellaisessa kodissa huonovointiseksi.

Vierailija
415/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pelkistettyä.

Ehkä ero normi kämppään on soittimet ja taide ja Banksyt. (Nykyään myös kirjahyllyt. Harvalla nuorella on yhtään kirjaa)

Vierailija
416/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä meidän kotia mitenkään erikoisena, mutta värejä on enemmän kuin monella kaverillani. Seinät on hyvin vaaleaa ruskeaa, mutta kalusteissa on väriä, mm. sohva keltainen ja yksi kirjahyllyistä punainen. Kotimme kantava idea on ehkä se, että kaikki mahdolliset seinät on täynnä kirjahyllyjä, ja ne on täynnä kirjoja joita myös luetaan. Pidän myös viherkasveista ja aktiviisesta kasvikarsinnasta huolimatta niitä tulee aina lisää. 

Suurin osa huonekaluista on kierrätettyjä, osa kirjahyllyistä lapsuudenkodistani, kirjoituspöytä tuttavan isän kuolinpesältä, sohva on 60-luvun nahkasohva appivanhempien ensimmäisestä kodista, osa talon mukana saatuja, kahdella lapsella on sängyt minun lapsuudenkodistani. Uuttakin löytyy, mm. osa kirjahyllyistä, ruokapöytä tuoleineen, lasten huoneiden kalusteita, verhoja, mattoja. 

Seinillä ei ole taidetta vaan karttoja. Paitsi oikeista meille tärkeistä paikoista, myös meille tärkeistä mielikuvitusmaailmoista, kuten esim. Keski-Maasta ja Westerosista.  Koriste-esineitä emme harrasta. 

Kuvauksestani voisi päätellä, että meillä olisi melkoinen Huvikumpu. Yleisilme on kuitenkin skandinaavisen selkeä, vaikkakin värikäs. 

Vierailija
417/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeaa ainakin siten, että huonekalut on eriparia.  Seinällä taulut on ripustettu siihen minne saa naulan niille iskettyä(betoniseinä), verhot ja kappa on ihan eri paria, pääasia että on ikkunan kotrkuiset. Ruokapöytä ja kaksi tuolia on eripariset, ja lisänä kaksi tokmannin puista jakkaraa. Meillä on kolme kirjakaappia ja ne on kaikki eri sarjaa. Mä käyn välillä kirppiksellä ja ostan  sieltä jotain käytännön tavaraa, esim kahvinkeittimen joka on eri näköinen kuin mun muut keittiölaitteet. Lisäksi ostan kirppikseltä pikkuesineitä, joita pidän kirjahyllyllä tai pöydällä. Kun kyllästyn niihin, niin heitän ne pois. Mun kaikki vuodevaatteet, peitot, tyynyt ja lakanat erivärisiä, koska olen ostanut niitä yksitellen. 

Mä poltan ajastuksella toimivia jouluvaloja kesälläkin, koska ne valaisee kivasti,  ei tartte aina sytytellä kattolamppuja.  Mun ihan kaikki kahvikupit ja ruoka-astiat on eri näköisiä.

Joskus kun astia rikkoutuu, niin ostan kirppikseltä jonkun kivan astian sen tilalle. Kerran vuodessa heitän pois kaikkea mihin olen kyllästynyt, mutta sitten ostan tilalle mitä milloinkin, en keräile romuja nurkkiin.

Vierailija
418/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole valkoisia seiniä niin kuin 90% suomalaisista.

Eikä oikeestaan muutenkaan mitään valkoista sisustusta. Se on hullujen ja neuroottisten ihmisten väri.

Ihan pakko kommentoida tähän (vaikka pikkusen menee ot:ksi) eikä varmaa vähiten siksi, että itse olen aina pitänyt valkoisesta sisustuksessa.

Oman kokemukseni mukaan oikeasti pöpipäät ja hörhöt sisustaa violetilla, siis ne ihmiset, jotka värjäävät hiuksensakin violetiksi ja kulkevat tukka hapsottaen jossain sarkamekossa kesät talvet. Toisaalta kaikkein ahdistuneimmat ja neuroottiset ihmiset havantojeni mukaan kyllästävät kotinsa vihreällä. Eikös vihreä ole rauhoittava väri, joten ehkä he siten alitajuisesti hakevat tasapainoa elämäänsä?

Minua ei ahdista ja olen oikein lungi tyyppi, valkoinen vain sattuu miellyttämään silmää. 

Nimim. Neuroottisen äidin viherkasvin vihreässä kodissa kasvanut tytär :D  

Vierailija
419/432 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yhtään valkoista huonekalua eikä Ikean huonekaluja tai tekstiilejä.

Vierailija
420/432 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole yhtään valkoista huonekalua eikä Ikean huonekaluja tai tekstiilejä.

Jjoo, iso EI ikean lastulevyille.  Aitoa puuta ne harvat huonekalut joita on. Oikeat suunnittelijan suunnittelemat verhot, koska täällä on "kummat " ikkunat.

Eikä maksanut yhtään sen enmpää kuin laadukkaat valmisverhotkaan!