Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies on hyvä kielissä niin onko se neutraali asia, turn off vai turn on?

Vierailija
04.07.2021 |

Sanotaan vaikka että Suomen ja englannin lisäksi osaa 2-4 kieltä. Ja syynä ei ole työ tai mikään sellainen "pakko" vaan ihan puhdas mielenkiinto kieliin.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan se ja sama. En minä miehen kielitaidolla mitään tee, sillä en oikeastaan matkustele muualla kuin Suomessa ja jos matkustelenkin, niin hyvin niissä paikoissa on minun tankeroenglannillakin pärjännyt.

Osaako mies puhua suomea hyvin? Siis myös tunteistaan ja ajatuksistaan? Kykeneekö hän sellaiseen ollenkaan? Miten mies suhtautuu minun tankeroenglantiini, häpeääkö, ivaako vai alkaako korjaamaan ääntämistäni ja sanavalintojani?

Tätä mietin minäkin, että miten kielitaitoinen mies suhtautuisi minun puhumaan ei niin hyvään englantiin? Saati ruotsiin tai saksaan, joita osaan periaatteessa, mutta en ole käyttänyt pariinkymmeneen vuoteen. Alkaisiko mies korjaamaan sanomisiani ja käskisi sitten olla hiljaa, niin hän voi puhua, kun ei kestä kuunnella? Vai alkaisiko mies heti puhumaan itse jyräten minut kokonaan? Olisiko mies sellainen omaa ääntään rakastava ja osaamisestaan ylpistynyt mies, jonka mielestä kielitaidottomat ihmiset eivät ole mitään?

Vierailija
42/51 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän... aika neutraali, mutta ei kyllä turn on ainakaan.

Vierailija
44/51 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien kokemusten mukaan turn off. Eräs nainen sanoi kuvaavasti, että miehen pitää osata tehdä asioita käsillään eikä lukea kirjoja.

Tapailisit fiksumpia naisia, niin ei ole turn-off

Vierailija
45/51 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys. Miksei se olisi hyvä asia, että osaa kieliä?

Vierailija
46/51 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys. Miksei se olisi hyvä asia, että osaa kieliä?

Onhan tänne jotkut (kateelliset) turn offia laitelleet.

Vierailija
47/51 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

turn on tietenkin, mutta olen naimisissa

Vierailija
48/51 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taito se on tuokin, mutta opettelepas tekeen vaikka pajupilli, niin voit joutessas soitella sitä.

Ei pysty enää. Ois pitänyt keväällä tehdä, jos ois meinannut, ei irtoo kaarna enää.

Juuri heinäntekoaikaan, eli nyt voi tehdä.

Vierailija
49/51 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo olisi must ja myös iso turn on. Puhun itse suomea, englantia ja harvinaisempaa eurooppalaista kieltä C1/C2-tasolla ja saksaa ja ruotsia heikommin, ja rakastan nörtteillä kielen ja merkityksien koukeroista.

Olisi ihanaa jakaa tämä intohimo myös kumppanin kanssa kun kerrankin olisi joku joka jakaa saman mielenkiinnonkohteen. Juuri luen asuinmaani (eli tuon pienen eurooppalaisen maan) kielellä juurikin aiheesta kertovaa kirjaa, eli tämän kielen ilotulitusta ja rakenteita humoristisisesti analysoivaa teosta. Cabaret ja standup-komiikka on myös lähellä sydäntäni. Oih.

Vierailija
50/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan se ja sama. En minä miehen kielitaidolla mitään tee, sillä en oikeastaan matkustele muualla kuin Suomessa ja jos matkustelenkin, niin hyvin niissä paikoissa on minun tankeroenglannillakin pärjännyt.

Osaako mies puhua suomea hyvin? Siis myös tunteistaan ja ajatuksistaan? Kykeneekö hän sellaiseen ollenkaan? Miten mies suhtautuu minun tankeroenglantiini, häpeääkö, ivaako vai alkaako korjaamaan ääntämistäni ja sanavalintojani?

Tätä mietin minäkin, että miten kielitaitoinen mies suhtautuisi minun puhumaan ei niin hyvään englantiin? Saati ruotsiin tai saksaan, joita osaan periaatteessa, mutta en ole käyttänyt pariinkymmeneen vuoteen. Alkaisiko mies korjaamaan sanomisiani ja käskisi sitten olla hiljaa, niin hän voi puhua, kun ei kestä kuunnella? Vai alkaisiko mies heti puhumaan itse jyräten minut kokonaan? Olisiko mies sellainen omaa ääntään rakastava ja osaamisestaan ylpistynyt mies, jonka mielestä kielitaidottomat ihmiset eivät ole mitään?

Vastaus?

Vierailija
51/51 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turn on, jos oppinut kielet tehdessään kansainvälistä jalkapallouraa tai syntynyt vanhan eliitin sukuun.

Turn off, jos mies harrastaa kieliä ja niiden opiskelua. Nörtti.

Tässä oli ainoa oikea vastaus. 

M/41

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä