Millä tavalla kotisi sisustus eroaa ns tavallisesta massasisustuksesta?
Itselläni on esimerkiksi sisustuksessani goottilaisia paloja, paljon samettia, vintagea ja eri värejä. Ripustan seinälle omatekemää taidetta. Myös Harry Potter fanijuttuja ja sisustusjuttuja on esillä ja ne yleensä herättävät vierailijoiden huomion.
Tyyliäni voisi kuvailla mystiseksi maksimalismiksi.
Kommentit (432)
Asketismi ei kuulu sisustusmakuuni. Kuolinpesäni pääsee jakelemaan tilpehööriä. Mutta kulkuväyliä ei ole tukossa ja kama on ojennuksessa. -Minä olen n. 45 v. keräillyt.
Kahden aikuisen ihmisen tavarat sovitettiin yhteen. Käytettyjä tavaroita, kirpparilta verhot,. Alelaarista tapetteja, joista maalin kanssa taiottiin joka huoneeseen omanlaisensa toimiva kokonaisuus. Ei yhtään livlöövlääf -tarraa eikä sisustustikkaita tai mitään.
OLEN TAINNUT ÄSKETTÄIN VASTATA TÄHÄN. VASTAAN UUDESTAAN.
HUONEKALUNI JA SISUSTUSESINEENI OVAT KAIKKI TÄYSIN TAVALLISISTA KAUPOISTA. HOMMAN JUJU ON SE, ETTÄ EN TODELLAKAAN OSTA KAIKKEA KERRALLA, VAAN AJAN KANSSA SIELTÄ SUN TÄÄLTÄ.
Jos en löydä juuri sillä hetkellä täydellistä, olen ilman siihen saakka, että löydän. Minulla ei ole tapana ostaa jotain ihan ookoota paremman puutteessa, vaan pyrin ostamaan ajatonta ja sellaista, joka tuntuu sillä hetkellä täydelliseltä. Ehkä ainoa missä voisin joustaa on soffa. Se on niin sanotusti pakollinen. Onhan olkkari vähän outo, jos ei ole soffaa. Itselläni kyllä siis on.
Mutta esimerkiksi keittiön tuolit on pitänyt uusia jo pitkään, mutten ole vieläkään löytänyt The Tuoleja, joten nuo hajoamispisteessä olevat saavat kelvata näön vuoksi XDDDDDD Ei niissä kannata kauheasti enää istua. Toisaalta saisihan nuokin kunnostettua... Aitoa puuta ovat ja uutena ostetut. Ovat vain löystyneet käytössä niin, että kohta romahtavat XDDD.
Rakastan sisustamista, se on yksi harrastukseni ja vietän PALJON aikaa aihetta ajatellen. Se on nautinnollista XD. Minulla on todella selkeä sisustus, samalla moniulotteinen XDD. On jopa goottitavaraakin, mutta ei sellaista, että heti pomppasi silmille. Sisustuksessani on paljon yksityiskohtia, muutama väri, erilaisia materiaaleja... Mutta kaikki sopii yhteen täydellisesti ja näyttää juuri minun sisustukseltani! Minulla ei ole kotonani mitään mihin joutuisin vain tyytymään paremman puutteessa. Kaiken olen ostanut siksi, että olen halunnut juuri sen.
Mulla on olohuoneessa vanhat kangaspuut.
Olen joskus tehnyt mattoa, mutta enimmäkseen tykkään vaan esineenä, kaikki se puu ja metalliosat.
Sisustus sitä ja sisustus tätä ja lässyn lässyn lässyn.
No telkku seinässä ja kajarit seinän "sisällä" piilossa.
Ei tuo ihmeellistä toki,mutta ei yleistäkään suomessa.
Meidän asuntoon ei tuoda kalustelevyä. Ei taida olla yhtään lastulevyä tai kalustelevyä huonekaluissa. Pidän puusta. Uutena on ostettu sohvat, loput on kierrätyskeskuksista, mummoloista jne. Vanhin on puinen säilytysarkku vuodelta 1782, säilytän siinä villalankojani ja ompelutarvikkeita. Puuta voi aina tuunata, maalata jne. Kirpparit pursuili takavuosina oransseiksi patinoituneita mäntyhuonekaluja, ilmaiseksikin sai, eikun pensseli käteen.....jos semmoiseen törmäät kirpparilla halvalla, osta!
En ole myöskään minimalisti, eli tämä nykyinen "musta-valko-harmaa-elän- kuin- laboratoriossa"-linja on minusta aivan tolkuttoman tylsää ja mielikuvituksetonta. Massasisustuksen syyhän on se että "Emmä voi laittaa värikästä, jos tän joskus myy" no hitto, sä asut siellä nyt, maalaat ne seinät hillitymmiksi sitten ennen myynti- ilmoituslistausta....
Minun kotini on värikäs, kuvioituja räsymattoja, isoäidinneliöitä, vilttejä, ryynyjä, kymmeniä tauluja: maalauksia, grafiikkaa, vanhoja printtejä, kiviä, puuta, hirveästi kirjoja, soittimia, maalausteline, + tarvikkeita, kissoja ja niiden tarvikkeet yms.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole valkoisia seiniä niin kuin 90% suomalaisista.
Eikä oikeestaan muutenkaan mitään valkoista sisustusta. Se on hullujen ja neuroottisten ihmisten väri.
Olipa tympeä viesti. Ehkä kadehdit valkoisia koteja.
Ketjussa kerrotaan mitä itsellä on, ei haukuta muita.
Et kertonut omasta kodistasi mitään, eli asut rähjässä.
Vierailija kirjoitti:
Minun kotini on värikäs, kuvioituja räsymattoja, isoäidinneliöitä, vilttejä, ryynyjä, kymmeniä tauluja: maalauksia, grafiikkaa, vanhoja printtejä, kiviä, puuta, hirveästi kirjoja, soittimia, maalausteline, + tarvikkeita, kissoja ja niiden tarvikkeet yms.
Haluaisin nähdä kotisi :)
Pelkäämpä, että täällä on sotkuisempaa kuin keskivertokodissa. Tavaraa kertyy joka paikkaan.
Muuten on aika perus: Ikeaa, pari Artekia, pari perittyä huonekalua, neutraalia, mutta kotoisaa.
Värikkyys on tämän päivän trendi ja asiaan 'kuuluu' haukkua valkoista. Jonkun ajan päästä sitten haukutaan kirkkaita värejä, kasveja ja vintagea, samettia, ym. mitä nyt tällä hetkellä käytetään.
Sisustustrendit ovat ihmisten manipulointia ostaa aina uutta, vaikka nyt pitäisi luontoa säästää.
Valkoisen haukkuminen alkoi varmaan sisustussuunnitteloijoiden suusta. Paananenkin on sitä sanonut.
Syystä, että ihmiset eivät jämähtäisi samaan trendiin, ja saataisiin myytyä taas jotain uutta.
Älkää olko niin aivopestäviä, vaan tehkää oman näköinen koti, joka kestää aikaa.
Minulla on valkoinen pohjavärinä, mutta yhdistän siihen värejä ja puuta. En aio muuttaa sitä Markon vuoksi.
Metrin korkuinen sänky, jonka jalkoina toimii 4 metrin korkuista kirjahyllyä, sängyn vierässä sellainen "puinen rahi", joka toimii astinlautana, ettei mitään tikkaita tarvitse.
50-60 -luvun suomlaista taidelasia sekä saman kauden suomalaista grafiikkaa.
Kotimme on varmaan vähän mummomaisempi kuin trendikodit. Pitkään suvussa kulkeneita kalusteita ja tavaroita. Jotain uudempaa toki seassa. Eivät ihan niin sopusoinnussa kuin haluaisin, mutta olen tolkuttoman hidas tekemään valintoja sisustustuksen suhteen. Tyypillistä on, että vatvon jonkun maton tai kalusteen hankkimista niin kauan, että kyseinen tuote häviää jo myynnistä. En oikein siis tiedä vieläkään omaa makuani saati, että pysyisin minkään trendin aallonharjalla tai ostaisin massan mukana uusimmat härpäkkeet. En myöskään oikein raaski käyttää rahaa sisustukseen, ellen ole aivan varma, että ostos on pitkäikäinen ja kestävä.
Meidän koti on kyllä aika perus. Vähän ikeaa, vähän perittyjä kalusteita, vähän vanhoja kirppislöytöjä ja vähän artekkia, melko neutraalit värit, mutta myös värejä. Persoonallisuutta tuo soittimet, koiran kuvasta teetetty taulu, itse tehdyt jutut ja yksityiskohdat, ne vanhat perintökalusteet joilla on tarina, lasten ja koirien tavarat ja piirrokset jotka saa näkyä. Peruskoti mutta meidän näköinen.
Meillä keittiön remppasin niin et huokuu Fallout(peli) tunnelmaa tiiliseinineen ja nukacola tauluineen. Muutenkin suurin osa huonekaluista itsetehty (ei mitään dc-fix tuunausta vaan ihan puutavaran ostosta alkaen) ja tyylinä industriaalinen. Kattovalaisin ruosteisesta t-palkista, hyllynkannattimia vanhoista rautaputkista jne. Koristeet steampunk henkisiä ja moni niistä myös itse tehty. Uusin lemppari on rauta- ja kuparilangoista ja kiväärin hylsyistä tehty pöytävalaisin :)
Sanoisinko jykevän mausteinen ja kontrastinen.
Uutena on hankittu n. 30 v. sitten rottinkituolit ja muutama moderni taulu.
Muut mööpelit ovat antiikkia (paitsi sohva) ja sidottu tekstiileillä värimaailmaltaan sopiviksi.
Rakastan jättisuurta auringossa liekinpunaisena leiskuvaa persialaismattoani.
Siskoni kutsuu kotiani ihanaksi "joulukodiksi" ja se onkin kuin turvallinen pesä.
Sisustus koirien ja lasten ehdoilla. Eli vanhaa kalustettu jota ei tarvitse sääliä. Kunhan jäädään yksin joku päivä hankitaan kaunista uutta.
Mitä sillä massasisustuksella sitten tarkoitetaan?
Sohva - pöytä - kirjahylly -telkkari .......?
Minä en sisusta, kotini on rakentunut minun näköisekseni. Siksi viihdynkin siellä niin hyvin.