Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko opettaa niille lapsosille, että ruoasta ei vieraissa valiteta!!!!

Vierailija
07.07.2014 |

"Hyi en tykkää HooKoon makkarasta, mä syön pelkästään wilhelmiä, mä en tykkää uusista perunoista, mä haluan muussia, en syö salaattia, kun siinä on paprikaa, valivalivali" kyseessä 11-vuotias tyttö.

Vanhemmat vain passaavat tyttöä ja kyselee mitä haluaisi tilalle....

Olin siis järjestänyt ihan perus kesägrillaus- illallisen vasta vähän aikaa sitten tutustuneelle perheelle. Sovittiin etukäteen ruoista, että ei sen kummempaa, kuin grillimakkaraa ja salaattia, hieman kanaa ja pihvejä. Sanoivat, että käy loistavasti. Mutta voi ***** kun ottaa päähän kun koko helvatan päivän oon järkänny tuota iltaa, sitten kuulee kitisevää esiteiniä koko illan. Ymmärrän, ettei kaikesta tykkää, mutta ei vieraassa paikassa, kylässä IKINÄ saa valittaa ruoasta! Häpeäisin silmät päästä jos omat lapseni noin kitisisivät. 9-vuotias poikani totesi vaan heidän lähdön jälkeen, että ei taida tuolla olla käytöstapoja.

Kai mä oon vaan liian tiukkapipo kun en siedä sitten olleskaan tuollaista käytöstä... Eniten v.tuttaa vanhempien käytös "etkö tykkää, voi rakas mitäs sä haluaisit, niin tässä salaatissa on paprikaa josta et tykkää, voi rakas". Arrrrr....

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:43"]

Aikuisten sietäisi myös oppia, että jos lapsi (tai aikuinen) ottaa tarjottua ruokaa vain vähän (tekemättä tästä mitään numeroa ja niin että lautanen on kuitenkin puoliksi täynnä jotain), niin ei tarvitse jatkuvasti tuputtaa lisää ruokaa ja koko ajan kysellä että mikä on kun ei maistu.

[/quote]

Toi tuputtaminen on muuten raivostuttavaa! Tarjotaan toki lisää, koska kohtelias ei mene närppimään itselleen lisää omin lupineen, mutta se tuputus... Se käy välillä hermoon. Vaikka kohteliaasti sanoo "ei kiitos, olen täynnä" tai jotain muuta vastaavaa, niin ei  kun viisi kertaa "mutta jos nyt vähän kuitenkin". Jossain vaiheessa tekee vain mieli kirkua :D

Vierailija
22/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sanonut etten kasvata lapsiani tapojen mukaan? Ainut mihin puutuin on se etten pidä että toiset vanhemmat alkavat päsmäröimään ja komentelemaan muiden lapsia koska siihen heillä ei ole mitään oikeutta. Aikuinen voi neuvoa ja opastaa mutta että aletaan tuputtamaan omia käytöstapoja vain koska ne sattuvat omasta mielestä olemaan juurikin niitä oikeita, on mielestäni naurettavaa. Kuten sanottu ei ne lasten käytöstavat ole muualta kuin omilta vanhemmilta opittuja ja jos on tottunut syömään parempaa kuin Hookoon jauhosoosi makkaraa nii ei se sen lapsen vika ole ettei sellanen maistu. Siitä on ihan turha ottaa nokkinsa jos toisen lapset ovat tottuneet parempaan, kuin mitä ite syöttää sille pikku eemelilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:45"]

Joo, voi että tuo on rasittavaa! Minun serkkuni lapset valittivat kovaan ääneen häissämme, kun ei ollut kun paskaa tarjolla... En ollut uskoa korviani.

[/quote]onpa tosi huonosti kasvatettuja, hävettäisi

Vierailija
24/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:51"]

Kuka on sanonut etten kasvata lapsiani tapojen mukaan? Ainut mihin puutuin on se etten pidä että toiset vanhemmat alkavat päsmäröimään ja komentelemaan muiden lapsia koska siihen heillä ei ole mitään oikeutta. Aikuinen voi neuvoa ja opastaa mutta että aletaan tuputtamaan omia käytöstapoja vain koska ne sattuvat omasta mielestä olemaan juurikin niitä oikeita, on mielestäni naurettavaa. Kuten sanottu ei ne lasten käytöstavat ole muualta kuin omilta vanhemmilta opittuja ja jos on tottunut syömään parempaa kuin Hookoon jauhosoosi makkaraa nii ei se sen lapsen vika ole ettei sellanen maistu. Siitä on ihan turha ottaa nokkinsa jos toisen lapset ovat tottuneet parempaan, kuin mitä ite syöttää sille pikku eemelilleen.

[/quote]

Vaikutat kyllä harvinaisen vastenmieliseltä henkilöltä.

Vierailija
25/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Nimenomaan näin, siinä ei ole mitään pahaa jos joku sanoo suoraan ettei tykkää jostakin. Pitää olla aika nirppanokka jos siitä pahastuu. Se ei syö joka ei tykkää ja sillä selvä ja vaikka sanoo että on pahaa, mitä sitten, kaikki ei vaan tykkää kaikesta.

Mitä teillä päässä liikkuu jos ruoka on jotenkin niin pyhää, että siitä ei saisi sanoa jso ei tykkää? Nyt ei todellakaan eletä mitään pula-aikaa, silloin oli varmasti hienos jos sai edes läskinsiivun nahkoineen kun pettuleipää järsittiin, mutta nykyisin ei tarvi kenenkään kärsiä nälästä kun on varaa ja vaihtoehtoja. Mielestäni on hienoa jos vanhemmatkin sanoisivat aina ihan rehellisesti jos ruoka on paskaa, silloin isäntäväki voisi katsoa tarjoamisiaan vähän kriittisemmin, palaute pitää ottaa vastaan, on se sitten positiivista tai negatiivistä""""

teidän perheelle noita kyläilykutsuja ei varmaan tule monia, ainakaan ei toista kertaa pyydetä. Käytöstavat kun puuttuvat aikuiseltakin. Nää on just niitä ihmisiä, joista puhutaan aloittamalla "Voitsä kuvitella ..."

Vierailija
26/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:51"]

[/quote]

Vaikutat kyllä harvinaisen vastenmieliseltä henkilöltä.

[/quote]

sinä vaikutat harvinaisen näsäviisaalta henkilöltä.

Vierailija
27/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan niin, että nykylapsilla ei ole käytöstapoja. Curling-vanhemmat hemmottelevat ne piloille. Olen opettanut omia lapsiani kauniisti kieltäytymään. Ruokaa ei saa haukkua, varsinkaan kylässä. Antaa todella moukkamaisen kuvan lellipennusta ja tämän kaverivanhemmista. Junttia! 

Vierailija
28/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi hiljattain ystävä 8-vuotiaan poikansa kanssa kylässä, ja tämä poika valitti melkeinpä kaikesta mahdollisesta. Netti toimi huonosti, ei ollut mitään tekemistä, nojatuolit olivat epämukavia, ruoka pahaa ja niin edelleen. Kertaakaan äiti ei sanonut lapselleen, ettei tuollaiset puheet ole sopivia, vaan ainoastaan myötäili vieressä. Kiva siinä oli katsoa vierestä tätä touhua. Hankala siitä on mitään sanoa, kun äiti kuuluu näihin ihmisiin, jotka kyllä itse sanovat suorat sanat jos joku on vaikkapa lihonut tai tehnyt huonoja elämänvalintoja, mutta hänelle ei saa sanoa yhden yhtä poikkipuolista sanaa. Odotan innolla, millainen teini-ikä kyseisellä pojalla tulee olemaan.

Yksi pahimman tuntemani ihan aikuisen ruokanirsoilijan käyttämä argumentti on se, että helppohan minun on sanoa, kun tykkään kaikesta ruoasta. Tuohan ei pidä ollenkaan paikkaansa. On minullakin ne omat inhokkini, joiden pelkkä akatteleminenkin on ikävää. Juju onkin siinä, että minä syön myös inhoamani ruoat mukisematta, joskin saatan ottaa erittäin pienen annoksen. Mielestäni olen toiminut oikein, jos toinen ihminen luulee minun tosiaan vain tykkäävän kaikesta. Nirsoilija ei vaan voi tajuta, että kaikkien ei tarvitse tehdä omista mielipiteistään ja mieltymyksistään aivan suunnatonta numeroa.

