Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä diagnoosilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
31.01.2026 |

Millä diagnoosilla olette päässeet työkyvyttömyyseläkkeelle?

Olen 26-vuotias ja tuntuu etten tule pärjäämään työelämässä, joten harkitsen työkyvyttömyyseläkettä

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aiot shoppailla sopivan diagnoosin?

Vierailija
2/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosipiirteinen persoonallisuushäiriä, määrittelemätön masennus ja tuhopolttohimo. Mut siihen tarvii myös muutakin kuin diagnoosin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielenkiinnosta kysyn, koska minulla on ahdistuneisuushäiriö ja mietin riittääkö se? 

Vierailija
4/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan. Ei nykyään enää eläkkeelle pääse.

Vierailija
5/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen työelämä on täynnä kiusaamista ja simputtamista, ihmisillä on hätä. Ei auta muu kuin työkyvyttömyyseläke, muuten tuosta helvetistä ei pääse eroon. 

Ap, olet rohkea, kun olet tekemässä ensiaskeleet paremman elämän puolesta 🙏💕

Vierailija
6/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei töitä ole

Vierailija
7/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mielenkiinnosta kysyn, koska minulla on ahdistuneisuushäiriö ja mietin riittääkö se? 

No ei todellakaan riitä.

Vierailija
8/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pääsee eläkkeelle 🙏💕

Vierailija
9/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen työelämä on täynnä kiusaamista ja simputtamista, ihmisillä on hätä. Ei auta muu kuin työkyvyttömyyseläke, muuten tuosta helvetistä ei pääse eroon. 

Ap, olet rohkea, kun olet tekemässä ensiaskeleet paremman elämän puolesta 🙏💕

Hyppäämällä toisten elätettäväksi?

Vierailija
10/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea-asteinen masennus ilman psykoottisia oireita ja muu ahdistuneisuushäiriö.

Vierailija
11/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan riitä.

Miksei riitä, kun siihen ei enää määrätä toimivia lääkeittäkään kuten rauhoittavia

Vierailija
12/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään perusteella päässyt, vaikka hain aikoinaan vain yhden kerran ennen kuin tulin siihen ikään, jolloin eläkeyhtiön oli pakko ikäni puolesta myöntää ansaitsemani eläkkeeni. 

Kiitos siitä, mutta sairaudet eivät jää eläkkeelle!

Toistaiseksi vielä hengissä ja onnellisesti vapaa yhä tiukentuvasta työelämästä, jonne ei kaikilla terveilläkään ole enää paikkaa, mihin menisivät.

Vierailija
13/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä noin vaan harkita jos ei siihen ole syytä ja laiskuus ei ole riittävä syy. 

Mulla on kakkos tyypin kakssuuntanen mielialahäiriö ja jouduin sen takia olla pahimmillaan melkein vuoden pois töistä. Tällön psykiatri oli sairaseläkkeen puolella jatkosta, mut en suostunu vaan lähdin takasin töihin ensin vaan pari päivää viikossa ja nykyään teen normaali työmäärän. En voi ymmärtää kuka ehdoin tahdoin haluis jäädä vaan himaan. Ja koen loukkaavana edes vitsailla työkyvyttömyyseläkkeelle jäämisestä koska suurinosa JOUTUU jäämään sille vaikka haluis ihan muuta.

Vierailija
14/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostahan oli juttua lehdessä millä perusteilla kyseiselle eläkkeelle pääsee, raskas asennus työ, varasto työ, hoivatyöt olivat listan kärjessä. Rasittavat liikunta elimiä eniten.

Vierailija
15/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse saanut autisminkirjon diagnoosin ja diagnoosin eristäytyvän persoonallisuuden piirteistä. Kärsin lisäksi jatkuvasta ja kroonisesta ahdistuksesta, paniikista, masennuksesta, traumoista, sosiaalisten tilanteiden pelosta ja aistiyliherkkyyksistä. En pääse eläkkeelle, eikä asiaa ole edes yritetty mitenkään edistää. En myöskään saa oireisiin mitään apua. En kuitenkaan työllisty koskaan. Joudun siis olemaan työttömänä työnhakijana, vaikka oikeasti en ole työkykyinen. Työnhakuvelvollisuuskin on ollut aina 0 työpaikkaa.

Vierailija
16/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan riitä.

Miksei riitä, kun siihen ei enää määrätä toimivia lääkeittäkään kuten rauhoittavia

Meinasitko, että ahdistaa seuraavat 40 vuotta.

Vierailija
17/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan riitä.

Meinasitko, että ahdistaa seuraavat 40 vuotta.

Olen eri, mutta mulla ainakin ollut krooninen ahdistus jo 30 vuotta ja olen tk-eläkkeellä, mielummin minäkin olisin ottanut toimivat lääkkeet.

Vierailija
18/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuorempi, sitä vaikeampi on eläkkeelle päästä. Omissa asiakkaissani on nuoria eläkeläisiä ja heillä on oikeasti todella rankkoja diagnooseja ja toimintakyvyssä vakavia heikkouksia, jotka vaikuttavat ihan normaaliin arkeen. 

Mutta toki Vauva-palstan tietäjät tietää, että eläkkeelle pääsee helposti.

Vierailija
19/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolen laskeuman takia

Vierailija
20/61 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lamaannuin täysin suomalaisten työpaikkojen kiusaamisilmapiiristä. Onneksi lääkärini ymmärsi, että töissä lamaantunut ihminen on työkyvytön 🙏💕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi