Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä mökki, jossa mm. sisävessa ja tiskikone.

Vierailija
07.07.2014 |

Ja emme kuulemma "tiedä" tai "tajua" mökkeilystä yhtään mitään eikä mökkimme ole mikään OIKEA mökki...

Ei minua kiinnosta varsinkaan lomallani lämmittää vettä ja huljutella niitä rasvaisia grilliastioita haalistuneessa tiskivedessä tai käydä puuceessä. Mökkimme on pieni, mutta satsasimme sitten muuhun puoleen sitä enemmän mikä tuntuu monia korventavan.

Miksi tänäkin päivänä vallalla on yhä käsitys, että mökkeily ei ole mökkeilyä jos se ei ole yhtä työleiriä...? 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:57"]

Eihän teillä mökkiä olekaan vaan loma-asunto. Ne on kaksi eri asiaa.

[/quote]

Loma-asunto eli vapaa-ajanasunto eli mökki. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Vierailija
2/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitän ison padallisen vettä illalla saunaa lämmittäessä ja lämmin vesi riittää seuraavan päivän tiskeihin. Kylmä vesi tulee saunaan sähköpumpulla. Ulkowc on , mutta ei ole ikinä haitannut ketään. Sähkölämmitys, jääkaappi, mikro jne.joten ei vaadi työleiriä paitsi saunan uuniin pitää tehdä säännöllisesti klapeja. Samoin takkaan jos haluaa tunnelmoida. Mielestäni on tarpeeksi mukavuuksia. Tosin 40 km päässä on omakotitalo jossa pestään pyykit, haetaan puhdas vesi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen samaa mieltä, että tuo ei ole oikea mökki, ap. Meilläkin on tuollainen. Se on ennemminkin loma-asunto tai kakkosasunto, eikä mikään mökki jolla vietetään mökkielämää.

Vierailija
4/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitä onkin kun pitä'ä tehdä klapeja. Itse menen maaseudulle omakotitaloon jossa kaikki mukavuudet ja järvi ja rantasauna.

Vierailija
5/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten tekee mökistä mökin? Haluaisiko joku vähän avata?

Vierailija
6/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:00"]Mikä sitten tekee mökistä mökin? Haluaisiko joku vähän avata?

[/quote]puulla lämmitettävä sauna ehdottomasti tekee mökin.

Vierailija
7/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:35"]

Siinä ei ole yhtään oikeaa mökkitunnelmaa, jos ei pese astioita käsin ja kanna vettä saunaan yms... ne vaan tekee mökistä mökin.

Mä en ymmärrä tuollaisia mökkejä, missä on kaikki mukavuudet. Miksi sitä sitten hankkii "mökin" missä on samat mukavuudet kuin kotona. Eihän sitä irrottaudu arjesta ollenkaan noin...

Mutta kukin taaplaa tyylillään. ;-)

[/quote]

Kun rantasaunan on lämmittänyt ja saunonut ja uinut ja pessyt ja istuu saunan terassilla ja katselee järvelle, niin kyllä siinä aika kivasti irki arjesta pääsee...

[/quote]sano muuta. Minäkin asun Hgissä kerrostalossa niin ihanaa päästä välillä maaseudulle ja nauttia suomen luonnosta.

Vierailija
8/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde sähköttömiin mökkeihin jossa ei oo mukavuuksia ja pitää pyllistää hyysikässä. Onneksi on parempaa tarjolla.

Vierailija
9/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:00"]Mikä sitten tekee mökistä mökin? Haluaisiko joku vähän avata?

[/quote]rantasauna ja järvi muutaman metrin päässä. Onko se nykyään 20 metriä.

Vierailija
10/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:17"]

[/quote]rantasauna ja järvi muutaman metrin päässä. Onko se nykyään 20 metriä.

[/quote]

Jees, löytyy puilla lämpiävä rantasauna, järveen matkaa vajaa kymmenen metriä. Eli onhan meillä sitten mökki, vaikka onkin tiskikone, suihku, sisävessa ja muuta mukavaa.

Vierailija
11/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:51"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:42"]

eihän se haittaa jos on hienouksia, mutajokaisella on omanlainen käsitys mökistä :)

mä tykkään että on: puusauna, kaivo, järvi ja vene, ulkowc ym..

[/quote]minä tykkään että mökillä pitää olla rantasauna ja laituri, arregaattori, sisävessa tietenkin, jääkaappi, grillikatos ja kunnon grilli4

[/quote]

Mikä hitto on arregaattori? :)

- ohis

[/quote]

Arregaattori on kirjoitusvirhe ja aggregaatti on vehje, jolla voi tuottaa sähköä bensa- tai dieselmoottorin voimalla. Eksä tajunnu? Ei sen vertaa ajatus kulkenu? 

Vierailija
12/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onko meidän kaupungissa oleva omakotitalo mökki, kun on puilla lämmitettävä sauna?

Vierailija
13/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mökki ja olen avoimesti kateellinen teille joilla on OIKEA huvila mukavuuksineen. Jos joskus sellaisen hankin, kyllä siellä pitää minimissään olla sähkö ja juokseva vesi. Saahan sielläkin sitten huljutella likaisia astioita käsin ja touhuta kynttilän tai oljylampun valossa, mutta itse tykkään kun kääntää katkaisijasta valot päälle ja ottaa jääkapista tuoretta tavaraa, panee mikroon ja avot, ruoka on valmista.

Vierailija
14/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:13"]

Hei hienoa! Kerrotko minullekin, miten vartti per päivä saa hoidettua lapsiperheen huushollin siivouksen ja pyykinpesun - vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan! 

[/quote]

Ei aavistustakaan. Minä arvostan helppoa ja mukavaa elämää, ja siihen eivät kyllä kakarat mitenkään kuulu.

Vierailija
15/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:13"]

Hei hienoa! Kerrotko minullekin, miten vartti per päivä saa hoidettua lapsiperheen huushollin siivouksen ja pyykinpesun - vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan! 

[/quote]

Ei aavistustakaan. Minä arvostan helppoa ja mukavaa elämää, ja siihen eivät kyllä kakarat mitenkään kuulu.

[/quote]

Kuinka ihmeessä olet päätynyt vauvapalstalle? :)

Vierailija
16/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia on niin, että mökillä on mukavaa vain jos kärsii! Mitä vähemmän mukavuuksia, sitä suurempi nautinto. Meillä ei mökillä ole edes mökkiä. Vain ruosteinen naula lankusta töröttämässä, jonka päällä istun hakatasseni itseäni piikkilangalla ja ai että on mukavaa. Sitä ei pullamössömökkeilijät tajuakkaan, miten ihanaa on, kun on kamalaa.

Vierailija
17/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:59"]

Meillä on arki niin helppoa, ja kotitöihin menee ehkä hikinen vartti päivässä, että mökillä voi ihan hyvin kantaa vedet saunaan ja tiskata käsin ne pari astiaa. Mieluummin näin päin!

[/quote]

Puhut "me" -muodossa eli puoliso sulla lienee kuitenkin? Pyykkiä ei tarvitse pestä, imuria ei tarvitse ja vessat/suihkutilat pysyvät puhtaina ihan itsestään, roskat kulkeutuvat roskikseen, vessapaperit telineisiinsä, luetut lehdet kierrätykseen, petivaatteet vaihtuvat ja peseytyvät ihan itse jne. jne..? 

Vierailija
18/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sähkö ja vesi ovat ihan normaaleja juttuja, sitten taas vaikkapa Pleikkari  tai tietokone ei sitä ole...

Esim. minä en vartissa saisi päivän tiskejä pestyä, eri asia on jos joku syö vain nuotiolla tikun nokassa grillattua makkaraa (sinappia purkista vähän päälle) ja juo ainoastaan vetta omasta "leilistä".

Vierailija
19/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 01:36"]

Kyllä asia on niin, että mökillä on mukavaa vain jos kärsii! Mitä vähemmän mukavuuksia, sitä suurempi nautinto. Meillä ei mökillä ole edes mökkiä. Vain ruosteinen naula lankusta töröttämässä, jonka päällä istun hakatasseni itseäni piikkilangalla ja ai että on mukavaa. Sitä ei pullamössömökkeilijät tajuakkaan, miten ihanaa on, kun on kamalaa.

[/quote]

Kuule meillä ei ole edes sitä ruosteista naulaa, on pelkkä lankku. Ja piha on pelkkää ylämäkeä meni mihin suuntaan tahansa, joka neliömetrillä raivaamatonta risukkoa.

Vierailija
20/48 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 01:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 01:36"]

[/quote]

Kuule meillä ei ole edes sitä ruosteista naulaa, on pelkkä lankku. Ja piha on pelkkää ylämäkeä meni mihin suuntaan tahansa, joka neliömetrillä raivaamatonta risukkoa.

[/quote]

Jätin kamalimman, eli ihanimman, puolen kertomatta, ettei hameväki järkyttyisi:
Meidän "mökki", eli ruosteinen naula lankussa, on Lahdessa!