Vierailija
29/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikilla pojillani on hyvät käytöstavat ja ruuasta ei valiteta kotonakaan. Se syödään, mitä tarjolla on ja itse annostellaan. Ikäviä vieraita on käynyt meilläkin, kaikenmaailman ituhörhöjä, joille ei kelpaa kuin kaupasta ostettu lähdevesi (tuovat tullessaan). Mainitsevat useaan otteeseen, mitä voisi olla tarjolla, kuten mailasia, oraita jne. Meillä syödään itsetuotettua perunaa ja lihaa, paljon kasviksia. Suhtaudun huumorilla noihin kommentteihin, sillä aiemmin tuo väki oli kaikkiruokaista , mutta nyt reikijoogavillityksen myötä hurahtanut omiin teemoihin.Jos ulkoisesti edes näyttäisivät hyvinvoivilta, olisi ihan ok. Mutta ei.

Vierailija
30/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 21:38"]

"Hyi en tykkää HooKoon makkarasta, mä syön pelkästään wilhelmiä, mä en tykkää uusista perunoista, mä haluan muussia, en syö salaattia, kun siinä on paprikaa, valivalivali" kyseessä 11-vuotias tyttö.

Vanhemmat vain passaavat tyttöä ja kyselee mitä haluaisi tilalle....

Olin siis järjestänyt ihan perus kesägrillaus- illallisen vasta vähän aikaa sitten tutustuneelle perheelle. Sovittiin etukäteen ruoista, että ei sen kummempaa, kuin grillimakkaraa ja salaattia, hieman kanaa ja pihvejä. Sanoivat, että käy loistavasti. Mutta voi ***** kun ottaa päähän kun koko helvatan päivän oon järkänny tuota iltaa, sitten kuulee kitisevää esiteiniä koko illan. Ymmärrän, ettei kaikesta tykkää, mutta ei vieraassa paikassa, kylässä IKINÄ saa valittaa ruoasta! Häpeäisin silmät päästä jos omat lapseni noin kitisisivät. 9-vuotias poikani totesi vaan heidän lähdön jälkeen, että ei taida tuolla olla käytöstapoja.

Kai mä oon vaan liian tiukkapipo kun en siedä sitten olleskaan tuollaista käytöstä... Eniten v.tuttaa vanhempien käytös "etkö tykkää, voi rakas mitäs sä haluaisit, niin tässä salaatissa on paprikaa josta et tykkää, voi rakas". Arrrrr....

[/quote]

Lupasit grillimakkaraa ja tarjositkin HK:n (kaikki mikä menee lihamyllystä läpi) sontaa. Ei ihme ettei maistu

Vierailija
31/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:09"]

Onneksi kaikilla pojillani on hyvät käytöstavat ja ruuasta ei valiteta kotonakaan. Se syödään, mitä tarjolla on ja itse annostellaan. Ikäviä vieraita on käynyt meilläkin, kaikenmaailman ituhörhöjä, joille ei kelpaa kuin kaupasta ostettu lähdevesi (tuovat tullessaan). Mainitsevat useaan otteeseen, mitä voisi olla tarjolla, kuten mailasia, oraita jne. Meillä syödään itsetuotettua perunaa ja lihaa, paljon kasviksia. Suhtaudun huumorilla noihin kommentteihin, sillä aiemmin tuo väki oli kaikkiruokaista , mutta nyt reikijoogavillityksen myötä hurahtanut omiin teemoihin.Jos ulkoisesti edes näyttäisivät hyvinvoivilta, olisi ihan ok. Mutta ei.

[/quote]

Kuule, eettinen erikoisruokavalio (kuten vegaanius) ei ole nirsoilua. 

Vierailija
32/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:29"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:09"]

[/quote]

Kuule, eettinen erikoisruokavalio (kuten vegaanius) ei ole nirsoilua. 

[/quote]

No kyllä on.

Vierailija
33/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vapaaehtoisuuteen perustuvat ruokavaliot ei sentään ole nirsoilua, mutta mä en totta puhuen ainakaan muista kaikkien ruokavalioita, jos ne menee ihan hirveän hankaliksi, joku laktoosi ja gluteeni nyt on vielä helppoja, mutta sitten alkaa haasteet.

