Kuka ostaa muroja, tai mysliä?
Tuli taas käytyä kaupassa, Prismassa ja tuotevalikoimaa on paljon, varsinkin jukurteissa, mysleissä, muroissa ja liha-osastolla. Olen kuitenkin monesti ihmetellyt, että kuka vähääkään ravinto-opista tietävä ostaa muroja ja makeutettua jukurttia, puhumattakaan lasten vanukkaista, sipseistä, tai kerrosjälkiruuista, mitä näkee rahkojen ym. vieressä. Siis kuka voit tehdä niin? Kaikki murot ja myslit, täynnä pelkkää prosssoitua vehnää ja PALJON sokori. En koskisi niihin pitkällä tikullakaan. Ja samoin kummastelen puolivalmiiden esim. maustettujen grillitassujen ostajia, eivätkö he ymmärrä, että liha on täynnä pelkkiä arominvahvistajia? Samoin kaikki sipisit pitäisi kieltää, vaikka ikävää oli nähdä että kauppaan oli tuotu kaksi lavaa pelkkiä sipsejä. Surullista tämä Suomen kauppojen valikoima... :(
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:16"]
Syökää paskaa, lihokaa, vaappukaa massana Prismassa. Miten vain, silloin minä katselen teitä alta kulmien kaupassa 17,6 bmi:llä ja nauran itsekseni. Nyt lähen juoksulenkille, sitten päälle lihaskunto ja sit vois ottaa vaikka keitettyä parsakaalia illalliseksi. Prismassa nähdään. :)
Ap
[/quote]
Reps :D
Tää on ihan hulvaton ketju xD
Ap kertoo, että suomalainen täysjyvä on epäterveellistä ja sitten elvistelee, kun syö soijaa ja kesäkeittoa :D :D
Meni vähän överiksi tuo juttu, mutta viihdyttävää kyllä :D
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:53"]On olemassa myös sokeroimatonta mysliä.
[/quote]
Samaa paskaa sekin. En ikinä söisi..
Ap
[/quote]Ai? Se sokeroimaton mysli mitä meillä kaura-, ruis-, ohra- ja vehnähiutaleita ja auringonkukansiemeniä. Paskaa? Etenkin kun syödään makeuttamattoman jogurtin tai rahkan kanssa ja lisätään rouhittuja pellavansiemeniä ja manteleita.
[/quote]
Vehnä, ohra ja kaura täyttä paskaa. Jos niitä myslejä pitää päästä massuttamaan siihen löllömassuun, tehkää itse.
Ap
[/quote] Koska oikein heräsit tähän ruokauskontoosi? Oletko jo pienestä saakka ollut hysteerinen sokerien, viljojen ja muiden asioiden takia? Milloin vanne alkoi kiristämään päätäsi tämän takia? Räyhäätkö kaikille ystävillesikin ruokaan liittyvistä pakkomielteistäsi? Tai eipä noin aggressiivisella raukalla mitään ystäviä ole, kaikki on karkoitettu pois ajat sitten... Mitä ruokaa syöt itse? Viljeletkö ruokasi itse vai miten pärjäät? Minkälaisia määriä syöt? Seuraatko jotakin muiden hörhöjen sivuja vai mistä keksit kaikki juttusi? Kuinka vanha olet? :-D
[/quote]
Aloin miettimään ruokaa kun muutin kotoa pois, nyt tarkka, mitä ostan. Ei lihaa, kalaa, maitotuotteita tai teollista. Ikää 38 vuottta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:54"]Meillä ainakin syödään useinkin mysliä turkkilaisen jogurtin kanssa, ku ei sitä puuroakaan aina jaksa.
[/quote]
Eli syötte pelkkää sokeria? Ymmärrätkö mitä syötät lapsillesi? Teollista paskaa.
Ap
[/quote] No kerrohan ap miten vaikka sinä ruokkisit viikon verran 11 vuotiasta hyvin paljon urheilevaa ja liikkuvaa poikaa. Poika on normaalipainon alarajoilla, innostunut, iloinen ja meneväinen kaveri, joka ei ollut koulusta pois viime vuonna sairauden takia kuin tasan kaksi päivää. Mitä antaisit hänelle ruoaksi tällaisena lämpimänä kesäviikkona? Listaa kaikki ateriat, juomiset ja vaikka määrätkin, sellaisena kuin SINÄ ne tekisit. Ihan mielenkiinnolla jään odottelemaan ja varmasti muutkin.
[/quote]
Viiliä, omenaa, soijaa, tomaattia, keitettyjä kasviksia, kesäkeittoa? Miten ois? Mun 7 -vuotias tytär syö usein vedessä turvotettua soijaa iltaruokana.
Ap
[/quote] Hahhah haa!!! Ei kyllä tuollaisella sotkulla lapseni kauan urheilisi ja terveenä pysyisi. Sitä paitsi pyysin viikon ruokalistat, en kuutta ainesta veteen sekoitettuna... Omena, tomaatti ja keitetyt kasvikset menevät, viili joskus, kesäkeittoa en edes minä syö ja soijaa en ole ikinä edes ajatellut ostaa kotiin. Pistäpä vähän nyt yritystä kehiin, tuo luettelo oli nolo. Osaatko itsekään elää niinkuin paasaat?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:16"]
Syökää paskaa, lihokaa, vaappukaa massana Prismassa. Miten vain, silloin minä katselen teitä alta kulmien kaupassa 17,6 bmi:llä ja nauran itsekseni. Nyt lähen juoksulenkille, sitten päälle lihaskunto ja sit vois ottaa vaikka keitettyä parsakaalia illalliseksi. Prismassa nähdään. :)
Ap
[/quote]
sun kannattais ap syödä välillä :) reppana, luulee että anorektisen laiha on kaunista. Ja pinnaa kiristää jatkuva nälkä!
Ihmettelen, kuinka voit pitää esim. kauraa ja ohraa "paskana" ja samaan hengenvetoon todeta syöttäväsi lapselle soijarouhetta iltaruuaksi. Soijarouhe on hyvin pitkälle prosessoitu ja siten eittämättä epämääräinen ruoka-aine, jos jotain soijaa täytyy syödä niin miksei tofua? Parempiakin proteiinin- ja raudanlähteitä kasvikunnasta kuitenkin löytyy.
t. kasvissyöjä
Ei maitotuotteita, syödään kesäkeittoa xD
Ihan kuin ois vähän nyt hakusessa, että mitä on mikäkin tuote :D
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 15:54"]Meillä ainakin syödään useinkin mysliä turkkilaisen jogurtin kanssa, ku ei sitä puuroakaan aina jaksa.
[/quote]
Eli syötte pelkkää sokeria? Ymmärrätkö mitä syötät lapsillesi? Teollista paskaa.
Ap
[/quote] No kerrohan ap miten vaikka sinä ruokkisit viikon verran 11 vuotiasta hyvin paljon urheilevaa ja liikkuvaa poikaa. Poika on normaalipainon alarajoilla, innostunut, iloinen ja meneväinen kaveri, joka ei ollut koulusta pois viime vuonna sairauden takia kuin tasan kaksi päivää. Mitä antaisit hänelle ruoaksi tällaisena lämpimänä kesäviikkona? Listaa kaikki ateriat, juomiset ja vaikka määrätkin, sellaisena kuin SINÄ ne tekisit. Ihan mielenkiinnolla jään odottelemaan ja varmasti muutkin.
[/quote]
Viiliä, omenaa, soijaa, tomaattia, keitettyjä kasviksia, kesäkeittoa? Miten ois? Mun 7 -vuotias tytär syö usein vedessä turvotettua soijaa iltaruokana.
Ap
[/quote] Hahhah haa!!! Ei kyllä tuollaisella sotkulla lapseni kauan urheilisi ja terveenä pysyisi. Sitä paitsi pyysin viikon ruokalistat, en kuutta ainesta veteen sekoitettuna... Omena, tomaatti ja keitetyt kasvikset menevät, viili joskus, kesäkeittoa en edes minä syö ja soijaa en ole ikinä edes ajatellut ostaa kotiin. Pistäpä vähän nyt yritystä kehiin, tuo luettelo oli nolo. Osaatko itsekään elää niinkuin paasaat?
[/quote]
Lapseni syö paljolti samoin kuin minä, emme harrasta "aterioita", vaan yleensä raakaruokaa. Toki lapseni syö kontrolloidusti, ja pelaa sulkapalloa ja lenkkeilee kanssani. :)
Ap
Höh, nytkö lähdet jo pois meitä viihdyttämästä! Aloin vasta innostua aiheeseen ja toivoisin, että palaat ketjuun lenkkeilysi jälkeen jos uskallat. Rohkea nainen kyllä olet, tai ainakin hetken verran olit. Vilkutan sinulle sitten siellä murohyllyllä kun siellä näemme! :)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:21"]Ei maitotuotteita, syödään kesäkeittoa xD
Ihan kuin ois vähän nyt hakusessa, että mitä on mikäkin tuote :D
[/quote]
Maidon voi korvata esim. kauramaidolla..
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:24"]Höh, nytkö lähdet jo pois meitä viihdyttämästä! Aloin vasta innostua aiheeseen ja toivoisin, että palaat ketjuun lenkkeilysi jälkeen jos uskallat. Rohkea nainen kyllä olet, tai ainakin hetken verran olit. Vilkutan sinulle sitten siellä murohyllyllä kun siellä näemme! :)
[/quote]
Lenkille on päästä vittuilee av tai ei.
Ap
Oliko se ap, joka juuri vaahtosi limpparista? Oikeesti, elä ja anna toisten elää. Kasvata sä laatikossa omat porkkanat ha syötä perheellesi vain puhdasta elävää ravintoa. Jätä meidät muut rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:07"]
Ja kuka ääliö syö soijaa? Teollista sontaa, joka sotkee vielä hormonitkin ja siihen päälle vielä tuhoaa maapalloa enemmän kuin lihakarja ikinä.
Siinä vasta terveellinen ja vihreä valinta xD
[/quote]
Liika soijansyönti aiheuttaa lisäksi masennusta. Ainoat ihmiset jotka tarvitsevat soijaa ovat vaihdevuosista kärsivät tai muuten estrogeenin puutteesta kärsivät. Soijarouhe on toisaalta hyvä proteiininlähde kasvissyöjillle.
Lapseni syö paljolti samoin kuin minä, emme harrasta "aterioita", vaan yleensä raakaruokaa. Toki lapseni syö kontrolloidusti, ja pelaa sulkapalloa ja lenkkeilee kanssani. :)
Ap
[/quote] Ja mäkkärin kautta kotiin? Entä mies, lapsen isä, onko hän syömässä teidän kanssanne vesisoijaa ja viiliä? Mitä vanhempasi muuten ovat tykänneet tästä teidän sapuskasta, oletteko käyneet heillä syömässä enää? Onko lapsesi maistanut mitään normaalien lasten herkkuja, vaikka sitten karkkia, sipsejä, jacky makupaloja, limpparia, nakkeja, jätskiä, makaroonilaatikkoa, mäkkäriruokaa, hattaraa, vohveleita kermavaahdolla ja hillolla, lettuja, kalapuikkoja, meetwurstia, voita...? Ei meilläkään näitä koko ajan syödä, mutta joskus.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:23"]
Ap
[/quote]
Super-Marjo?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 16:34"]
Kaitaliina aloittanu ketjun? :DD
[/quote]
No ei välttämättä ole. Minä kannan lastani kantoliinassa, imetän pitkään ja nukutaan perhepedissä. SILTI lapseni syö ihan normaalia sekaruokaa ja jopa kaupan Pilttejä :D
Elän vain kerran, joten en jaksa nipottaa ruokien suhteen. Juon myös alkoholia ja poltan tupakkaa silloin, kun mieli tekee. Johonkin sitä kuitenkin kuolee ja elän mieluiten hauskan ja menevän elämän.
T. 26v &B BMI 19,6
Ap