Kuka ostaa muroja, tai mysliä?
Tuli taas käytyä kaupassa, Prismassa ja tuotevalikoimaa on paljon, varsinkin jukurteissa, mysleissä, muroissa ja liha-osastolla. Olen kuitenkin monesti ihmetellyt, että kuka vähääkään ravinto-opista tietävä ostaa muroja ja makeutettua jukurttia, puhumattakaan lasten vanukkaista, sipseistä, tai kerrosjälkiruuista, mitä näkee rahkojen ym. vieressä. Siis kuka voit tehdä niin? Kaikki murot ja myslit, täynnä pelkkää prosssoitua vehnää ja PALJON sokori. En koskisi niihin pitkällä tikullakaan. Ja samoin kummastelen puolivalmiiden esim. maustettujen grillitassujen ostajia, eivätkö he ymmärrä, että liha on täynnä pelkkiä arominvahvistajia? Samoin kaikki sipisit pitäisi kieltää, vaikka ikävää oli nähdä että kauppaan oli tuotu kaksi lavaa pelkkiä sipsejä. Surullista tämä Suomen kauppojen valikoima... :(
Kommentit (80)
Me ostetaan muroja, mysliä ja jugurttia. Mielestäni siinä ei ole mitään pahaa jos lapsi syö aamulla jugurin tai lautasellisen muroja. Itsekin olen lapsena syönyt ja ihan normaalipainoinen ja terve olen. Mielestäni turhaa hössötystä nykyään syömisistä, eri asia jos sitä jugurttia ja muroja vedetään aamusta iltaan ja syödään muutenkin epäterveellisesti.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:53"]On olemassa myös sokeroimatonta mysliä.
[/quote]
Samaa paskaa sekin. En ikinä söisi..
Ap
[/quote]Ai? Se sokeroimaton mysli mitä meillä kaura-, ruis-, ohra- ja vehnähiutaleita ja auringonkukansiemeniä. Paskaa? Etenkin kun syödään makeuttamattoman jogurtin tai rahkan kanssa ja lisätään rouhittuja pellavansiemeniä ja manteleita.
[/quote]
Vehnä, ohra ja kaura täyttä paskaa. Jos niitä myslejä pitää päästä massuttamaan siihen löllömassuun, tehkää itse.
Ap
ap on taas näitä ihmisiä jotka ovat hurahtaneet olemaan yltiöterveellisiä ja tuputtavat ajatuksiaan jokaiselle vastaantulijalle. tyytyisit hallitsemaan vain omaa perhettäsi.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:56"]Sinä olet surullinen. :) Olen ostanut ja tulen ostamaankin näitä luettelemiasi tuotteita ja meillä koko perhe niitä välillä myös syö ihan mielellään ja pakottamatta. Ja ollaan terveyden perikuvia jokainen. Sinä voit toki tökkiä tikuilla niitä soijarouheitasi ja tofuja, ne minä jätän kauppaan.
[/quote]
Ehkä vielä, mutta ajattele ku lapsesi mättävät niitä napaansa 20 vuotta putkeen. Kaameaa. :(
[/quote] No jaa, eivätpähän ole sinunkaltaisia ainakaan, vaan onnellisia ja tasapainoisia ihmisiä. Ei nyt kovin paha tulevaisuuden kuva.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:54"]Meillä ainakin syödään useinkin mysliä turkkilaisen jogurtin kanssa, ku ei sitä puuroakaan aina jaksa.
[/quote]
Eli syötte pelkkää sokeria? Ymmärrätkö mitä syötät lapsillesi? Teollista paskaa.
Ap
[/quote] No kerrohan ap miten vaikka sinä ruokkisit viikon verran 11 vuotiasta hyvin paljon urheilevaa ja liikkuvaa poikaa. Poika on normaalipainon alarajoilla, innostunut, iloinen ja meneväinen kaveri, joka ei ollut koulusta pois viime vuonna sairauden takia kuin tasan kaksi päivää. Mitä antaisit hänelle ruoaksi tällaisena lämpimänä kesäviikkona? Listaa kaikki ateriat, juomiset ja vaikka määrätkin, sellaisena kuin SINÄ ne tekisit. Ihan mielenkiinnolla jään odottelemaan ja varmasti muutkin.
[/quote]
Viiliä, omenaa, soijaa, tomaattia, keitettyjä kasviksia, kesäkeittoa? Miten ois? Mun 7 -vuotias tytär syö usein vedessä turvotettua soijaa iltaruokana.
Ap
Mysli ja granola ovat loistavia aamiaisruokia. Vielä kun laittaa yöksi pehmenemään happamaan jugurttiin (rasvaa pari prosenttia) ja laittaa päälle tuoreita marjoja ja hedelmiä... Nam!
Ja kuka ääliö syö soijaa? Teollista sontaa, joka sotkee vielä hormonitkin ja siihen päälle vielä tuhoaa maapalloa enemmän kuin lihakarja ikinä.
Siinä vasta terveellinen ja vihreä valinta xD
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:07"]Ja kuka ääliö syö soijaa? Teollista sontaa, joka sotkee vielä hormonitkin ja siihen päälle vielä tuhoaa maapalloa enemmän kuin lihakarja ikinä.
[/quote]
Halpaa, pienenpi hiilijalanjälki.
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:53"]On olemassa myös sokeroimatonta mysliä.
[/quote]
Ap
[/quote]Ai? Se sokeroimaton mysli mitä meillä kaura-, ruis-, ohra- ja vehnähiutaleita ja auringonkukansiemeniä. Paskaa? Etenkin kun syödään makeuttamattoman jogurtin tai rahkan kanssa ja lisätään rouhittuja pellavansiemeniä ja manteleita.
[/quote]
Vehnä, ohra ja kaura täyttä paskaa. Jos niitä myslejä pitää päästä massuttamaan siihen löllömassuun, tehkää itse.
Ap
[/quote] No ei ole löllömasdua kun BMI on 20 ja vaatekoko 36. Myslissä jota syömme on sokeria 1,5 g, proteiinia 12 g ja kuitua 13 g. Miksi kaura, ohra ja vehnä ovat paskaa? Ja jotain tutkimustitoa kiitos eikä pelkkää mutua jostain random blogista.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:03"]
Ap
[/quote]
Mikä on se itse tekemisen autuus? Ostaa kaupasta ne samat ainekset, joita valmiiksi sekoitetusta myslistä löytyy ja sekoittaa? Miksi se valmis sekoitus on saatanasta?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:54"]Meillä ainakin syödään useinkin mysliä turkkilaisen jogurtin kanssa, ku ei sitä puuroakaan aina jaksa.
[/quote]
Eli syötte pelkkää sokeria? Ymmärrätkö mitä syötät lapsillesi? Teollista paskaa.
Ap
[/quote] No kerrohan ap miten vaikka sinä ruokkisit viikon verran 11 vuotiasta hyvin paljon urheilevaa ja liikkuvaa poikaa. Poika on normaalipainon alarajoilla, innostunut, iloinen ja meneväinen kaveri, joka ei ollut koulusta pois viime vuonna sairauden takia kuin tasan kaksi päivää. Mitä antaisit hänelle ruoaksi tällaisena lämpimänä kesäviikkona? Listaa kaikki ateriat, juomiset ja vaikka määrätkin, sellaisena kuin SINÄ ne tekisit. Ihan mielenkiinnolla jään odottelemaan ja varmasti muutkin.
[/quote]
Viiliä, omenaa, soijaa, tomaattia, keitettyjä kasviksia, kesäkeittoa? Miten ois? Mun 7 -vuotias tytär syö usein vedessä turvotettua soijaa iltaruokana.
Ap
[/quote]
Täh, kuka syöttää lapselleen iltaruuaksi, vedessä turvotettua soijaa? Eikö mitään muuta? Lapsesi on varmaan alipainoinen..
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:07"]Ja kuka ääliö syö soijaa? Teollista sontaa, joka sotkee vielä hormonitkin ja siihen päälle vielä tuhoaa maapalloa enemmän kuin lihakarja ikinä.
[/quote]
Ap
[/quote]
Kyllä sillä suomalaisella ohralla ja kauralla sentään on selkeästi pienempi hiilijalanjälki ja on muuten kilohinnaltaan vielä halvempaakin.
Siihen päälle, että kaksi jälkimmäistä on hyvää ja terveellistä täysjyvänä ja soija taas... Noh, itse en sitä ravintoarvoiltaan köyhää mönjää suuhuni laittaisi kuin pakotettuna tai kohteliaisuussyistä jossain kyläpaikassa.
Murot on hyviä. Kunnon kukkuralautasellinen kaakaomuroja maidolla, ai että! Slurps.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:53"]On olemassa myös sokeroimatonta mysliä.
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap
[/quote] Koska oikein heräsit tähän ruokauskontoosi? Oletko jo pienestä saakka ollut hysteerinen sokerien, viljojen ja muiden asioiden takia? Milloin vanne alkoi kiristämään päätäsi tämän takia? Räyhäätkö kaikille ystävillesikin ruokaan liittyvistä pakkomielteistäsi? Tai eipä noin aggressiivisella raukalla mitään ystäviä ole, kaikki on karkoitettu pois ajat sitten... Mitä ruokaa syöt itse? Viljeletkö ruokasi itse vai miten pärjäät? Minkälaisia määriä syöt? Seuraatko jotakin muiden hörhöjen sivuja vai mistä keksit kaikki juttusi? Kuinka vanha olet? :-D
Minä ostan. Itse taas ihmettelen kuka ostaa ulkomailta tuotuja tuotteita, ainakaan vapaaehtoisesti. Suosi suomalaista.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:07"]Ja kuka ääliö syö soijaa? Teollista sontaa, joka sotkee vielä hormonitkin ja siihen päälle vielä tuhoaa maapalloa enemmän kuin lihakarja ikinä.
[/quote]
Ap
[/quote]
Jaa, tässä olikin kyse siitä että olet katkera kun teillä ei ole varaa ostaa muroja ja myslejä. Nyt ymmärrän aloituksesi. Oletteko koittaneet laskea olisitteko oikeutettuja toimeentulotukeen?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:55"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap
[/quote]
eli 11v urheileva poika ei saisi syödä lihaa ollenkaan? Missä proteiinit? Siis pelkkää kesäkeittoa ja kasviksia, haloo! Ja Soija todellakaan ei ole autuaaksi tekevä. Onnea valitsemallesi tielle. Syötät siis omalle lapsellesikin tällaista yksipuolista kasvisruokaa.
Onneksi et ole pojalle syöttämässä soijaa. On voimakkaasti estrogenisoiva. Teksturoitu soija eli juuri nuo rouheet, on oikeasti epäterveellistä. T. Yksi pitkänlinjan ruokahifistelijä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:14"]
Onneksi et ole pojalle syöttämässä soijaa. On voimakkaasti estrogenisoiva. Teksturoitu soija eli juuri nuo rouheet, on oikeasti epäterveellistä. T. Yksi pitkänlinjan ruokahifistelijä.
[/quote]
En kauheasti käytä soijatuotteita, mutta mikään tutkimus ei ole vielä osoittanut, että soijassa oleva kasvisestrogeeni vaikuttaisi ihmiseen millään lailla.
Usko, että ap:n kakarat ovat niitä, jotka kylässä ollessaan ahmivat myslejä, muroja ja herkkuja muidenkin edestä.
Ja varmasti niitä myslejä ja muroja ostetaan, tuskin ne hyllyissä koristeena ovat.