Asia on ratkaistu siten, että pari kaveria, jotka pitävät tarkkaa ruokavaliota yllä (toinen vegaani, toinen treenaa kovaa ja yksi tuntuu olevan allerginen käytännössä kaikelle), kuljettaa aina joka paikkaan omat eväät ja enintään sitten ottavat jotain, jos sattuu olemaan jotain heidän ruokavalioonsa sopivaa.

Vierailija
34/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on selvästi epäonnistunut ihmisenä sekä illanjärjestäjänä kun ei lapsillekkaan ruoka maistu. Ei jatkoon

Vierailija
35/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 22:40"]Rehellisyys meren perii. Kyllä pitää kestää vaan jos on tullut rapaa tehtyä. Kaikki ei vaan ole hyvää kaikille.

[/quote]

Ootko vähän vajakki tai jotain?

Tottakai elämässä pitää olla rehellinen mutta hei GRILLIRUUASTA !!! Voi hyvä jumala sentään

Kun ihmiset ovat nykyään olevinaan niin sivistyneitä niin kyllä mä odotan samalla jotain käytöstapoja. Jotkut mölyt voi pitää mahassaa ja kyllä 11-vuotiaan pitäisi se ymmärtää vanhemmista puhumattakaan.

Vierailija
36/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:26"]

Lupasit grillimakkaraa ja tarjositkin HK:n (kaikki mikä menee lihamyllystä läpi) sontaa. Ei ihme ettei maistu

[/quote]

Heh, markkinoinnin uhri :D ihan sitä samaa sontaa ne muutkin makkarat on, poikkeuksena ainoastaan että niihin saatetaan lisätä joku erikoismaku sekaan (esim. kabanossi harrastaa noita paljon, on valkosipulia, suolakurkkua, habaneroa jne.) ja sitten joku hieno nimi paketin päälle. 

Vierailija
37/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollu koko palsta siellä kylässä vai miksi aloitat noin tökerösti VOISITTEKO OPETTAA NIILLE LAPSOSILLE? Ei kaikkien lapset varmaan ole noin huonosti kasvatettu mitä sinun luonasi on sattunut kyläilemään. Vai minkä takia alat heti yleistämään niinkuin kaikki olisivat huonokäytöksisiä toisin kuin sinun 9v pojanpallerosi. kai muistit kysyä niiltä vanhemmilta samaa kuin mitä täällä? Kova näytät myös olemaan haukkumaan ja arvostelemaan sinua kritisoivia. Alapeukku sulle

Vierailija
38/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:26"]

[/quote]

Heh, markkinoinnin uhri :D ihan sitä samaa sontaa ne muutkin makkarat on, poikkeuksena ainoastaan että niihin saatetaan lisätä joku erikoismaku sekaan (esim. kabanossi harrastaa noita paljon, on valkosipulia, suolakurkkua, habaneroa jne.) ja sitten joku hieno nimi paketin päälle. 

[/quote]

Jos huviksesi maistat vaikka Kabanossin tavallista makkaraa ja sen perään esim extran grillimakkaraa ja tulet sitten väittämään että ovat samaa sontaa niin keskustellaan uudestaan.

Vierailija
39/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 22:16"]

No voit vaan tokaista, että meillä on nyt tällaista tarjolla, otat mitä pystyt syömään, me muut kyllä syödään loput. Et pahoita mieltäsi huonosta käytöksestä. Lapsi on kuitenkin lapsi. 

[/quote]

Ap taisinkin mainita että ärsyttävintä oli vanhempien käytös tilanteessa.Kuulostaa aikamoiselta curlingilta, joka ei palvele pidemmän päälle etenkään lapsen itsensä etua. 

Meidän 11v on aika epäluuloinen uusien makujen suhteen mutta ei kyllä tulisi mieleenkään että käyttäytyisi noin, jättäisi sitten vain kaikessa hiljaisuudessa ottamatta sen mitä ei aio syödä. Kotona meillä pienemmät lapset saa sanoa jos ei tykkää ruuasta, mutta sitä ei jäädä jankuttamaan eikä yököttelemään. Sanotaan että hyvä kun maistoit annetaan jättää lautasellle. Eikä tosiaan sitten tehdä ongelmaa siitä, syö sen minkä syö. 

Vierailija
40/74 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää :00